מדדים ומחקרים

כעבור שנתיים: עמותת ער"ן מפרסמת נתון מדאיג על המלחמה

מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' ועד היום - מספר הפניות שהתקבלו בער"ן במוקד הטלפוני ובאינטרנט חצה את רף ה-637,000 פניות מצוקה
דסק חדשות | 
צילום shutterstock
בחודש הראשון למלחמה, כמעט כל פנייה שנייה לעמותת ער"ן עסקה בחרדה, טראומה ואובדן - נתון שיא מאז שהוקמה בשנת 1971. לאחר שנתיים של מלחמה, נרשם זינוק של פי 2.5 בתחושת הבדידות בציבור הישראלי ופי 2.7 במצוקות בנושאי יחסים בין-אישיים ובתוך המשפחה - בהשוואה לחודשים בתחילת המלחמה
במוקדים התקבלו כ-13,000 פניות עם תוכן אובדני בקרב הציבור הרחב; 120,000 חיילים/ות פנו למוקדים בעיקר בסוגיות של בדידות ומצוקה נפשית חריפה.
דוד קורן, מנכ"ל עמותת ער"ן: "בשנתיים האחרונות עמותת ער"ן מצאה עצמה ביתר שאת בחזית ההתמודדות עם משבר נפשי מתמשך שפוקד את החברה הישראלית. ההתמודדות אינה מסתיימת כאן. גם בשנים הקרובות תמשיך החברה הישראלית לשלם מחיר נפשי כבד, כתוצאה משחיקה נפשית מתמשכת, חרדה קיומית ותחושת בדידות מתעצמת. זהו אתגר בריאותי־חברתי מהמעלה הראשונה, המחייב היערכות ארוכת טווח ולא פתרונות נקודתיים".

דוד קורן - קרדיט: סם יצחקוב
ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית הארצית של ער"ן: "הנתונים מצביעים על שחיקה מתמשכת בחוסן החברתי והמשפחתי, ועלייה בסיכון בקרב אוכלוסיות רגישות במיוחד. המועקה השקטה והחרדה הקיומית פוגעת בתפקוד היומיומי של פרטים, משפחות וקהילות. מצב חירום תמידי של מלחמה ממושכת לכשעצמה מהווה מצב בלתי נסבל לנפש האנושית. לאורך זמן, מציאות של מלחמה עלולה לייצר פגיעה מערכתית ביכולת ההחלמה, עיבוד חוויות ובשיקום האמון הבסיסי בעולם כמקום בטוח".

ד''ר שירי דניאלס
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה