מדדים ומחקרים

מפקד אוכלוסין ענק בדרך: כך ייראה המבצע של הלמ"ס

1218 יישובים, מתוכם 1013 יישובים ב-54 מועצות אזורית ייבדקו במפקד הענק של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שיחל ב-3.4.2022 ויסתיים ב-30.11.2022, ובמהלכו יידרשו תושבים רבים להשיב על שאלון
מערכת ice | 
תל אביב (צילום vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נערכת לביצוע מפקד האוכלוסין השביעי של מדינת ישראל. המפקד יחל ב-3.4.2022 ויסתיים ב-30.11.2022, ובמהלכו יידרשו תושבים רבים להשיב על שאלון.
מפקד האוכלוסין הוא  פרויקט איסוף הנתונים הגדול של האוכלוסייה במדינת ישראל. הוא מתבצע אחת לעשור, ומטרתו לקבל תמונה מלאה ומהימנה על אוכלוסיית המדינה ומאפייניה. בסך הכל, המפקד יתקיים ב-1218 יישובים, מתוכם 1013 יישובים ב-54 מועצות אזורית.
 
נתוני המפקד הם תשתית חיונית לחישוב גודל האוכלוסייה ותכונותיה ביישובים ובסיס לחישוב מדדים שונים על האוכלוסייה כמו המדד החברתי-כלכלי של היישובים. תוצאותיו משמשות את מקבלי החלטות ואת קובעי מדיניות ברמה הארצית והמקומית (משרדי ממשלה ורשויות מקומיות), גופי מחקר, ארגונים וחברות וכן את הציבור הרחב.
הלמ"ס אוספת נתונים מכלל האוכלוסייה הקבועה בישראל כולל אוכלוסייה שמתגוררת מחוץ ליישובים. נתוני המפקד יפורסמו לפי יישובים ולפי חלוקות גאוגרפיות נוספות בהתאם לאיכות הנתונים שייאספו. הלמ"ס פונה לרשויות המדינה, לגופים ציבוריים ופרטיים ולציבור הרחב לבדוק את רשימת היישובים המצורפת ולהודיע ללמ"ס על יישובים שאינם מופיעים ברשימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה