נדל"ן ותשתיות

הריבית על המשכנתאות: נגיד בנק ישראל נגד הצעת גפני

יו"ר ועדת הכספים משה גפני קרא להקפיא את הריבית על המשכנתאות. נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, בתגובה תקף את פתרונו הנמהר והתערבות הדרג הפוליטי בנושאים הנוגעים לעצמאות בנק ישראל
מערכת ice |  3
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90)
יו"ר ועדת הכספים משה גפני הציע להקפיא את הריבית על המשכנתאות, אך דבריו לא התקבלו יפה אצל נגיד בנק ישראל, אמיר ירון.
בכנס הפיקוח על הבנקים הנגיד ביקר בחריפות את הצעתו של גפני והזהיר כי אם הדרג הפוליטי יפגע בעצמאות של הבנק המרכזי הדבר יגרור עמו אובדן אמון בישראל. "הריבית היא כלי רוחבי והכלי המרכזי להורדת האינפלציה, והיא תמשיך להיות כזו, ככל שצריך, כדי לוודא שהאינפלציה חוזרת ליעדה", אמר הנגיד.
 
"יציבות מחירים היא תנאי ליציבות כלכלית. אינפלציה קודם כל פוגעת בשכבות החלשות ולכן הכאב שכרוך בהעלאת הריבית הוא מובן ונלקח בחשבון, אבל נועד למנוע כאב גדול יותר בעתיד", ואז עבר לתקוף את גפני – "מי שאינו מבין זאת ומנסה למצוא פתרונות פלא, בראש ובראשונה עלול לפגוע דווקא בשכבות החלשות".  
ירון המשיך להסביר כי "שינויים תכופים או יצירתיות יתר חקיקתית, שאין לה אח ורע בעולם המערבי, יוצרים סיכונים – הן לבנקים והן ללקוחות הפרטים והעסקיים – בערעור הסביבה העסקית והמשפטית".
לדבריו של הנגיד, ח"כ גפני החליט להגיב ואמר בפתח הדיון בוועדת הכספים: "אני לא מתכוון לרדת מהעניין הזה, אני חוזר ואומר את שאמרתי אתמול – מחירי הדירות זהו נושא שאי אפשר לחיות אתו... לעמוד מהצד ולתת נימוקים מלומדים למה אי אפשר להתערב בריבית זה לא מעניין בכלל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוי גפני גפני
    ע הילל 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא מבין מה הקשר בין עבודה לפרנסה איך יבין את הקשר בין ריבית ויוקר המחייה. מטומטמים נמאסתם, אבל אשם בכל זה יש רק אחד קוראים לו בנימין נתניהו
    סגור
  • 1.
    עשרות אלפי בחורי ישיבה יכולים להיות פועלי בניין נהדרים
    ישראלי 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כאשר בוחרים לשלם כסף לגברים צעירים ובריאים כדי לא לעבוד נוצר מחסור בכ"א בענף הבניה ואת התוצאה משלמים כולם. אין הצדקה לשלם קיצבה לגבר צעיר ובריא שלגמרי מסוגל לעלות על פיגום. לא צריך לימודי ליבה כדי להיות פועל בניין עיברי גאה.
    סגור
  • לגמרי, איפה כל כלבי השמירה של ביבי שיסבירו את זה (ל"ת)
    כלביבי 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור