נדל"ן ותשתיות

פנייה ליועמ"ש משרד הפנים: "אל תתערב, אתה בניגוד עניינים"

חברת ועד צור הדסה, עו"ד מירב זמיר, פנתה ליועץ המשפטי של משרד הפנים, יהודה זימרת, בעקבות המלצתו של יו"ר הוועדה שנערכה בכנסת בנוגע להליך ההיפרדות של צור הדסה ממטה יהודה: "טענותי לגבי חשש לניסיון לעשיית מחטף מופנות למשרד הפנים עצמו, ה'מבוקר' לא יכול לבקר את עצמו"
תום נחום | 
שרת הפנים, איילת שקד, ומנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש
הקרב על צור הדסה נמשך. לאחר הוועדה המיוחדת בראשותם של חברי הכנסת וואליד טאהא ומיכאל ביטון שנערכה אמש (שני) בכנסת בעניין הליך ההיפרדות של צור הדסה ממועצה אזורית מטה יהודה והפיכתה למועצה מקומית עצמאית, ובה יו"ר הוועדה טען שיש לדחות את ההליך בשנה מחשש למצב בו אין היתכנות כלכלית לצעד מבחינתה של צור הדסה וכמו כן, ביקש לקבל לידיו העתק מהחלטת היועצת המשפטית לממשלה על הפנייה שנעשתה אליה על ידי חברת ועד צור הדסה, עו"ד מירב זמיר. 
כמו כן, יו"ר הוועדה גם הגיב לנושא הפנייה ליועצת המשפטית לממשלה ושאל את עו"ד זמיר מדוע לא העבירה פנייה גם ליועץ המשפטי של משרד הפנים, ובתגובה, זמיר החליטה לפנות במכתב גם ליועמ"ש הפנים, יהודה זימרת, ובמכתבה ביקשה ממנו להימנע ממתן חוות דעת ליועצת המשפטית לממשלה מאחר והוא, לטענתה, מצוי בניגוד עניינים.
 
במכתבה של עו"ד מירב זמיר נכתב כך בנוגע לדיון בוועדה על רקע הפנייה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה: "במהלך דבריי נשאלתי מדוע פנייה זו לא הועברה גם ללשכת היועץ המשפטי למשרד הפנים. הגם שעותר ממכתבי זה הועבר בשעתו גם ללשכת משרד הפנים, אתכבד ואחזור גם כאן על תשובתי ליו"ר הוועדה: מעבר כך, שהסמכות העליונה בעניינים כגון דא נתונה לעניות דעתי ליועצת המשפטית לממשלה בלבד, טענותי לגבי חשש לניסיון לעשיית מחטף מופנות למשרד הפנים עצמו".
 
"במצב דברים זה, אך טבעי הוא שה"מבוקר" לא יכול למצוא עצמו במצב בו הוא מבקר, למעשה, את עצמו. מכאן, טענתי היא שמצב דברים זה, על היועץ המשפטי של משרד הפנים להימנע מליתן חוות דעתו, ולו בשל מראית העין".

עו"ד מירב זמיר (תומר קצב, Q Elite Beauty)
"הגם שבסופו של הדיון ביקר יו"ר הוועדה לקבל לידיו העתק מהחלטת היועמ"ש, והגם שאין לי ספק שפנייתי הנ"ל הועברה אליך זה מכבר, אני מוצאת להעביר בכל זאת במישרין פנייתי זו גם אליך. הגם שטענתי הברורה כי עליכם להימנע מליתן חוות דעתכם בנושא, אעשה זאת, הן משום הכבוד ליו"ר הוועדה והן על מנת שתתקבל החלטה מהירה בפנייתי, בטרם יתממש החשש לעשיית המחטף".
 
"ככל שאדוני הנכבד שותף לדעתי, כי במצב דברים זה הוא מוצא עצמו מנוע מליתן חוות דעתו בנושא, אבקש להודיע כך בהקדם היועצת המשפטית לממשלה. ככל שאחרת, וכדרך להחיש את הנחיית היועמ"ש, אבקש להעביר בהקדם את חוות דעתך המשפטית בנושא זה".
צילום מסך מתוך המכתב ליועץ המשפטי של משרד הפנים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה