מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: ברנאר ארנו התפוצץ, עקף את בזוס?

המיליארדר הצרפתי, מנכ"ל תאגיד LVMH רשם את העלייה הגדולה ביותר בהון ביממה האחרונה בשווי של 4.4 מיליארד דולר, האם הוא עקף את ג'ף בזוס ועלה למקום השני בעולם? | דירוג עשירי העולם לפי המגזין הבינלאומי "פורבס"
אביחי דלאל |  2
אילון מאסק, ג'ף בזוס, ברנארד ארנו (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, ויקיפדיה, freepik)
דירוג עשירי העולם לפי המגזין הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם, אילון מאסק מוערך ב-209.4 מיליארד דולר. לפי דירוג אחר של האתר "בלומברג", מאסק שבר את שיא העושר הבינלאומי והפך לאיש העשיר בהיסטוריה שהגיע להון של יותר מ-230 מיליארד דולר. ההבדל בין הדירוגים הוא שפורבס מתעדכן לפי שעות המסחר.
העלייה של מאסק מגיעה ככל הנראה בזכות שילוב של הפיכתה של חברת החלל שלו, SpaceX, למונופול בתחום הטיסות לחלל, מאחר ששתי המתחרות הגדולות – Blue Origin של בזוס ובואינג – לא מצליחות לזכות בחוזים מול נאס"א וגופים אחרים שמסוגלים לשלם על שיגור לוויינים ואסטרונאוטים לחלל, ונאלצות להסתפק בטיסות "תיירות חלל" קצרות יותר ויוקרתיות פחות. במקביל, זוכה טסלה להצלחה כבירה, למרות ההסתבכות ההולכת ומידרדרת שלה בארה"ב, ובחודש האחרון רשמה עלייה חדה בייצור ומכירת מכוניות חשמליות בסין. 
במקום השני, ג'ף בזוס המוערך ב-192.2 מיליארד דולר, ביום המסחר האחרון בזוס הגדיל את הונו בכמעט 800 מיליון דולר. ברנאר ארנו נמצא במקום השלישי על אף שביום המסחר האחרון, ארנו עשה את הצמיחה הגדולה ביותר בהון בגובה של 4.4 מיליארד דולר יותר מאתמול, כעת הבעלים של תאגיד LVMH הצרפתי, מוערך בהון של 186.5 מיליארד דולר. 
במקום הרביעי, מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס המוערך ב-132.4 מיליארד דולר, גייטס עשה גם כן עלייה משמעותית של 1.5 מיליארד דולר ביממה האחרונה. ומי שנועל את החמישייה הוא המיליארדר האמריקאי, היהודי העשיר על הכדור, לארי אליסון. מייסד אורקל ומקורבו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מוערך ב-124.5 מיליארד דולר לאחר שהונו ירד ביממה האחרונה ב-1.1 מיליארד דולר.
כמו כן, אחרי הירידות האחרונות: האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז מתאוששת מהנפילות האחרונות וביממה האחרונה הגדילה את הונה ב-1.1 מיליארד דולר ועלה בדירוג העולמי למקום ה-12. הישראלי העשיר בעולם הוא אייל עופר עם הון המוערך ב-11.8 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבות האלה מתאימות למדור רכילות ולא למוסף כלכלי
    ציון ירושלים 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לאף אחד ערך במידע הזה
    סגור
  • 1.
    תהיו רצינייים די עם כל יום עשיר אחר למי יש יותר ארוך
    בן ישי 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח לא תפרסמו
    סגור