נדל"ן ותשתיות

מענקי עבודה חדשים: מי הזכאים לקבל את ההטבה?

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את ההצעה של ח"כ מיכאל מלכיאלי, לתקן את החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה). ועדה לאפשר גם למי שמחזיק בקרקע לבניית דירה יחידה לקבל זכאות למענק עבודה – מס הכנסה שלילי
מערכת ice | 
דירות (צילום גילי יערי פלאש 90)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה הערב (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ מיכאל מלכיאלי, לתקן את החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה). ההצעה שאושרה נועדה לאפשר גם למי שמחזיק בקרקע לבניית דירה יחידה לקבל זכאות למענק עבודה – מס הכנסה שלילי.
היו"ר ביטון הסביר את ההצעה של ח"כ מלכיאלי, ואמר כי היא מובאת במסגרת ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה. לדבריו, כיום מי שזכאי למענק עבודה יכול לקבל את המענק גם אם יש לו דירת מגורים יחידה, אך אם יש לו זכאות של יותר מ-50% בקרקע הוא כבר לא זכאי, גם אם מדובר בקרקע שרכש לדירה במסגרת קבוצת רכישה, או קרקע זולה שרכש בפריפריה ועליה הוא מתכוון לבנות את ביתו היחיד. הוא הזכיר כי הצעת החוק של ח"כ מלכיאלי ביקשה רק את נושא קבוצות הרכישה, וכעת הוועדה מבקשת להרחיב את התיקון גם על רוכשי קרקע בפרויקטים של בני ביתך.
 
נציג רשות המסים, ישי פרלמן, אמר כי מי שמחזיק בקרקע לבניית דירה בפרויקט בני ביתך יוכל לקבל את המענק, ויינתנו לו 5 שנים להשלים את הבנייה. באשר לקבוצות הרכישה, מי שזכאי למענק יוכל לקבל אותו בתנאי שהוא זכאי לדירה אחת בלבד בפרויקט. פרלמן הוסיף כי כדי לתמרץ יציאה לעבודה גם של מי שמתגורר בבתים לא מוסדרים מבחינה תכנונים, על קרקע בשטח לא גדול, ההצעה תאפשר גם להם 5 שנים להסדיר את המגורים ובתקופה זו להיות זכאים למענק העבודה אפילו שהבית בו הם גרים לא נחשב לדירת מגורים לפי ההגדרה הרגילה.
 
עוד אמר פרלמן כי ההצעה תיכנס לתוקף החל מתחילת השנה הנוכחית – ה-1 בינואר 2022, כך שהדבר לא ימנע מאנשים לקבל את מענק העבודה שמגיע להם עבור השנה הזו. כאמור, בתום הדיון אושרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית והיא צפויה לעלות לאישור המליאה הלילה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה