מדדים ומחקרים

עומרי כספי השחקן הישראלי הראשון ב-NBA פורש, כמה הוא שווה?

אחד השחקנים הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי מאז ומעולם, עומרי כספי שאת מרבית הקריירה שלו עשה בליגה הטובה בעולם הכריז על פרישה. כמה הרוויח במהלך השנים וכמה הוא שווה כיום?
מערכת ice |  2
עומרי כספי (צילום פייסבוק/ עומרי כספי)
השחקן הישראלי הראשון ב-NBA ואחד השחקנים הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי, עומרי כספי, הודיע על פרישה ממשחק. קפטן מכבי תל אביב שחזר לשחק בישראל לפני כשנתיים לאחר 11 שנים בליגה הטובה בעולם, סבל בתקופה הזו מלא מעט פציעות כולל פגיעה בברך שהשביתה אותו לשנה, מה שהביא את מכבי תל אביב להציע לו חוזה מופחת בהתאם למה שהוא יכול לתת בפועל. מששני הצדדים ראו כי העניין הכספי לא יסתדר החליט כספי לפרוש.
כספי שאת רוב הקריירה העביר ב-NBA כאמור, הרוויח לא מעט כסף בקריירה מעבר לים. במהלך 11 שנותיו בליגה הטובה בעולם הוא הרוויח קצת יותר מ-18 מיליון דולר כשאת החוזה הגבוה ביותר שלו הוא עשה בעונת 2016-2017 בה הרוויח כ-3,170,146 דולר. את העונה התחיל כספי בניו אורלינס פליקנס אך נפצע ועבר במהלכה למינסוטה טימברוולבס. 
כספי כאמור כן הרוויח קצת יותר מ-18 מיליון דולר במהלך השנים שלו ב-NBA בהן השתתף ב-588 משחקים ושיחק 11,959 דקות לצד ונגד השחקנים הטובים ביותר בעולם. בנוסף כספי קלע 4,642 נקודות, הוריד 2,355 ריבאונדים וצלף 493 שלשות, מה שגרם ללא מעט מאמנים לאהוב אותו ולהעריך אותו כאחד מהשחקנים המשלימים הטובים בליגה. לשיאו הגיע כשחתם בעונת 2017-2018 באלופת ה-NBA דאז, גולדן סטייט ווריוורס תמורת קצת יותר מ-2 מיליון דולר.
כספי חזר בתחילת עונת 2019-2020 למכבי תל אביב ונחשב כתושב ותיק חוזר מה שהעניק לו הטבת מס ויש להניח שזה מה שאפשר למועדון להחתים אותו בשכר שהוערך בכ-850 אלף דולר לעונה. מה שהפך אותו לישראלי יליד הארץ היקר אי פעם ששיחק במדים הצהובים. בסך הכל כספי בעל שווי נקי של 8 מיליון דולר. יש להניח כי השווי שלו נובע מלא מעט השקעות כמו זו שהוא ביצע בשנת 2018 בחברת הסטארט-אפ של מריוס נכט, DayTwo שפיתחה טכנולוגיה שמספקת המלצות תזונה מותאמות אישית. 
 
כספי נולד בחולון, בילה את מרבית קריירת הנוער שלו במכבי ת"א, שיחק בבוגרים מספר שנים ונבחר במקום ה-23 בדראפט ה-NBA לשנת 2009. למרות ששיחק מעט שנים בישראל במהלך הקריירה שלו הספיק כספי לזכות שנותיו ב-3 אליפויות, גביע המדינה, 2 זכיות בגביע ווינר. כספי שסבל מלא מעט פציעות בקריירה הופיע רק 92 פעמים במדי הנבחרת אך למרות זאת קלע במדיה כ-1,341 נקודות שמציבים במקום השמיני בטבלת קלעי כל הזמנים של הנבחרת עם ממוצע של 14.6 נקודות למשחק. במהלך פגרת הקורונה בשנה שעברה החל כספי להגיש פודקאסט בנושאי ספורט, כלכלה, חדשות ופוליטיקה, שהפך לאחד מהפודקאסטים המואזנים  ביותר בישראל כשפרקי התכניות השונות צברו עד כה יותר ממיליון מאזינים בסך הכל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש לא השחקן הטוב
    רפי 07/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכתב שכתב את הכתבה הוא ממש לא השחקן הטוב של ישראל אספר לך מי זה כספי שיחק 11 שנה בNBA ב7 קבוצות בכל אחד בקושי 5 דקות כי זה הרמה שלו הדבר היחידי שעה זה רק כסף חזר למכבי סחט אותם גם שנתיים שחקן סוחר רק עשה כסף
    סגור
  • השחקן הטוב ביותר
    יעקב 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השחקן והנשמה הכי גדולה של הכדורסל היהודי בישראל ובחו"ל .
    סגור