נדל"ן ותשתיות

אפריקה ישראל מכרה 119 יח"ד בהיקף של 392 מיליון שקל

אפריקה ישראל מגורים מקבוצת לפידות קפיטל פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2022, הרווח הגולמי עמד ברבעון זה על כ-49 מיליון שקל לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
מערכת ice | 
מיכה קליין מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים (צילום שירן כרמל הדמיה אול אין)
חברת אפריקה ישראל מגורים, מבית קבוצת לפידות קפיטל, מסכמת את הרבעון השלישי לשנת 22. הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2022, הסתכמו בכ-221 מיליון ש"ח לעומת כ-314 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר ממכירת קרקע אשתקד בהיקף משמעותי של כ-89 מיליון ש"ח וכן מתזמון בהכרה החשבונאית בהכנסות. לחברה פרויקטים רבים, הנמצאים בשלבי ביצוע שונים, שצפויים להיכלל בשורת ההכנסות והרווח כבר בתוצאות הרבעונים הבאים הודות לשיעורי המכירות הגבוהים מאד של הפרויקטים אשר מסתיימים בשנתיים הקרובות.
הרווח הגולמי עמד ברבעון זה על כ-49 מיליון שקל לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מרווח גולמי ממכירת קרקע אשתקד בהיקף של כ-25 מיליון ש"ח. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-28 מיליון ש"ח לעומת כ-30 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציגה ירידה קלה בלבד, חרף הרווח הגולמי אשתקד ממכירת קרקע. הירידה ברווח נבעה גם מגידול משמעותי בהוצאות המימון על רקע ירידות השערים בבורסה, אשר השפיעו על שווי ניירות הערך המוחזקים על ידי החברה וכן מעליית שיעור האינפלציה שהשפיע על הלוואות לזמן ארוך של פרויקטי דיור להשכרה.
 
מזומנים ושווי מזומנים הסתכמו בסוף הרבעון לכ-355 מיליון ש"ח וזאת אחרי פירעון קרן וריבית בגין אגרות החוב של החברה בהיקף של כ- 140 מיליון ש"ח. סך החוב של ירד מתחילת השנה בכ- 500 מיליון ש"ח. נתוני מכירת יח"ד: במהלך הרבעון מכרה החברה 119 יח"ד בהיקף כספי של כ-392 מיליון ש"ח (כ-332 מיליון ש"ח חלק החברה) לעומת 193 יח"ד בהיקף כספי של כ-687 מיליון ש"ח (כ-549 מיליון ש"ח חלק החברה) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מהיקף מכירות גבוה אשתקד במסגרת הפרה-סייל של פרויקט DUO וכן מקיטון משמעותי במלאי הזמין למכירה של החברה. לחברה אין מלאי זמין של דירות למכירה שבנייתן מסתיימת בשנת 2023 ובשנת 2024 כ-80% מהמלאי כבר מכור ובשנת 2025 כ-45% מהמלאי הזמין למכירה מכור.
דיור להשכרה ומסחר: החברה מחזיקה כיום בארבעה פרויקטים הכוללים 800 יח"ד להשכרה (חלק החברה 502 יח"ד), מתוכם שלושה פרויקטים אוכלסו או החל אכלוסם, נכון למועד הפרסום. כמו כן, החברה נמצאת בשלבים שונים של תכנון ובניה של שטחי מסחר המשולבים בפרויקטים של החברה בהיקף של כ-177 אלף מ"ר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה