נדל"ן ותשתיות

קבצת רם אדרת ומשרד גינדי כספי ושות' מגיבים לנתוני הלמ"ס

טלי שרון, סמנכ"לית השיווק והמכירות בקבוצת רם אדרת ועו"ד שי אליאב, שותף מנהל במשרד עוה"ד גינדי כספי ושות' מגיבים לנתוני למ"ס אודות מכירת דירות חדשות בחודש אוגוסט
מערכת ice | 
צילום סם יצחקוב
בכירים בענף הנדל"ן, מגיבים לפרסום נתוני הלמ"ס, לגבי מכירת דירות חדשות בחודש אוגוסט. טלי שרון, סמנכ"לית השיווק והמכירות בקבוצת רם אדרת: "נתוני הלמ"ס שמראים על ירידה של 7% בכמות הדירות החדשות שנמכרו מטעים, כיוון שמדובר בנתון שכולל את כל מלאי הדירות החדשות, לרבות דירות שיצאו במסגרת תוכניות דירה בהנחה: מחיר מופחת, מחיר מטרה ומחיר למשתכן"
"קצב המכירות של דירות לזכאי משרד השיכון גבוה בהרבה מקצב המכירות של הדירות בשוק החופשי, ולכן יחס הביקוש היצע בשוק החופשי נותר כפי שהוא, וזאת גם הסיבה להמשך עליית המחירים, כפי שראינו בנתונים שפורסמו בשבוע שעבר. התוכניות הממשלתיות והעלאת הריבית נותנות מענה בעיקר לזוגות הצעירים המבקשים לרכוש דירה, אך לא למשפרי הדיור ולמשקיעים, והביקושים מצדם ממשיכים להיות גבוהים", סיכמה שרון.
 
עו"ד שי אליאב, שותף מנהל במשרד עוה"ד גינדי כספי ושות': "נתוני הלמ"ס לא מפתיעים, חוסר הוודאות בשוק והתעסקות התקשורת והפוליטיקאים בפתרונות לא אפשריים, מובילים את הרוכשים לשבת על הגדר, וזה כבר הפך מזמן לניגון חוזר. גם 5 מערכות בחירות בשלוש שנים, מדינה שמתפקדת תחת ממשלות מעבר, חוסר משילות, שרים שמתחלפים חדשים לבקרים וחוסר התעסקות נדרשת בבעיה בצורה עניינית – כל אלה מחזקים את חוסר אמון הציבור בפתרון בר קיימא למשבר הדיור בטווח הקצר. במקום זה המדינה מתעסקת בפתרונות מלאכותיים כמו העלאת הריבית, שבפועל רק תורמים לעליית המחירים, תוך התעלמות מהבעיה האמיתית".
"אמנם הרוכשים כרגע על הגדר, אך הביקושים לדירות קיימים, וכשהם יתפרצו, אני צופה שגם נראה את המחירים עולים בהתאמה. במיוחד כל זמן שהמדינה ממשיכה לסחור בקרקעות בשיטת המרבה במחיר. לצערי כשהמדינה מתעסקת בפתרונות פלסטר קצרי מועד וממשיכה להתעלם מהצורך העיקרי והמרכזי שהוא להגדיל את ההיצע, הפתרון לא נראה בעתיד הנראה לעין", סיכם אליאב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה