מדדים ומחקרים

סקר חדש מפתיע: האם אחוז ההצבעה יגרום למהפכים בבחירות לרשויות?

הבחירות לרשויות: מזג אוויר גשום ביום שלישי ומדינה במלחמה עלול להוביל לשיעור אחוז נמוך במיוחד של הצבעות 
דוד זולדן | 
הבחירות לרשויות המקומיות 2024 (צילום פלאש 90/ מאיר וקנין, הילל מאייר, ויקיפדיה-באדיבות סיעת חיים בחיפה, פייסבוק/ משה ליאון, רון חולדאי, פלאש 90/ עטיה מוחמד, אייל מרג)
הבחירות לרשויות: על פי סקר שפורסם ב"מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All, ההערכות הן שאחוז ההצבעה בבחירות הנוכחיות לרשויות המקומיות יעמוד על כ־51% בלבד לעומת 60% בבחירות הקודמות, שהתקיימו ב־2018.
ממצאי הפילוח מעלים כי ככל שעולה גיל המשיבים, כך גוברת הנכונות ללכת להצביע, מ־38% בגילי 18־29 ל־69% בגילי 60 ומעלה.
עוד עלה מהסקר כי משיבים ערבים הרבה יותר בטוחים שילכו להצביע מאשר יהודים (58% מול 48%, בהתאמה). גם בבחירות 2018 שיעור ההצבעה במגזר הערבי היה גבוה במיוחד, ועמד על 80% ביישובים ערביים.
 
בניסיון להעלות את אחוזי ההצבעה, משרד הפנים מנהל קמפיין לצאת להצביע ולהשפיע. אבל לנוכח החשש מאחוזי הצבעה נמוכים, במטות בחירות של מתמודדים ומועמדים נערכים להמרצת תומכים אפשריים לצאת ולהצביע.
אם אחוזי ההצבעה יהיו נמוכים יותר, הרשימות הקטנות ירוויחו מהמהלך כולל רשימות חרדיות, משום ששיעורי ההצבעה בקרב החרדים גדול יותר.
במערכת הפוליטית מעריכים שבחלק מהערים הבחירות לראשות לא יוכרעו בסיבוב הראשון, ויהיה צורך בסיבוב נוסף לאחר שבועיים. רק המועמד שהגיע ראשון וצלח את רף ה־40% ייבחר לראשות העיר. אם לא - שני המועמדים במקומות הראשונים יתמודדו בסיבוב השני והמכריע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה