מדדים ומחקרים

וורן באפט במקום התשיעי בעולם, כמה הוא שווה?

המיליארדר במקום התשיעי בעולם חגג לפני קצת יותר מחודש יום הולדת 91. הוא קנה את המנייה הראשונה שלו בגיל 11 לאחר שמכר בקבוקי קולה ומסטיקים בשכונה. כמה שווה וורן באפט?
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום פייסבוק/ Warren Buffett Investing)
וורן באפט, שמלאו לו 91 שנה ב-30 באוגוסט 2021, נתן מחצית מהונו העצום לצדקה ומתכנן לפרוק את היתר. באפט גם חי במידה רבה אורח חיים צנוע לפי סטנדרטים של מיליארדרים; הוא עדיין מתגורר בבית המרווח שקנה לפני שישה עשורים.
"הצרכים שלי פשוטים", הסביר בריאיון שיצא ביוני 2021. "מה ששימח אותי בגיל 40 גורם לי אושר בגיל 90". המשקיע המחונן נולד בשנת 1930 עם השפל הגדול. הוא הציג חוש ריח משובח לעסקים בגיל צעיר מאוד - הרבה לפני שהפך לאחד האנשים העשירים בעולם. החל ממרץ 2021, שוויו הנקי של באפט עמד על 100 מיליארד דולר לפחות. נכון לכתיבת שורות אלה, וורן באפט נמצא במקום התשיעי בדירוג עשירי העולם על פי פורבס והוא מוערך ב-103.1 מיליארד דולר.
עוד כשהיה בבית הספר היסודי, "אורקל אומאהה" העתידי יקנה חבילות מסטיק של ריגלי ובקבוקי קוקה קולה מחנות המכולת של סבו בנברסקה וימכור אותן ברחבי השכונה ברווח. הוא רכש את המניה הראשונה שלו בגיל 11. כשהיה נער השקיע עם חבר במכונות פינבול שהציבו במספרות, וחילק את הרווחים עם בעלי החנויות. בגיל 15 הוא רכש 40 דונם של אדמה חקלאית בנברסקה עם ההכנסות ממיזמים עסקיים קודמים.
זמן קצר לאחר שסיים את לימודיו לתואר שני באוניברסיטת קולומביה, באפט עבד אצל המנטור שלו, אגדת ההשקעות בנימין גרהם, בניו יורק. כשגרהם פרש מעסקי ההשקעות, באפט חזר לעיר הולדתו אומהה וניהל שורה של קרנות גידור מצליחות, הידועות בשם באפט שותפויות.
בשנים האחרונות לשותפותו השתלט באפט על ברקשייר האת'ווי, יצרנית טקסטיל מתפרקת. בסופו של דבר הוא הפך אותו לפעילות העסקית העיקרית שלו. במשך כמה עשורים הפך באפט את החברה לקונגלומרט שהיא נשארת כיום, עם מכירות שנתיות של 245 מיליארד דולר ושווי שוק של 654 מיליארד דולר. היא מעסיקה בערך 360,000 עובדים דרך חברות הבת הרבות שלה.
העלייה המסחררת של מניית ברקשייר, ושל באפט שותפויות הנ"ל, הפכה את אלפי האנשים לעשירים. מתוך מודעות לאינטרסים ארוכי הטווח שלו ולסיכונים הבריאותיים הקשורים לגיל שלו, הוא כינה לאחרונה את העובד הוותיק גרג הבל ​​כיורשו. למרות זאת, באפט לא הצביע על כוונה לפרוש מברקשייר האת'ווי. מניותיה צברו כ-25% בשמונה החודשים הראשונים של 2021.
באפט מודה בחופשיות כי הוא נהנה ממערכת המאפשרת למיליארדרים לשלם חשבונות מס נמוכים מאוד. במשך שנים הוא דגל בשם "חוק באפט", מס מינימום של 30% על אלה שמרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה כדי לתקן את הבעיה. הקונגרס דחה זאת בשנת 2012. באפט גם מכיר בכך שהעשירים משלמים פחות מס כשהם מפחיתים את מה שהם נותנים לארגוני צדקה מהכנסתם.
"אני מאמין שהכסף יועיל יותר לחברה אם הוא ישולם פילנתרופית מאשר אם הוא ישמש להפחתה קלה של החוב האמריקאי הגדל והולך", אמר בתגובה לדיווחים של פרופובליקה על מיסוי קל של מיליארדרים. מה שבטוח, הערך של מערכת מס המעודדת מיליארדרים למסור כסף ולא לשירותי מס הכנסה פתוח לדיון.
"לאחר התבוננות רבה במשפחות עשירות-על, הנה ההמלצה שלי", אמר באפט בעדכון על מתן הצדקה שלו: "עזבו את הילדים מספיק כדי שיוכלו לעשות הכל אבל לא מספיק כדי שהם לא יכולים לעשות כלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה