מדדים ומחקרים

חמישה דברים שלא ידעתם על האישה העשירה בעולם

במקום ה-12 ברשימת עשירי העולם של פורבס עומדת אישה שמחזיקה בכשליש ממניות חברת הקוסמטיקה והיופי הגדולה בעולם. אז מי את, פרנסואה בטנקור-מאיירס?
מערכת ice |  1
פרנסואה בטנקור מאיירס (צילום טוויטר/ פרנסואה בטנקור מאיירס)
פרנסואה בטנקור-מאיירס, האשה העשירה בעולם, היא במקצועה סופרת. הונה הגיע מאמה, ליליאן בטנקור, שהייתה אחת מבעלי המניות העיקריים של חברת לוריאל. עד היום משפחתה של פרנסואה שומרת על 33% ממניות לוריאל. הונה כיום מוערך בכ-92.3 מיליארד דולר על פי פורבס. 
למרות הירושה הענקית שנחתה עליה עם מות אמה, בטנקור-מאיירס המשיכה בקריירה שלה כסופרת. היא מתמקדת בעיקר בכתיבת פירושים לתנ"ך וספרים על יחסי יהודים-נוצרים. היא גדלה כקתולית קפדנית, אך מאוחר יותר נישאה לנכד של ניצול שואה וגידלה את ילדיה כיהודים.
במהלך חייה, בטנקור-מאיירס הייתה מעורבת במספר סערות. ראשית בגלל נישואיה ליהודי בעוד סבה (מייסד לוריאל) היה אוהד נאצי ידוע. היא הייתה ידועה גם במערכת היחסים המורכבת שלה עם אמה, ובהמשך הסתבכה בשערוריית "וורת'-בטנקור", שכללה טענות שלפיהן אמה ליליאן נתנה כסף באופן בלתי חוקי לממשלתו של ניקולא סרקוזי בצרפת.
פרנסואה בטנקור-מאיירס מכהנת במועצת המנהלים של לוריאל מאז 1997. היא גם יושבת ראש חברת האחזקות המשפחתית שבבעלותה לוריאל. בשנת 2017, היא החלה לשחק תפקיד גדול בהרבה בחברה לאחר שאמה מתה בגיל 94.
מבחינת עבודתה כסופרת, בטנקור-מאיירס ידועה בעיקר בזכות ספרים כמו "האלים היוונים. גנאולוגיה" ו"מבט על התנ"ך". עבודותיה עוסקות במספר נושאים, כולל מילים וביטויים שמקורם במקרא, השוואות בין יהדות וקתוליות, אילן היוחסין של אדם וחוה, שבטי ישראל ועוד שונים.
 
מלבד תפקידה בלוריאל, בטנקור-מאייר משמשת גם כנשיאת קרן פילנתרופית שהקימה משפחתה. ארגון זה מתמקד בעיקר ביוזמות במדע ובאמנות בתוך צרפת. בשנת 2019, משפחתה ולוריאל הסכימו לתרום 226 מיליון דולר לתיקון קתדרלת נוטרדאם בעקבות השריפה הקטסטרופלית של אותה שנה.
כשאמה ליליאן מתה, בטנקור-מאיירס ירשה מספר נכסי נדל"ן. ביניהם אחוזה הממוקמת בפרבר העשיר Neuilly-sur-Seine בפריז. האחוזה מעוצבת בסגנון ארט דקו, וזה המקום שבו נפטרה ליליאן. בטנקור-מאיירס ירשה גם אחוזה נוספת המשקיפה על חוף בריטני, ועל פי הדיווחים זה היה המקום שבו היא בילתה חלק ניכר מילדותה. בנוסף, היא מחזיקה בבית משלה בפריז במשך מספר שנים, והוא נחקר על ידי המשטרה הצרפתית ב-2010 בקשר לשערוריית וורת'-בטנקור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צרפת
    אורח 11/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אישה טובה
    סגור