נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן בדרך להתפוצצות? "בשנת 2050 יהיו פי שניים תושבים"

הקבלנים המובילים בשוק מודאגים. נועם גרייף מנכ"ל עמרם אברהם מזהיר: "יש ביקושים גדולים ובסוף צריך להתמודד מול הרשות המקומית שלא בהכרח עבדו בשולחן היזמי ורבים על דברים שוליים ולא רואים את הדיירים", מנכ"ל אפריקה ישראל החמיא לעיריית ירושלים
מערכת ice | 
נדל"ן בישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, pixabay)
'עיר הנדל״ן' - הוועידה הבינלאומית ה-22 של מרכז הבניה הישראלי, מפגש הפסגה של צמרת הנד״לן בישראל, מתקיימת זו השנה ה-22 בין התאריכים 6-8.12.22 בארמונות הרודס אילת. את הפאנל הנחו עו"ד ישי איציקוביץ', שותף וראש מחלקת עסקאות נדל"ן והתחדשות עירונית, במשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', והאדריכלית טלי דראל, שותפה במשרד V5 אדריכלים.
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, אמר כי "אנחנו צריכים לדעת איפה להתמקד והוודאות הזאת באה לידי ביטוי גם בתוכנית אב, ואנחנו פוגשים את השיח הזה גם ברשויות. קל לנו היום לתעדף את המשאבים המוגבלים שלנו למקומות שנכון שנשקיע אותם, אבל גם לרשות המקומית יש אינטרס. אני מאוד אופטימי, תמיד יש יוצאי דופן. בסופו של דבר, האינטרס הזה של הרשויות הוא קצת שונה ממה שאנחנו מכירים ביזמות הרגילה, כי פה יש אינטרס של העירייה שלא תמיד שמחה לפגוש עוד גורמים".
 
"לפני שניגשים להתחדשות עירונית בירושלים, צריך לדבר על העיר עצמה. זה עולם אחר ברמה שמהנדס עיר שואל איך אפשר לתרום. זה כמעט מדע בדיוני וזה קורה בירושלים. אנחנו זיהינו את המגמה הזאת עם ראש העיר החדש שהנחיל את זה לכל אורך השדרה וכולם מדברים באותה שפה, וכיום יש לנו כ-2,000 יחידות דיור בעיר. בירושלים אנחנו מדברים על שנה וחצי של קבלת היתר והעירייה דוחפת וזה נכון בפרט לנושא ההתחדשות העירונית. פוגשים את זה בתוכניות אב ברורות, בעירוב שימושים והראייה וההוכחה היא בסופו של דבר במעשה. יש יזמות ענפה מאוד בירושלים. אם צריך לאמץ מודל ברשויות אחרות זה המודל של ירושלים וזה מראה שכאשר הרשות רוצה, והיא מזהה את זה כאינטרס, במבחן האמפירי רואים שזה עובד".
על כך אמרה עו"ד אתי רוזנבלום, היועצת המשפטית של הוועדה המחוזית ירושלים, כי "מחוז ירושלים הבין שאחת הדרכים המרכזיות לתת מענה להחייאה של העיר היא דרך התחדשות עירונית, גם בממד של תוספת יחידות דיור שעונות על כל הצרכים הנדרשים. כל הצוות שלנו מאוד מחויב למטרה הזאת".
נועם גרייף, מנכ"ל עמרם אברהם, אמר: "בישראל 2050 יהיו פי שניים תושבים והם צריכים דירות והפריפריה היא הדבר הבא. אנחנו זיהינו את הפוטנציאל הזה לפני כמה שנים טובות ויש עבודה ורצון מצד התושבים. יש ביקושים גדולים ובסוף צריך להתמודד מול הרשות המקומית שלא בהכרח עבדו בשולחן היזמי ורבים על דברים שוליים ולא רואים את הדיירים. צריך להשקיע את כל כובד המשקל על ההתחדשות העירונית שהיא העתיד של המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה