נדל"ן ותשתיות

לראשונה בגבעת אולגה: פרויקט הפינוי בינוי יוצא לדרך

הריסת שלושת הבניינים ברחוב הגדוד העברי בשכונה המהווים את יריית הפתיחה ליציאת פרויקט CONCEPT SEA VIEW לדרך
מערכת ice |  1
הריסת הבניין בגבעת אולגה (צילום עמית אוזנה)
ביום חמישי האחרון נערך אירוע הריסה ראשון במסגרת תוכנית ההתחדשות הכוללת של שכונת גבעת אולגה בחדרה. חברת אורון נדל"ן ערכה את האירוע בו נהרסו שלושת הבניינים ברחוב הגדוד העברי בשכונה המהווים את יריית הפתיחה ליציאת פרויקט CONCEPT SEA VIEW לדרך. האירוע התקיים בנוכחות השותפים לדרך- עיריית חדרה, מנהלת התחדשות עירונית, הנהלת קרן ארכימדס וכמובן דיריי הפרויקט.
 
לאחר עשור של המתנה ארוכה ועם קבלת היתר הבניה הגיע הרגע לצאת אל הדרך.  לאירוע ההריסה הגיעו 36 משפחות שפינו את דירותיהן עם מבט לעבר העתיד. הפרויקט הינו חלק מתוכנית התחדשות נרחבת המקודמת על ידי רמ"י להקמת 1780 יח"ד (במקום 352 הקיימות כיום), הקמת מבני ציבור, מרכז תעסוקה ומסחר, שטחים ציבוריים, תשתיות כבישים חדשות וכמובן- הקמת המחלף החדש שיוביל מגבעת אולגה ישירות לכביש 2 (כביש החוף), ובכך יהווה יציאה קלה ומהירה לכיוון המרכז. 
במסגרת פרויקט CONCEPT SEA VIEW של אורון נדל"ן הממוקם במרחק דקות הליכה מחוף גבעת אולגה, ייהנו הדיירים מנוף עוצר נשימה לים מצידו האחד, ומנוף פתוח עד להרי השומרון מצידו האחר. במקום שלושת הבניינים שיהרסו ייבנו שני מגדלים- האחד בן 24 קומות והשני- בן 32 קומות. סה"כ, יכלול הפרויקט 238 יח"ד בנות 3 , 4.5, 5 ו6 חדרים במחיר החל מ 1.8 מיליון ש"ח, השיווק כבר יצא לדרך.
מריו קופל, מנכ"ל אורון נדל"ן מקבוצת אורון אחזקות והשקעות: "אנחנו מאוד שמחים ונרגשים לצאת לדרך. בימים אלו, יותר מתמיד, יש חשיבות ונחיצות של פרויקטים של התחדשות עירונית בבניינים ישנים ולא ממוגנים. פרויקטים של התחדשות עירונית הם הרבה מעבר לבניה. הם נותנים הזדמנות לעשות שינוי חברתי אמיתי, במקומות שהכי זקוקים לשינוי כזה. היכולת להעניק לדיירים, הזדמנות לגור בדירה חדשה, בבניין חדש, באזורים שהופכים מישנים ומתפוררים לאזורים מתחדשים, היא הרבה יותר מבניית הפרויקט. אני מודה לכל השותפים שלנו בתהליך ומאחל לכולנו דרך צלחה".
ניר בן חיים, ראש העיר חדרה: "תהליך הפינוי בינוי בגבעת אולגה הוא סנונית ראשונה בשכונה בה מתוכננת התחדשות עירונית של אלפי דירות ומהווה בשורה יוצאת דופן עבור התושבים שלה בכלל, ובפרט עבור בעלי הדירות במתחם עצמו. 36 דיירים החלו בתהליך לפני כעשור וכעת רואים במו עיניהם את פרי עמלם יוצא אל האור ויזכו לאיכות חיים גבוהה יותר. העיר חדרה סיימה את שנת 2022 בקול תרועה רמה מבחינת קידום הבניה והפיתוח עם למעלה מ-1000 היתרי בניה כאשר בתכנון לשנים הקרובות עוד למעלה מ-5000 יחידות דיור שיקבלו היתרי בניה. פיתוח ההתחדשות העירונית במקביל לתנופה וקידום בתחומים נוספים כמו תשתיות, חינוך ותרבות יביאו את חדרה להיות אחת הערים המבוקשות והאטרקטיביות בישראל".
מיכל צור, דיירת בבניין רכשה את דירתה לפני 25 שנים מספרת: "עברנו דרך מאוד ארוכה עם הפרויקט. אני הייתי מעורבת בתהליך מראשית דרכו ועד עכשיו אני לא מאמינה שהגענו  לרגע המיוחל הזה. היו המון קשיים ומהמורות, אנשים שלא האמינו והיו פסימיים אבל התגברנו על הכל והמשכנו קדימה. כשעו"ד אלדר אדטו נכנס לתמונה הדברים התחילו להתקדם. הוא יצר עבורינו את הקשר עם אורון נדל"ן וניהל את החיבור הזה שהוא הצלחה. הקשר עם החברה
היה טוב, אמין ומקצועי מהתחלה, הם נתנו לנו תחושה שאפשר לסמוך עליהם, קיבלנו מענה בכל שלב לכל בעיה או בקשה ואנחנו נרגשים לצאת לדרך. כמובן שעם ההתרגשות יש גם תחושות של עצב, בכל זאת מדובר על חיים שלמים שנבנו בדירות האלה, היסטוריה, שכנים שמכירים אחד השני, חברים. אבל, אני מסתכלת קדימה לעתיד, לדירה החדשה ולחיים החדשים שנתחיל פה וזה משמח ומרגש אותי ואת שאר הדיירים".
טלי ריצ׳מן, מנכ״לית ומייסדת ארכימדס: "פרויקט הפינוי-בינוי בגבעת אולגה הוא אחד הפרויקטים הראשונים שארכימדס ליוותה וברמה האישית אני מאוד מתרגשת לראות את העבודה הקשה הופכת למציאות בשטח. אנו גאים לממן יזמים כמו אורון המביאים את תחום ייזום המגורים בישראל לגבהים חדשים ולהיות חלק משמעותי בפרויקט שמספק בית למאות משפחות בישראל. אנו בטוחים שאורון, קבוצה עסקית ותיקה שמאחוריה פרויקטים רבים ומשמעותיים בכל הארץ, תמשיך לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהציבה לעצמה גם בפרויקט בגבעת אולגה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עוד חשוב לדעת על פרוייקט פינוי בינוי?
    גלעד 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחלק מהמקרים פרוייקט פינוי בינוי מאפשר לעשות סדר בפריטים הישנים ולהפיק רווח מחפצים שאין בהם עוד צורך. ככל שיש בדירה פריטים כמו תקליטים, ספרים, או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף".
    סגור