מדדים ומחקרים

מסי או ניימאר? לקראת גמר הקופה אמריקה: איזו נבחרת עולה יותר?

גמר טורניר הנבחרות של דרום אמריקה יערך בין ברזיל לארגנטינה בלילה שבין שבת לראשון, כמה עולה כל נבחרת?
עידן קוקה | 
נבחרת ברזיל ונבחרת ארגנטינה (צילום pexels ice edit)
טורניר הקופה אמריקה 2021 מגיע לסיומו ביום ראשון לפנות בוקר במשחק הגמר האולטימטיבי בין שתי היריבות הגדולות ברזיל וארגנטינה. בשתי הנבחרות ישנם לא מעט שחקנים מהטובים בעולם כשמעל כולם נמצאים כמובן ליאונל מסי, הקפטן של נבחרת ארגנטינה והכוכב של ברזיל, ניימאר. לקראת הגמר הגדול בטורניר הנבחרות של דרום אמריקה בדקנו ב-ice, אילו היינו יכולים לרכוש את כל שחקני הקבוצות, איזו נבחרת עולה יותר.
מסי נחשב כיום שחקן חופשי אולם עד לפני חודש אם קבוצה כלשהיא הייתה רוצה להחתים אותו היא הייתה צריכה לשלם לברצלונה כ-250 מיליון אירו. ניימאר שמשחק בפריז סאן ז'רמן נקנה גם הוא מברצלונה לפני כארבע שנים ב-222 מיליון אירו, בעסקה שעד היום נחשבת ליקרה ביותר בעולם הכדורגל.
מלבדם ישנו קרב השוערים הבכירים משתי הנבחרות. מי שירצה לקנות את שני שוערי נבחרת ברזיל, אליסון (ליברפול) ואדרסון (מנצ'סטר סיטי), יצטרך להיפרד מכ-110 מיליון אירו. מולם מתחרה שוער נבחרת ארגנטינה הבכיר אמיליאנו מרטינס  (אסטון וילה) ששווה כ-30 מיליון.
בהגנה, השחקנים שעולים הכי הרבה בנבחרת ארגנטינה הם כריסטיאן רומרו (אטלנטה) ששווה כ-30 מיליון אירו, וליסנדרו מרטינס וניקולס טליאפיקו (אייאקס) שניהם מאותה קבוצה ושווים כ-23 מיליון אירו כל אחד. בנבחרת ברזיל בולט מרקיניוס (פריז סן ז'רמן) שקבוצה שתרצה אותו תצטרך לשלם 75 מיליון אירו ואדר (פורטו) ששווה כ-40 מיליון אירו. שאר שחקני ההגנה של ברזיל עולים בערך כמו השחקנים הטובים ביותר בהגנת ארגנטינה.
גם בחוליית הקישור ישנו יתרון בשווי לנבחרת ברזיל. קאסימירו (ריאל מדריד) שווה כ-70 מיליון אירו ופאביניו (ליברפול) כ-60 מיליון הם השחקנים השווים ביותר בעמדות האלו בחוליית הקישור הברזילאית. לעומתם נמצא רודריגו דה פול (אודינזה) ששווה כ-38 מיליון
וג'ובאני לו סלסו (טוטנהאם) שעולה כ-27 מיליון אירו.
בהתקפה ישנו מלבד מסי וניימאר, שתי הנבחרות בעלות אותו ערך כספי כשהשחקן היקר ביותר בארגנטינה מלבד מסי הוא לאוטרו מרטינס (אינטר) שעלותו מעורכת בכ-80 מיליון אירו כשאחריו נמצא אנחל קוראה (אתלטיקו מדריד) שמוערך בכ-40 מיליון אירו. לעומת זאת, בהתקפת ברזיל מלבד ניימאר השחקנים היקרים ביותר הם רוברטו פירמינו (ליברפול) ששווה 50 מיליון אירו, ויניסיוס (ריאל מדריד) 40 מיליון אירו וריצ’ארליסון (אברטון) שמוערך בכ-55 מיליון אירו. 
סה"כ אם בעלי קבוצה ירצה לרכוש את כל שחקני הנבחרת הברזילאית הוא יצטרך להיפרד מקרוב למיליארד אירו ולשלם כ-961 מיליון אירו שהם קצת יותר מעלות כל הנבחרת הארגטינית שמוערכת בכ-838 מיליון אירו.
כידוע, בדומה ליורו 2020 גם טורניר הקופה אמריקה נדחה בשנה, אולם למרות זאת עד כמה ימים לפני יציאתו לדרך, היה ספק גדול לגבי קיומו עקב השתוללות נגיף הקורונה בכל מדינות דרום אמריקה. את הטורניר במקור הייתה אמורה לאחר ארגנטינה במשותף עם קולומביה, אך בעקבות המצב הכלכלי והבריאותי במדינות שתיהן ויתרו על האירוח. בסופו של דבר ברזיל, המדינה בה בה הנגיף משתולל משתולל הכי חזק מכל מדינות דרום אמריקה, התנדבה לאחר את הטורניר וכך תהיה לנבחרת הברזילאית יתרון ביתיות.

*הנתונים נאספו בעזרת אתר Transfermarket
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה