רכב

ביטון במתקפה חריפה נגד מיכאלי: "הרפורמה שלך - בלוף"

יו"ר ועדת הכלכלה הפסיק באופן חריג דיון בכנסת בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית, לאחר שלטענתו לא קיבל תשובות מנציגי משרד התחבורה: "אם בתוך שבוע משרד התחבורה לא יקפיא את רפורמת תעריפי התחב"צ או יתקן אותה – אפעל"
מערכת ice |  1
מירב מיכאלי ומיכאל ביטון (צילום פלאש 90)

לאחר שרק באפריל האחרון הכריזו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר ליברמן שבניגוד למגמה המסתמנת של עליית מחירי הדלק, מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית דווקא יוזלו, היום מתברר כי לא בטוח שהרפורמה תקבל אור ירוק מהכנסת, זאת כאשר יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון הודיע היום: "אם בתוך שבוע משרד התחבורה לא יקפיא את רפורמת תעריפי התחב"צ או יתקן אותה – אפעל במליאה ובוועדה בהתאם".
 

את האולטימטום הציב ביטון בדיון שיזם בנושא בכנסת, לאחר שהוועדה קיימה דיון ראשון בזמן הפגרה, אך נמסר לה שאין פרטים לרפורמה. "שעה אחרי ועדת כלכלה הודיעו שיש רפורמה ויש מצגת, הסתירו מידע מועדת כלכלה", ציין היו"ר.
 


הרפורמה במתכונתה הנוכחית תאפשר נסיעות חינם לבני 75 ומעלה, נכים וזכאי ביטוח לאומי יקבלו P בערך הצבור, כאשר לשאר הציבור נכון לעכשיו מתוכננים שני מנויי חופשי חודשי מוזלים, שאינם כוללים נסיעה ברכבת.
 

עיקר הביקורת של היו"ר מתמקדת ב-9 דרישות שהציג במכתב לראש הממשלה, ביניהן: הרחבת הנסיעה חינם לבני 62-65, התייחסות להשלכות פער המחיר בין נסיעה באוטובוס לרכבת, ופגיעה בערים בפריפריה.
 


בחוות דעת שהציג ארגון בצלמו נטען כי מתווה הרפורמה משנה את צורת התמחור לפי מרחק באופן כזה שצפוי לייקר את המחיר למספר ערים קטנות בפריפריה " ערים רבות נוספות בהם מחיר נסיעה בודדות הוא 5.2 ₪ והרפורמה תעלה את המחיר ב יותר מ0 ללא שום סיבה וצורך. מדובר בערים קטנות בהם הנסיעות קצרות ולא ברור מה הסיבה לפגיעה בתושבים", כתבו.


עוד נושא שהעלו בוועדה בעבר, הוא העובדה שהרפורמה מתמקדת באוכלוסיות שכיום משתמשות בתחב"צ, אך לא פועלת לעודד אוכלוסיות חדשות לוותר על הרכב הפרטי. בארגון הסטודנטים ציינו בנושא, כי כיום לכל סטודנט שני יש רכב, בעוד סטודנטים רבים משתמשים בתחבורה ציבורית, אולם אין הנחה מיוחדת לסטודנטים ברפורמה.
 


לאחר שלא קיבל תשובות קונקרטיות לשינויים שיתבצעו מנציגת משרד התחבורה, החליט ביטון לסגור את הדיון מבלי לאפשר לזו להציג את עיקרי הרפורמה: "הרפורמה הזו מייצגת את כל מה שרע בכלכלה הישראלית. הסטודנטים לא מקבלים מענה, הקשישים זה בלוף, מחכים שמישהו יהיה בן 75 לתת לו אוטובוס" אמר. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף: "זה לא ויכוח פוליטי, אתה עושה את זה תוך תחושת אחריות אמיתית".

ביטון ביקש לקבל ממשרד התחבורה תשובה עד יום שני בשבוע הבא: "אם ייתן תשובות טובות, מצוין, אם לא ייתן – משלישי הבא אפעל במליאה ובוועדה, או לא אפעל – יש לכם שבוע לתקן".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק.הרפורמה הזאת היא זריעת חול בעיני החלשים (ל"ת)
    אופק 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור