מדדים ומחקרים

אלו הנושאים הכי חמים ברשת השבוע

מדי שבוע, אתר ice, יגיש לכם את הנושאים המדוברים ביותר ברשת בשבוע האחרון על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת. אבל זה לא נוגע רק לכמות הפוסטים או הציוצים בנושא, אלא גם השיח שהוא עורר, וההשפעה לנושאים רבים סביבו
אביחי דלאל | 
רשתות חברתיות (צילום iStock)
בשבוע שעבר אירע אחד האירועים היותר מאחדים ועצובים שקרו בכל שנותיה של מדינת ישראל, אסון במירון. כמו כן, השיח הציבורי עסק בנושאים שונים כמו: שינוי המין של השופט שגיא ברמן והפיגוע בצומת תפוח שהוביל למותו הטראגי של יהודה גואטה בן ה-19. אתר ice בשיתוף פעולה עם חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת מביא לכם את הנושאים שהיו הכי מדוברים ברשת בשבוע האחרון.
במקום הראשון, הנושא המדובר ביותר של השבוע, באופן די צפוי היה האסון במירון שגבה איתו 45 הרוגים בהילולת ל"ג בעומר, סביב הנושא הזה היו 18,678 היקפי שיח ועוד למעלה מחצי מיליון תגובות ושיתופים. נושא הבחירות הוא הנושא השני מהמדוברים ברשת ככל הנראה בשל סיום המנדט של נתניהו להרכבת הממשלה והטלת המנדט על לפיד יחד עם חשש לבחירות חמישיות.

האסון במירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
במקום השלישי, הפיגוע בצומת תפוח שבעקבותיו הלך לעולמו צעיר בן 19, יהודה גואטה, כמה דקות לאחר ההודעה על מותו נתפס המחבל שהיה אחראי על הפיגוע. במקום הרביעי, פליטות הפה של ירון לונדון על האסון במירון שעוררו סערה זכה ל-5,353 היקפי שיח בשל הרגישות סביב הנושא. 
במקום החמישי, מעשי אונס והשיח הציבורי סביבו נמשך. ונועלת את השישייה, ספיר ברמן, לאחר שהשבוע השופט שגיא ברמן נחשף במסיבת עיתונאים על ההחלטה שלו לשנות את המין. השבוע, ברמן שפטה את המשחק הראשון שלה כשופטת בליגת העל וזכתה לקללות, כמו כן, בנטפליקס וענקיות תוכן נוספות חשבון איך לנצל את הפוטנציאל של הסיפור ופנו לברמן לתעד את הסיפור שלה לסרט דוקומנטרי.
הפוסט הויראלי של השבוע
הפוסט הויראלי של השבוע שייך לצינור.ששיתפו את הפוסט של איתמר גלייזר, בחור הומוסקסואל מתל אביב שנסע ללוויה של הרוגי האסון ממירון וסיפר על האחדות של העם ברגעי אסון ועל הביקור הראשון שלו בבני ברק. 
גלייזר כתב בפוסט: "היום הגעתי בפעם הראשונה בחיי ללב בני ברק. נסעתי לשבעה של שני בחורים שנהרגו באירוע במירון. לא הכרתי אותם, אני אפילו לא יודע איך הם נראים אבל הרגשתי שאני חייב לעשות משהו כדי שהמוות שלהם לא יעבור לידי. לקחתי אוטובוס לבני ברק, קניתי בדרך 2 עוגות בד"צ, והלכתי עם הרבה חששות לבית האבלים. ישבתי עם האבות של משה ומנחם, סיפרתי שאני גר במרכז ת"א ושהיה לי חשוב לבוא להשתתף באבל, ולהגיד להם שאנחנו איתם, כולנו. דיברנו המון על כמה העם שלנו יודע להתאחד בזמני משבר, וכמה חבל שזה לא קורה דווקא באירועים שמחים. שניהם סיפרו כמה מרגש אותם שדווקא אנשים לא מהמגזר באים וכמה כוח זה נותן".
גלייזר הוסיף: "סיימנו בחיבוק ובבכי, ועם ההבנה שהחיבור בנינו, בין הגיי התל אביבי החילוני לבין החרדי אבא לארבעה מבני ברק הוא חיבור יותר חזק ממה שנדמה ושבסוף כולנו בני אדם שרק רוצים לעשות טוב בעולם נשארו עוד יומיים לשבעה, תלכו, תנחמו אותם, אתם לא מבינים כמה כוח זה נותן להם ומבטיח שגם לכם. מוסיף קישור בתגובה הראשונה למיקום השבעות". הפוסט עלה לפני שלושה ימים וגרף כ-60 אלף לייקים, כ-6,900 תגובות וכ-3,000 שיתופים.
 

Itamar Glazerהיום הגעתי בפעם הראשונה בחיי ללב בני ברק. נסעתי לשבעה של שני בחורים שנהרגו באירוע במירון.לא הכרתי אותם,...

פורסם על ידי ‏הצינור‏ ב- יום שלישי, 4 במאי 2021
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה