מדדים ומחקרים

מדוע נרשמה רק ירידה קלה במדד אמון הצרכנים בחודש מאי 2021?

על פי הניתוח של כלכלני בנק הפועלים, מבצע שומר החומות פגע בשגרה של רבים בארץ, יחד עם זאת הקורונה הגיעה לסיומה והאבטלה ירדה ולכן כמעט ולא פגע באמון הצרכנים
כפיר אדר | 
ירידה באמון הצרכנים במשק (צילום freepik)
מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR טלסקר ירד בחודש מאי 2021 ב-1.1 נקודות לרמה של 139.3 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-2.0 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-0.5 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים ניתחו זאת כך: במהלך חודש מאי התנהל בישראל מבצע "שומר החומות" שהסתיים לאחר 11 ימי לחימה. המבצע פגע בשגרה באזורים רבים בארץ. בחודש מאי גם בוטלו מגבלות הקורונה כמעט לחלוטין ורמת התחלואה נותרה נמוכה. הצרכנים לא ראו במבצע בעזה אירוע בעל השפעה ארוכת טווח, וזה ניכר גם בשוקי המניות שהמשיכו לעלות.
המומנטום החיובי של הצריכה מתרחב גם לענפי השירותים ששבו לפעילות, החל ממסעדות ועד הופעות ומלונות. ניתן לראות שהרכישות המקומיות בכרטיסי אשראי גבוהות בחודש מאי באופן ניכר מהרמה לפני שנתיים, טרם התפרצות הקורונה.
שיעור האבטלה הרחב במחצית הראשונה של מאי ירד ל-9.6% לעומת 10.6% במחצית השנייה של חודש אפריל על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ומספרם של העובדים בחל"ת ירד באופן משמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה