נדל"ן ותשתיות

הקרב על צור הדסה - עו"ד זמיר ליועמ"ש: אל תפלי אותנו

על רקע החלטתה של היועמ"ש, גלי בהרב-מיארה, שלא לאפשר לשרת הפנים איילת שקד לאשר את הקמתו של היישוב חנון בתקופת ממשלת המעבר, עו"ד מירב זמיר, חברת ועד צור הדסה, פנתה ליועמ"ש במכתב נוסף בנוגע להליך ההיפרדות ממטה יהודה: "החלטה זו אינה חלה רק על היישוב חנון, וחלה גם על שינוי מעמדו של היישוב צור הדסה, אחרת, עסקינן יהיה בהפליה אסורה"
תום נחום | 
עוד מירב זמיר (צילום תומר קצב)
המאבק של עו״ד מירב זמיר סביב הליך ההיפרדות של צור הדסה מהמועצה האזורית מטה יהודה והפיכתה למועצה מקומית עצמאית נמשך, וביתר שאת. לאחר שמשרד הפנים קבע תאריך חדש להיפרדות ב-24 באוקטובר, שבוע אחד בלבד לפני יום הבחירות יש לציין, וזאת על רקע מכתביה האחרונים של חברת ועד צור הדסה, עו"ד מירב זמיר, ליועצת המשפטית לממשלה, ליועץ המשפטי למשרד הפנים ולגורמים מעורבים נוספים, בדרישה לדחות את הליך ההיפרדות עד להקמת ממשלה יציבה בישראל. טענותיה המרכזיות של עו״ד מירב זמיר היו כי עסקינן במחטף פוליטי של השרה איילת שקד ערב בחירות וב׳כלכלת בחירות׳ אסורה ופסולה. 
לפני כשבוע, החליטה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כי לפני שתחליט כיצד לפעול לגבי פניותיה של עו"ד זמיר, תחליט קודם הלשכה המשפטית של משרד הפנים. ההחלטה לדחות את תאריך ההיפרדות ל-24 באוקטובר מעידה כי בזכות פניותיה של עו״ד זמיר, ככל הנראה ניתנה סוג של הנחייה פנימית מהיועמ״ש לדחות בינתיים את ההליך עד שתתקבל החלטה סופית. עם זאת, לאחר אמירות ואף בוטות של היועמ"ש כלפי איילת שקד והחלטה שלא לאפשר לה להעביר בממשלה הנוכחית את הקמת היישוב חנון, החליטה עו"ד זמיר לפנות פעם נוספת ליועמ"ש על אף החלטתה האחרונה בבקשה 'לגזור גזירה שווה' גבי היישוב צור הדסה בדיוק כשם שהחליטה לגבי היישוב חנון. דרישתה של עו״ד זמיר היא שנוכח החלטתה של היועמ״ש, מתייתר הצורך בהמתנה לקבלת חוות דעת מאת הלשכה המשפטית של משרד הפנים ולקבוע כבר עכשיו שגם בעניינו של היישוב צור הדסה אסור לקבל החלטות בתקופת ממשלת מעבר.
 
במכתב ששלחה ליועמ"ש, גלי בהרב מיארה, ואשר העתקים ממנו נשלחו גם לשרת הפנים איילת שקד, המשנה ליועמ"ש ד"ר גיל לימון, היועץ המשפטי של משרד האוצר עו"ד אסי מסינג ויו"ר ועדת הפנים והכלכלה חברי הכנסת וואליד טאהא ומיכאל ביטון, כתבה עו״ד זמיר: "החלטתה זו של גברתי הנכבדה אינה חלה רק על הישוב חנון ויש בכך הנחיה ברורה לגבי שינוי מעמדם של ישובים אחרים בתקופת בחירות. אחרת, עסקינן יהיה בהפליה אסורה וברי לכל, כי לא כך יקרה".
עוד הוסיפה עו״ד זמיר והבהירה: "קביעתה של גברתי הנכבדה גבי היישוב חנון, חלה (גם) על שינוי מעמדו של היישוב צור הדסה, ערב בחירות. כאמור, ברור מאליו, כי לא ניתן אלא 'לגזור גזירה שווה' גבי הכל. בקשתי היא שגברתי הנכבדה תידרש מיידית לפניותיי הרבות, ‘תגזור גזירה שווה' ותקבע כי גם בעניינו של היישוב צור הדסה 'ממשלת מעבר צריכה להימנע מהחלטות הנוגעות למדיניות ובעלות השלכות רוחב'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה