נדל"ן ותשתיות

מהפכת האנרגיה המתחדשת: נקסטקום בעסקה בשווי 37 מיליון שקל

הקבוצה תקים שתי חוות סולאריות משולבות אגירה עבור סולגרין. במסגרת הפרויקטים תבצע החברה הבת נקסטקום אנרג'י תכנון, רכש והקמה של חוות סולאריות משולבות אגירה בישראל. בכפוף לצו התחלת עבודה מסולגרין, נקסטקום צפויה להתחיל בביצוע הפרויקטים במהלך הרבעון השני של 2024
מערכת ice | 
אנרגיה סולארית בישראל (צילום shutterstock, freepik)
קבוצת נקסטקום, העוסקת בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת והאנרגיה המתחדשת, מדווחת היום כי החברה הבת, נקסטקום אנרג'י, חתמה על הסכם EPC לתכנון, רכש והקמה של שני פרויקטים של חוות סולאריות משולבות אגירה באתר בישראל, בתמורה כוללת של כ-37 מיליון שקל.
נקסטקום אנרג'י צפויה להתחיל בפרויקט כבר במהלך הרבעון השני של 2024 בכפוף לקבלת צו התחלת עבודה מסולגרין. שיעור הרווחיות הצפוי להערכת החברה דומה לשיעורי הרווחיות בפרויקטים דומים שביצעה החברה עד כה. כמו כן, לאחר סיום שלב ההקמה ומסירת הפרויקט ליזם, תספק נקסטקום אנרג'י לתקופה בת 3 שנים שירותי תחזוקה באתרים.
 
נקסטקום דיווחה לאחרונה על סדרת הסכמים עם EDF בתחום האנרגיה המתחדשת בסך כולל של כ-95 מיליון שקל. אלה הצטרפו להסכמים שנחתמו קודם לכן עם קבוצת דוראל ועם חברת אנרג'יקס להקמת חוות סולאריות ותחמ"שים. מתחילת 2023 דיווחה נקסטקום על חתימת הסכמים בהיקף מצטבר של יותר מ-260 מיליון שקל בתחום האנרגיה המתחדשת.
קבוצת נקסטקום דיווחה על הכנסות של כ-361 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2023, צמיחה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. פעילות האנרגיה המתחדשת של קבוצת נקסטקום רשמה צמיחה ברווחיות כאשר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 עלה שיעור הרווחיות הגולמית של המגזר מ-9.5% מסך ההכנסות בתקופה המקבילה ל-10.9% מסך ההכנסות. 
 
נקסטקום דיווחה על צמיחה גם במגזר תשתיות התקשורת ועל גידול ברווחיות, כך ששיעור הרווחיות הגולמית במגזר התקשורת עלה מ-9% בתקופה המקבילה ב-2022 ל-11.8% בתשעת החודשים הראשונים של 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה