מדדים ומחקרים

זמרת, שחקנית ואייקון: כמה שווה ליידי גאגא?

היא מנגנת על פסנתר בגיל 4, אבל פרצה לעולם המוזיקה בלילה אחד, ובנוסף לקול המיוחד שלה היא גם שחקנית מוערכת. כמה שווה ליידי גאגא?
מערכת ice | 
כמה שווה ליידי גאגא (צילום פייסבוק/ ליידי גאגא)
שם הבמה של ליידי גאגא הוא פרפראזה לשיר של להקת קווין - Radio Ga Ga. המוזיקה והאופנה של ליידי גאגא נוצרות בהשראת אמני רוק גלאם כמו פרדי מרקורי ודיוויד בואי, וזמרות פופ כמו בריטני ספירס ומדונה. ליידי גאגא ידועה בבחירות האופנתיות הלא שגרתיות שלה, וההשפעה האופנתית שלה לדבריה היא דונטלה ורסאצ'ה.
היא נולדה בשם סטפני ג'ואן אנג'לינה גרמנוטה בשנת 1986 במנהטן, למשפחה ממוצא איטלקי. היא גדלה באפר ווסט סייד של מנהטן, שם החלה לנגן בפסנתר בגיל ארבע. היא כתבה את בלדת הפסנתר הראשונה שלה בגיל 13, ובגיל 14 החלה להופיע. הוריה עודדו אותה לעסוק במוזיקה ורשמו אותה למחנה לאומנויות יצירתיות. בגיל 17 התקבלה לבית הספר למוזיקה של אוניברסיטת ניו יורק, אך נשרה במהלך השנה השנייה שלה כדי להמשיך בקריירה מוזיקלית עצמאית.
בשנת 2007, גאגא עבדה בחברת ההפקות Sony/ATV Music ככותבת שירים, שם גילה אותה הזמר אייקון וגרם לה לחתום על עסקה משותפת עם אינטרסקופ והלייבל שלו KonLive Distribution. בשנה שלאחר מכן, גאגא הוציאה את אלבום הבכורה שלה "The Fame", שכלל את הלהיטים "Just Dance" ו-"Poker Face". היא הפכה למגה-כוכבת בין לילה. בשנת 2010 היא הוציאה את המיני אלבום "The Fame Monster", שהכיל את הלהיטים "Alejandro", "Telephone" ואת המגה-להיט "Bad Romance".
האלבום השני של גאגא "Born This Way", יצא ב-2011 והגיע למצעדים במקום הראשון. לאחר מכן התרחבה לקריירת משחק ובשנת 2015, קיבלה גאגא תפקיד ראשי בסדרת "אימה אמריקאית". גאגא קיבלה פרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה במיני-סדרה. בפברואר 2017, גאגא הופיעה בבמה הגדולה בעולם – מחצית גמר הסופרבול. באוגוסט 2017, גאגא החלה בסיבוב הופעות עולמי, ובאותה שנה יצא הסרט התיעודי עליה בנטפליקס: "גאגא: מטר חמישים ושבע"
בשנת 2018, גאגא שיחקה בתפקיד הראשי בסרט "כוכב נולד", ושרה יחד עם בראדלי קופר את שיר הנושא "Shallow", שהפך ללהיט היסטרי בעולם. היא הפכה לאדם הראשון שזוכה בפרס אוסקר, גראמי, BAFTA ופרס גלובוס הזהב באותה שנה. גאגא הקימה את הארגון ללא מטרות רווח, קרן Born This Way. היא ידועה מזה זמן רב הן בפילנתרופיה והן באקטיביזם החברתי שלה, במיוחד ביחס למודעות לבריאות הנפש ופעילות למען קבילת הלהט"ב. בשנת 2020 היא הפיקה את האירוע "Together At Home" עם Global Citizen. האירוע גייס 130 מיליון דולר לסיוע בהתמודדות עם מגפת הקורונה.
 
גאגא מכרה מעל 30 מיליון אלבומים ו-150 מיליון סינגלים בעולם החל מינואר 2016, מה שהופך אותה לאחת מתוך האמנים הנמכרים בכל הזמנים. בשנת 2012 לבדה גאגא הרוויחה יותר מ-80 מיליון דולר ממכירות אלבומים ומוצרים נלווים. בשנה סטנדרטית יותר, היא מרוויחה כ-40 מיליון דולר. בין יוני 2018 ליוני 2019, היא הרוויחה 39.5 מיליון דולר, והרוויחה 38 מיליון דולר בין יוני 2019 ליוני 2020. למרות שגאגא נאלצה לבטל את 10 ההופעות האחרונות של סיבוב ההופעות העולמי של ג'ואן, היא גרפה בסופו של דבר 95 מיליון דולר מ-842,000 כרטיסים שנמכרו.
ליידי גאגא גרה בנכס נאה בגודל שישה דונם השווה 22.5 מיליון דולר אשר משקיף על האוקיינוס השקט במאליבו, אותו רכשה ב-2014. הבית, שנבנה ב-2006, כולל חמישה חדרי שינה ו-12 חדרי רחצה. שוויה המוערך כיום עומד על כ-320 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה