מדדים ומחקרים

יונדאי, קיה או טסלה? זה הרכב שהכי התייקר

בצל השפל חסר התקדים בשער של הדולר שהגיע ל-3.10 שקל, לא רק שאין ירידת מחירים בשוק, אלא מגמה הפוכה. אלו דגמי הרכבים שתצטרכו לשלם עבורם הרבה יותר בצל הזינוק המטורף בעולם הרכב
מערכת ice | 
רכבים (צילום freepik)
אחת הביקורות המרכזיות כרגע בקרב הצרכנים בישראל, היא שהמחירים בכל הענפים והמגזרים לא מפסיקים לטפס ולהרקיע שחקים, חרף העובדה שהדולר כבר הגיע לשפל כל הזמנים וכתוצאה מכך לא ייתכן שההוצאות גדלו כל כך ליצרנים והיבואנים, ענף הרכב כמובן לא יוצא מן הכלל בנושא זה.
לטענת היבואנים עלות ההובלה הימית טיפסה מאוד, אך הדולר ירד ולכן לדעת הצרכנים יש איזון שלא מצריך העלאה כל כך חדה במחירי הרכבים החדשים, אלא שנראה שבכל זאת עלו מחירי הרכבים בשיעור של 2-5% לפחות, חלק מהרכבים אף יותר.
לדוגמא, מחירה של מכונית קיה xceed זינק ב-1,000 שקלים בסך הכל, ויונדאי i20 רשמה עלייה של 2,000 שקלים נוספים, בדומה לרכב סקודה אוקטביה שטיפסה גם כן בכ-2,000 שקל על פי מחירון נובמבר 2021.
 
שני הרכבים שהכי עלו במחירים, הם רכבי המיני והרכבים האוטונומיים, כאשר שברולט ספארק עלתה במחירה ב-6,000 שקל נוספים ואילו טסלה מודל 3, שהפכה פופלארית מאוד בישראל, עם העלייה החדה ביותר, בשיעור של 8,873 שקל בסך הכל. הביקוש לרכבים שצמח אחרי 2020 בה הייתה ירידה תלולה בעסקאות, במיוחד בשל הסגרים, היא הסיבה המרכזית לביקוש העולה שהביא לעליית המחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה