נדל"ן ותשתיות

בשורה לרוכשי הדירות: מדד התשומות נותר ללא שינוי

מדד תשומות הבניה נותר בספטמבר ללא שינוי מה שמבשר אולי על הקלה מסויימת בשוק הנדל״ן. האם שוק הנדל"ן בדרך לשינוי? כדאי לא לצפות ליותר 
ניצן כהן | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, vecteezy)
בשורה טובה לרוכשי הדירות. מדד תשומות הבניה נותר בחודש ספטמבר ללא שינוי. מתחילת השנה עלה המדד ב-4.9% והוא משקף קצב עלייה שנתי של 6%. צריך לזכור שאמנם המדד לא עלה בספטמבר אבל הוא ברמה שנתית גבוהה מאוד ואולי ניתן לראות במדד ספטמבר סוג של הקלה להמשך הדרך.
הסיבה לכך, על פי נתוני הלמ"ס, היא כי בחודש ספטמבר 2022, נרשמו אמנם עליות מחירים במחירי מוצרים מוגמרים מעץ וחומרים אחרים ב-3.4%, מוצרים אחרים מבטון ב-3.1%, שיש ב-1.9% ואבן ב-1.1%. אך, לעומת זאת, נרשמו ירידות מחירים במחירי עץ לבניה ב-7.3%, מלט ב-3.0%, חצץ, מחיצות מתועשות ומעליות ב-1.6% כל אחד, רשתות ברזל ב-1.2% וברזל לבנייה ב-1.1%.
כדאי לא לצפות יותר מידי לגדולות ונצורות משוק הנדל״ן כי תנועת המקרו נותרה ללא שינוי - עליית מחירים אבל הישג יחשב לעלייה מתונה מכפי שאנחנו רואים בשנים האחרונות.
 
נתון שיכול לשחק לטובת מדד תשומות הבניה והאינפלציה בכלל הוא העובדה שהפקק בשרשרת האספקה משתחרר ונרשמת ירידת מחירים בעולם התובלה הימית. אבל שוב, אין יותר מידי מה לפתח תקווה שהמחירים ירדו, בטח לא לאורך זמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה