מדדים ומחקרים

בנק הפועלים חושף: אמון הצרכנים שוב קרס בפברואר

מדד אמון הצרכנים לחודש פברואר מתפרסם וחושף ירידה נוספת במדד, שמחזירה את רמת אמון הצרכנים אחורה. מה הסיבות לירידה החדה?
מערכת ice |  2
ירידה באמון הצרכנים במשק (צילום freepik)
מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR ירד בחודש פברואר 2022 ב-4.3 נקודות לרמה של 128.2 נקודות לפי נקודת ה-100 המיוחסת לאפריל 2002. המדד למצב השוטף ירד ב-8.8 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-1.2 נקודות. בהסתכלות שוטפת מדובר בירידה חדה, אך יחד עם זאת, לאור הציפיות מדובר בירידה מתונה יחסית.
מדובר בירידה שניה שנרשמת מתחילת שנה. השנה שעברה הסתכמה ברצף של שלושה חודשי עליה במדד אמון הצרכנים, והירידה לוקחת את מצב המדד לרמה נמוכה אף יותר מזו שנרשמה לפני שנה, כשבמהלך השנה נרשמו מספר חודשי עליה יפים. המדד רשם יציבות במצב של עליות מתונות לאורך שני העשורים האחרונים, אך מאז משבר הקורונה נראות תמורות חדות במצב המדד, כצפוי ממשבר שמתבטא בפן הכלכלי ביתר שאת.
 
כלכלני בנק הפועלים: "גל האומיקרון היה בפברואר במגמת דעיכה, אך זה לא מנע ירידה באמון הצרכנים כנראה על רקע עליות המחירים ותנודתיות גבוהה בשווקים הפיננסיים. נציין שהסקר הושלם ברובו טרם הפלישה של רוסיה לאוקראינה, והידרדרות המצב צפויה להשתקף במדד לחודש מרץ".
האינדיקטורים הכלכליים שמפרסמת הלמ"ס מצביעים על התמתנות מסוימת בצריכה הפרטית. בחודשים נובמבר 2021-ינואר 2022 עלו המכירות בכרטיסי אשראי בשיעור שנתי של 1.8% לעומת עליה שנתית של 6.3% בחודשים אוגוסט-נובמבר 2021. עם זאת, נתוני שוק העבודה ממשיכים להפתיע לחיוב כששיעור האבטלה (הצר) ירד בחודש ינואר 2022 לרמה של 3.7%, לעומת 4.1% בחודש דצמבר
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק הפועלים קיים חיים בעוולה שניה להלומי קרב שהועסקו
    יוסי גל 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק הפועלים קיים חיים בעוולה שניה להלומי קרב שהועסקו בבנק בניקוי כספומטים https://www.facebook.com/Halomykrav/
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומ (ל"ת)
    יוסי ורד 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור