מדדים ומחקרים

אלו האימפריות הגדולות ביותר בספורט העולמי

המגזין הבינלאומי "פורבס" פירסם את 25 הקבוצות העשירות ביותר שמחזיקות נכסים כמו קבוצות ומבנים בעולם הספורט. משפחת גלייזר, בעלת השליטה של מנצ'סטר יונייטד במקום השמיני, באיזה מקום נמצא סטיב באלמר? | דירוג אנשי הספורט 
מערכת ice | 
מועדוני הספורט היקרים בעולם (צילום ויקיפדיה, freepik)
המגזין הבינלאומי "פורבס" פירסם את 25 בעלי השליטה ששווי נכסיהם בספורט הוא הגדול ביותר. ברשימה, הבעלים של מנצ'סטר יונייטד ועוד רבים וטובים. הצמרת שייכת לספורט האמריקאי, שפחות פופלרי בארץ עם ענפים כמו בייסבול ופוטבול.
בראש הרשימה, קבוצת ליברטי מדיה, המוערכת בשווי של 17.2 מיליארד דולר. הקבוצה של היו"ר ג'ון מאלון והנשיא והמנכ"ל, גרג  מאפיי, שולטת בקבוצת הבייסבול האמריקאית אטלנטה ברייבס, קבוצות מהפורמולה 1 ובעוד כמה קבוצות ספורט מפלצתיות.
במקום השני, קבוצת קרואנקה ספורט ובידור (Kroenke Sports & Entertainment), ששוויה מוערך ב-10.54 מיליארד דולר. הקבוצה בראשות היו"ר סטאן קרואנקה, מחזיקה במניות של קבוצת הפוטבול האמריקאי לוס אנג'לס ראמס, קבוצת הוקי קרח קולוראדו אבאלאנש, קבוצת ה-NBA דנבר נאגטס, השקעות במשחקי מחשב וקבוצת הכדורגל האנגלית ארסנל.
 
במקום השלישי, קבוצת פאנווי ספורטס של ג'ון הנרי וטום ורנר, החברה שנכסיה בספורט מוערכים ב-9.81 מיליארד דולר, מחזיקה בבעלות על הבוסטון רד סוקס ואלופת אנגליה בכדורגל, ליברפול. במקום הרביעי, ג'רי ג'ונס, הבעלים של דאלאס קאובויז עם נכסים בספורט בשווי של 8.85 מיליארד דולר. 
נועל את החמישייה הראשונה קבוצת מאדיסון סקוואר גארדן ספורטס שמחזיקה בנכסים בספורט בשווי של 7.84 מיליארד דולר. בין נכסיה, קבוצת ה-NBA, ניו יורק ניקס וגם הניו יורק ריינג'רס.
הניו יורק יאנקיז מליגת הבייסבול האמריקאית, מחזיקה בזיכיון היקר ביותר בשווי של 5.25 מיליארד דולר לפי דירוג פורבס לשנת 2021. אך הבעלים של הקבוצה לא עצרו שמה, קבוצת Yankee Global Enterprises מחזיקה במניות של אלופת ליגת הכדורגל האמריקאית (MLS), מועדון הכדורגל ניו יורק סיטי וב-YES Network and Legends Hospitality שעובדת עם ארגוני ספורט ובידור ועוסקת במתן חסויות, שיתופי פעולה ומרצ'נדייז. הקבוצה מחזיקה במספר קטן של מניות גם בתחום ה-MMA דבר שמוביל אותה לשווי של 6.81 מיליארד דולר רק מעסקיה בספורט. למרות הנתונים המדהימים, הקבוצה נמצאת רק במקום השישי.
משפחת גלייזר, בעלת השליטה של מנצ'סטר יונייטד וטמפה ביי באקאנירס, מחזיקה בנכסים בסך 5.84 מיליארד דולר בלבד. מפורסם נוסף הברשימה הוא המיליארדר סטיב באלמר שניצב במקום ה-22 עם בעלות על קבוצת ה-NBA לוס אנג'לס קליפרס, נכסיו בספורט שווים 3.35 מיליארד דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה