נדל"ן ותשתיות

רעידת אדמה בפיליפינים: מאות פצועים, נעדרים ונזק לנמל התעופה

רעש בעוצמה של 6.7 בסולם ריכטר הכה את איי מינדנאואי בדרום המדינה. לפחות שבעה נהרגו באסון, בניינים נהרסו ושדות בכפרים ספגו מהלומה קשה. יותר מ-500 אנשים מטופלים בבתי החולים המקומיים. העיר שספגה חלק ניכר מהפגיעות היא ג'נרל סנטוס, בה הופסקו הלימודים במוסדות החינוך עד להודעה חדשה
מערכת ice |  1
הפיליפינים (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
רעידת אדמה תת-ימית חזקה הרעידה את דרום הפיליפינים ביום שישי, כך מדווח עיתון הניו יורק טיימס. לפחות שבעה בני אדם מתו כתוצאה מרעש האדמה, שרם לפצועים רבים והותירה כמה בני אדם נעדרים, מסר דובר ההגנה האזרחית של הפיליפינים מארק טימבל. רעידת האדמה גרמה נזק למוסדות חינוך, לקניונים ועשרות בתים ושדות.
רעש האדמה אירע סמוך לשעה 16:14 (זמן מקומי) ונמדד בעוצמה של 6.7 לערך, כך על פי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית. הרעידה הייתה כ-16 מיילים דרומית לאיי מינדנאואי, איים מרכזיים בדרום המדינה, כאשר מקור הרעידה ככל הנראה הוא בעומק של 48 מייל מתחת לים.  
שלושה ממקרי המוות היו בג'נרל סנטוס, עיר הממוקמת כ-40 מיילים צפונית למוקד הרעידה. גורמים בעירייה אמרו כי 32 מהתושבים אושפזו בבית החולים ויותר מ-500 אחרים טופלו בפציעות קלות. לאחר רעידת האדמה, לורלי ג'רונימו פקיאו, ראשת עיריית ג'נרל סנטוס, הודיעה על הפסקת הלימודים בכל בתי הספר עד להודעה חדשה.
 
שני קניונים גדולים בג'נרל סנטוס, SM סיטי וארמון רובינסונס, נסגרו זמנית כדי לבדוק את עמידות הבניינים. תמונות של קניונים באזור הראו כמה תקרות שקרסו. לנמל התעופה הבינלאומי סנטוס נגרם נזק קל, לפי דובר רשות התעופה האזרחית של הפיליפינים, אריק אפולוניו. לפי שעה, שדה התעופה נותר פעיל. 
 
רעידות אדמה שכיחות בפיליפינים, ארכיפלג של יותר מ-7,000 איים שמשתרע על "טבעת האש", אזור באוקיינוס השקט שבו לוחות טקטוניים נכרכים יחד. "אנחנו מקווים שאתם ומשפחותיכם בטוחים למרות ההשפעות של רעידת האדמה שפקדה את העיר שלנו", ציינה העירייה ברשתות החברתיות ביום שישי, והזהירה את התושבים להיזהר מרעישי משנה. ג'נרל סנטוס היא מקום ביתם של כמעט 700,000 בני אדם.
הטופוגרפיה של הפיליפינים יצרה גם הרי געש פעילים ופעילות סיסמוגרפית הרסנית ביפן ובטייוואן.ביולי, רעידת אדמה בעוצמה של 7 בסולם ריכטר הביאה להריגתם של לפחות ארבעה בני אדם בצפון הפיליפינים. כמה רעידות אדמה קטלניות פקדו את דרום הפיליפינים ב-2019, החזקה שבהן בעוצמה של 6.9 הביאה למותם של שני אנשים לפחות.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שום כתבה בעולם לא מזעזעת אותי כבר
    מירב 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי מה שקורה אצלנו זה הכי גרוע. מלחמה כואבת, דאגה לחטופים, מאבדים חיילים טראומה של צעירים ברעים.
    סגור