נדל"ן ותשתיות

העיר הזו עומדת להתרחב בכ-9,000 תושבים: 1,647 דירות בדרך

הוותמ"ל מרכז נתנה תוקף לשתי תכניות הכוללות 1,647 יחידות דיור שטחי מסחר ותעסוקה בתחום תכנית נת/542/א בנתניה
מערכת ice |  3
נתניה (צילום shutterstock)
הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, אישרה אתמול (שלישי) את בקשת שיכון ובינוי בע"מ, לתת תוקף לשתי תכניות הכוללות 1,647 יחידות דיור שטחי מסחר ותעסוקה בתחום תכנית נת/542/א בנתניה.
שתי התכניות הראשונות שאושרו ושמערכו על ידי האדריכלית ליאת איינהורן, מהוות את הסנונית הראשונה במתחם התכנית הכולל כ-20 מתחמי תכנון נפרדים בשטח של כ-780 דונם ופוטנציאל לכ- 9,000 יח"ד. התכניות שאושרו, בשטח של כ-123 דונם,  מתייחסות למתחמים 1 ו-17 שבתחום התכנית 542, ובגינם התאגדו רוב גדול של בעלי הקרקע והתקשרו עם שיכון ובינוי בהסכמי הרשאה ותכנון ואופציה להתקשרות בעסקת קומבינציה.
 
באופן חסר תקדים הוגשה כנגד התכניות התנגדות אחת בלבד, מטעם בעל קרקע במתחם 1, שלא התאגד עם קבוצה   של כ- 90% מהבעלים החתומה עם שיכון ובינוי על הסכם כאמור, אשר טען כי התכנית מקפחת את זכויותיו שמקורן בחלקת מקור שבבעלותו הסמוכה וצופה לים שעה שהוקצו לו במסגרת התכנית החדשה זכויות במגרש המצוי במזרחה של התכנית רחוק מהים יחד עם קבוצת בעלים שלא התאגדו בהסכם.
הועדה המחוזית דחתה את ההתנגדות וקבעה כי עקרון איחוד הבעלויות והקצאת זכויות יעילה במגרשים שלמים לקבוצת הבעלים החתומה, גובר במקרה זה על עקרון הקצאת הזכויות "קרוב ככל האפשר" לחלקת המקור. עוד הוסיפה הועדה וקבעה, כי הערות האזהרה אשר נרשמו לטובת שיכון ובינוי על זכויות הבעלים החתומים במקרקעין, הביאו לידי ביטוי את ההסכמות בין הצדדים ואפשרו את איחוד הבעלויות כאמור.
עו"ד דור שחם ועו"ד טל דנגור ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות' עם המבורגר עברון אשר מייצגים את שיכון ובינוי בתכנית מסבירים כי למעשה  התאגדות הבעלים כקבוצה תחת שיכון ובינוי, הביאה את  השמאית המייעצת לוועדה המחוזית  להכיר בטענה שיש להתייחס לקבוצת הבעלים המואגדת כבעלים אחד ומאחר וגם הקבוצה כוללת בעלי זכויות בשטחים הסמוכים לים הוקצו זכויותיהם במגרש המבוקש. את בעלי הקרקע המאוגדים בקבוצה ייצג עוה"ד יורם חגבי חגי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עיר מסרוחה מעפנה עם אנשים מגעולים. (ל"ת)
    וולבי 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אולי תתפנו לתושבי דר סטופ המסכנים.
    דודי א 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התושבים שם לא מעניינים אף אחד חיים עם גוקים. ילדים שם גדלים בעוני מחפיר. יש לנו כעם אפשרות לעזור להם. חבל
    סגור
  • 1.
    נדלן
    יוספה 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היכונו לסאב פריים.
    סגור