מדדים ומחקרים

האיש העשיר בבריטניה - מבעלי רשת 13. מי הישראלים הנוספים ברשימה?

דירוג מגזין סאנדי טיימס מכתיר את המיליארדר היהודי לן בלווטניק, מבעלי הערוץ הישראלי, לאיש העשיר ביותר בבריטניה, לצד ארבעה ישראלים נוספים שנכנסו לרשימת העשירים
מערכת ice | 
לן בלווטניק (צילום דוברות ערוץ עשר לשעבר)
המיליארדר היהודי לאוניד ולנטינוביץ בלווטניק המכונה לן בלווטניק הפך לאיש העשיר ביותר בבריטניה. בלווטניק הוא יליד אוקראינה אך מתגורר בבריטניה. בלווטניק מחזיק גם בעסקים בישראל – הוא בעל השליטה בחברת כלל תעשיות שהיא בעלת המונופול על מלט נשר וכמו כן מחזיק בשליטה ברשת - ערוץ 13. על פי דירוג של הסאנדי טיימס, בלווטניק הוא האיש העשיר ביותר בבריטניה.
התואר החדש נקטף לאחר שנת צמיחה בהונו של בלווטניק המתגורר בשנים האחרונות בבריטניה. בלווטנק הגדיל את הונו בשנה האחרונה בכ-40% והגיע לסך של כ-32 מיליארד דולר כשעיקר הגידול בשווי מיוחס לשליטה בחברת וורנר מיוזיק. וורנר מיוזיק הונפקה לפני שנה לפי שווי של 12.7 מיליארד דולר ומאז מנייתה זינקה בכ-50%.  הצמיחה של החברה הובילה לשווי גבוה פי 6 ממה ששילם בלווטניק למשפחת ברונפמן על השליטה בה לפני כ-9 שנים.
בעשירייה המובילה של עשירי בריטניה ניתן למצוא גם את רומן אברמוביץ שמחזיק באזרחות ישראלית. אברמוביץ' דורג במקום השמיני והמכובד כשהונו מוערך בכ-17 מיליארד דולר. עוד ישראלי  שהתמקם גבוה בדירוג הוא איש העסקים הרוסי מיכאיל פרידמן שממוקם במקום ה-11 בדירוג כשהונו עומד על 15 מיליארד דולר. 
גם עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל המחזיקה ב ICL-הוא בעל הון של 6.5 מיליארד דולר לפי הדירוג של סאנדי טיימס והוא ממוקם במקום ה-39 ברשימת המליארדרים. גם טדי שגיא נכנס לרשימה עם הון של 5.4 מיליארד דולר כשהוא ממוקם במקום ה-44. יקיר גבאי הוא הישראלי במקום הנמוך ביותר ברשימה עם הון של 4.2 מיליארד דולר במקום ה-54.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה