נדל"ן ותשתיות

יד 2 תשנה את החוקים? "גבולות ברורים לחוצפה הדתית"

בעלי בתים מהמגזר הדתי לא מוכנים להשכיר את הנכס שרכשו במיטב כספם האישי לאדם שלא תואם את השקפתם לכאורה, נאור נרקיס שעומד בראש תנועת 'ישראל נאורה' דורש: "לא יהיה אף דתי או חרדי בישראל שיוכל להעלות מודעה אנטישמית לאתר יד2 ולהגיד שדירה להשכרה היא ״לדתיים בלבד״ או רק ״לשומרי שבת/כשרות״
מערכת ice |  39
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
אחרי שבימים האחרונים התעוררה סערה גדולה בעקבות מודעות להשכרת דירות שמעלים בעלי בתים חרדים או מהמגזר הדתי ולא מוכנים להשכיר את הנכס שרכשו במיטב כספם האישי לאדם שלא תואם את השקפתם לכאורה, נאור נרקיס שעומד בראש תנועת 'ישראל נאורה' דורש מיד 2 לשנות את החוקים.
נרקיס כתב: "אני יכול להבטיח לכם שעד סוף היום, לא יהיה אף דתי או חרדי בישראל שיוכל להעלות מודעה אנטישמית לאתר יד2 ולהגיד שדירה להשכרה היא ״לדתיים בלבד״ או רק ״לשומרי שבת/כשרות״ או כל ניסוח עם ניחוח אפלייתי אחר. ישראל נאורה תשים לחוצפה הדתית בישראל גבולות ברורים. עדכונים בשעות הקרובות".
 
לאחר שנשאל מה ההבדל בין הכנסת כלבים לצימר השיב: "יש הבדל דרמטי בין איסור על הכנסת בעלי חיים לדירה, לבין פלישה לחיים הפרטיים של אדם והשכרת דירה לפי מידת דתיותו. ואם ההבדל לא ברור לך, אני מזמין אותך לנסות להעלות מודעת דירה רק לדתיים ותראה שהיא תורד. ישראל נאורה בראשותי כבר פעלה בנושא ומיגרה את תופעת האפליה הדתית".
 
לסיום כתב: "אני מקווה שיום אחד אנשים יבחרו בי בצורה דמוקרטית להנהיג את הציבור הנאור בכנסת. ולכן אעשה הכל כדי לשכנע כל אזרח שאם אני אהיה סביב שולחן מקבלי ההחלטות, אהיה הדבר הכי אפקטיבי בעולם לקידום הערכים שלהם".
תגובות לכתבה(39):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    אם לא יהיו מתאימים לבעלי הדירות ינופנפו בעל מצב
    י 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז למה להטריד אנשים לראות דירה ושבעלי הבית מראש לא יהיו מעוניינים בהם. יש ישובים דתיים וזכותם של בעלי הדירה להכניס דייר עפי השקפתם.
    סגור
  • 35.
    מצד שני אפשרלא להשכיר לדתיים...
    ק פריש 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בל נשכח שכשהם מגיעים לבנין הם מסוגלים לדרוש מעלית שבת ועוד כמה דברים שפוגעים בחופש הדת של אחרים. שהדתיים ידארו בגטו שלהם!
    סגור
  • 34.
    חילוני
    תומר 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל מה הענין חבל על הזמן של החילוני. יגיע ויגידו לו שזה לתיים בלבד. חבל למנוע את הכתוב מראש.אין שום בעיה לכתוב זה נכס פרטי של האדם הוא יעשה בו כרצונו
    סגור
  • 33.
    זה למנוע חילוני יחיד בשכונת חרדים
    נרקיסיסטי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    1. דירות בשכונות / בניינים חרדים בלבד 2 יחידות דיור שהבעלים גר צמוד ולא רוצה מנגל בשבת ומוזיקה. 3. אנשים רוחניים שלא מסוגלים לחשוב שמישהו יעשה חטא בבית שלהם.זה ממש רגיש להם נפשית 4. מניסיוני בנדלן בתל אביב הכי גזענים מפלים הם השמאלנים מיפו שמסרבים בתוקף להשכיר את דירותיהם לערבים ילכו להפגנה ויאכלו חומוס אבל.. ישכירו רק לאשכנזי כמוהם מתל אביב
    סגור
  • 32.
    הוא צודק, אבל
    דתי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מסכים שאסור לכתוב שההשכרה לדתיים בלבד, כמו שלא הייתי רוצה שיכתבו לחילוניים בלבד. בעניין כשרות יש באמת בעיה של כשרות כיורים. כל השאר חסר משמעות.
    סגור
  • טען עוד
  • 31.
    בזבוז אנרגיה
    אליפלט 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי זה מעניין מה אדם עושה ברכוש הפרטי? נאור טועה בגדול. אני לא אשכיר דירה לחרדים, כי ככה אני בוחר וזה לגיטימי, חוקי, ורציונלי לא להשכיר לדיירים מועטי יכולת. חבל על המאמץ, אני אפילו מברך מודעות שקוראות לסנן שוכרים לפי מוצא, דעה פוליטית, או אורח חיים דתי/חילוני. הבנו שאנחנו לא אותו עם, הכל טוב, בואו רק נתקדם עם הסגרגרציה במקום לנסות לעצור אותה - ערים שעוברות תהליך התחרדות היו שמחות לו היינו נוהגים כך כולנו, מכל שבט.
    סגור
  • 30.
    למנוע את האמור הוא ממש טפשות.
    יורם ברט 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יגיע מי שאינו שומר מצוות ורק במקום, או בשיחת טלפון מיותרת, יגלה שהדירה לא תתאים לו. בראבו. ומה בדיוק מחוצף בדרישת בעל הבית? זאת בסך הכל זכותו בדיוק כמו המחיר שהוא מבקש.
    סגור
  • הבעיה היא
    סבתא 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שזאת אפליה גזענית
    סגור
  • 29.
    צריך להתייחס אליו כמו לחברת פוקס
    Fox 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת לא שמעו על זה מספיק... אבל בשביתה הגדולה גם יד 2 החליטו לשבות... מוזמנים להצטרף לחרם על כל מי שרוצה לכפות את דעתו באמצעות כספו
    סגור
  • 28.
    בורים ועמי ארצות
    שלומציון 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממליצה לכל יהודי לקרוא הגות יהודית בכל התחומים, כדי לדעת מה אנו עושים בארץ הזאת.
    סגור
  • 27.
    נאור וחלאה
    נאור 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    8 1
    איפה אתה הנאור החלאה? למה אתה לא זועק שיש גזענים שלא מוכנים להשכיר לדתיים??? עכשיו בתל אביב אפילו רוצים לגרש את הדתיים! איפה אתה הנאור החלאה??? אתם חבורה של צבועים, גזעניים, אנטישמים! באים תמיד לתת מוסר כפול
    סגור
  • 26.
    נאור נרקסיסט
    אני 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נאור האפס הדם עולה לך לראש כנראה
    סגור
  • 25.
    נו י
    נונו 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הפוך.. חוצפה להתערב ללמי הבעל ביית רוצה להשכיר.. תפסיקו להתסיס תתחילו לנסות להבין אחד את השני האזור דתי ואדם חילוני לא יוכל לעמוד בזה וזה יצער את השכנים.. למה דווקא ? אם יש סיבה מספיק טובה אז דווקא כן יתנו להשכיר
    סגור
  • 24.
    בשורה רעה לחילונים
    חיים 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עכשיו אנשים ילכו סתם לראות דירות ובסוף בעלי הדירות יסרבו להשכיר להם רק נזק גרמת אפס תועלת
    סגור
  • 23.
    נרקסיס נאור... ההוא מברלין
    ישראל ירושלמי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לפני שאתה מנסה לחנך אותנו מחדש אולי תספר למה חזרת מברלין? או שאתה "חי " שם ומנסה לסכסך בין יושבי הארץ הטובה. לא הייתי קונה ממך אוטו ביד 2.
    סגור
  • 22.
    מישהו הצליח להבין מי עומד בראש תנועת ישראל נאורה?.. (ל"ת)
    איינשטיין 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 21.
    אכלת לנו את ה(ב)ראש(ותי) (ל"ת)
    . 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 20.
    בראשותו
    איינשטיין 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    'בראשותי' זה חלק מהשם של התנועה?...
    סגור
  • 19.
    גם באנג'ל היו נאורים.
    אח 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וכאשר לא רוצים שדתיים יגורו ברמת א ביב זה גם נאורות? תגידו לא קונים אצלכם מראות?
    סגור
  • 18.
    גזענות אמיתית
    יעקב 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הבעיה בשידוכים מותר לכתב אשכנזי בלבד מה הצביעות?
    סגור
  • 17.
    כל הכבוד
    רפאלה 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 6
    צודק לגמריי
    סגור
  • 16.
    הטמטום חוגג במדינה...
    תמר 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אטימות לכל מה שיקר ללב יהודי :(
    סגור
  • 15.
    נאור הנאור רודף את האור אך בפועל טיפש שרודף את עצמו (ל"ת)
    דני 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 14.
    עוד גוי דובר עברית שיעלם עם הזמן (ל"ת)
    יעקב 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    15 4
    סגור
  • 13.
    אל דאגה כפרות! הם יסתדרו גם בלי יד 2! (ל"ת)
    נחיה ונראה! 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 12.
    תפסיק ליחצן עצמך הקיבוצים לא מכניסים דתיים (ל"ת)
    משה 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    18 2
    סגור
  • 11.
    יד 2
    שמשכיר 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אז יש עוד אפשרויות פרסום מלא אתרים ההפסד הוא של יד 2 ומי שרוצה לא יכתוב לדתיים כשתתקשר ישאלו ואז לא רלוונטי לך החילוני סתם התקלות בחסות דתיופוביה
    סגור
  • 10.
    מעניין מה היו אומרים הדתיים אם זה היה הפוך?
    אלעד 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 15
    מעניין מה היה קורה אם זה הפוך? ישר צועקים אפליה אנטישמיות ועושים הפגנות עכשיו כולם מבינים את הבחור מבוסתן הגליל שגירש את החרדים שרצו לקנות בית ביישוב שלו!! החרדים הם גזעניים בשם התורה של ישראל ויותר דומים מיום ליום לישמעלים ארורים ! נאה דורש נאה מקיים אני לא מוכן שחרדים מטונפים חשוכים יחיו בסביבתי !! לא מוכן שיהיו במרחב הציבורי שלי !! חרדים זה אספסוף מסכן ועני ומאיפה לעזזאל יש להם בכלל כספים לקנות בתים ??
    סגור
  • מעניין
    אבי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לי סתם שאלה מה היה קורא אם לבן או לנכד שלך היה מטפל רגשי דתי או אותו חרדי שהיה נותן לך שירות מה אז ההיתה אומר כשדתיים מפרסמים דבר כזה זה בשביל השוכר כי האזור הוא דתי וכן הכרתי אישית אדם לא שומר שבת שהזכיר דירה בישוב דתי והוא סבל לא בגלל התושבים אלה לא היה לו נעים לינסוע בשבת והחנה את הרכב רחוק וכשאדם דתי קונה במקום של חילוני הוא יודיע ליאן הוא נכנס ועושה חישובים לבד
    סגור
  • תודה
    אלי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    היו אומרים תודה שאתם מזהירים אותנו. אף דתי לא רוצה לגור ושיהיה לו שירים בשבת. אז מובן שכונה דתית לא תרצה חילוני בבניין שישים להם שירים ויתלבשו חשוף בבניין
    סגור
  • 9.
    נאורים בע"מ
    רמי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    11 2
    הנה לכם עוד אחד עם חזון לעשות סיבוב על התמימים ולרוץ לכנסת "היידה נאור"
    סגור
  • 8.
    אז הם יפרסמו במקום אחר
    שור 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    8 0
    יפרסמו במקום אחר והרבה יעברו אחריהם שיותר
    סגור
  • 7.
    מצפצפים עליך יא מסכן. (ל"ת)
    רם 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 6.
    רוצים את כל המדינה
    חרדי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 7
    חרדים=תחבולות=כסף=שילטון. רוצים את כל המדינה עם מה שיש בה בחינם. התורה הקדושה תמימה. לא להשתמש בה לצורכי עסקים וכדומה.
    סגור
  • 5.
    דתיפובים
    יהודי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    8 1
    יהודים מסכנים תתעוררו. אתם יותר גרועים מהגויים שונאי יהודים יותר אנטישמיים מהם תלמדו מההסטוריה. אתם עוכרי ישראל שאין להם חלק לעולם הבא. יש לנו היהודים מסורת של 3000 שנה מה שאין לשום עם. החרדים הם שומרי המסורת ולומדי התורה מחזיקים את העולם. "אם לא בריתי יומם ולעלה חוקות שמיים וארץ לא שמתי" מקווה שהציטוט מדוייק. כל עוד הנר דולק אפשר לתקן.
    סגור
  • 4.
    מה נאור בפעילות הזו?
    נפתלי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    13 2
    הנה כמה טיעונים המציגים את העמדה ההפוכה א. לגיטימי שבעל דירה שומר כשרות יעדיף להשכיר דירתו לשומרים כשרות מסיבות דתיות שכן אינו מעוניין שהשיש והכיורים (ובדירה מרוהטת אף כלי החשמל) יוטרפו משימוש של בשר וחלב בחום גבוה או באוכל לא כשר, דבר שעשוי לדרוש ממנו להכשיר אותם או אף להחליף במקרים מסוימים. זהו שיקול הנוגע מדרישות ההלכה ושיקול כלכלי, לא מכוונת אפלייה. ב. מסיבות חברתיות, בעל דירה יעדיף להשכיר את דירתו לאנשים שהוא מרגיש בנוח יותר, איתם יש לו שפה משותפת ועשויים להבין זה את זה גם בנושאים אחרים. לגיטימי. ג. הסרת מודעות השכרה לשומרי כשרות מפלה לרעה את אותם בעלי הדירות המעוניינים שדירתם תהיה בשימוש של שומרי כשרות, אז מדוע זה לא נחשב אפלייה?? אפלייה זה רק כשמדירים מישהו שהוא חושב כמוך?
    סגור
  • 3.
    יד 2
    יונתן 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    9 0
    זכותו של כל אדם להשכיר למי שרוצה ואם יש סביבה דתית שומרת שבת צריך לכבד ולא להביא לשם אדם שלא שומר שבת פשוט מאוד
    סגור
  • 2.
    מה כל כך נאור בלהגיד לאדם מה לעשות ברכושו הפרטי?
    לא נאורה 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    12 0
    מי שזה חשוב לו ישתמש בדרכים האפקטיביות האחרות לפרסם את דירתו . יש קבוצות פייסבוק, ווטסאפ... לא חסר. מעבר לזה, זה יגרום לאנשים לבוא סתם והמשכיר יפסול אותם בשלב בו הם באים לראות את הדירה.
    סגור
  • 1.
    די להחלנה!
    אלונה 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    13 2
    אני דתייה שרוצה להשכיר את המרתף שלי לדתיים ולא לחילונים שיחללו לי שבת בבית
    סגור