מדדים ומחקרים

אדלסון בראש, עופר שני - שיא ישראלים בצמרת עשירי העולם

30 עשירים ישראלים נכנסו לרשימת עשירי העולם, כך עולה הבוקר ממגזין פורבס שמדרג את רשימת עשירי העולם. פותחת את הרשימה: ד"ר מרים אדלסון, אלמנתו של איל ההון שלדון אדלסון

מערכת ice |  1
מרים אדלסון ואייל עופר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, ויקיפדיה)

שנה לא פשוטה עברה על עשירי העולם. שנת המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה וכן המלחמה של רוסיה באוקראינה. חלק מהעשירים נאלצו לוותר על התואר מיליארדרים ומסתפקים במיליונים בלבד. ובתוך כך, מגזין פורבס פרסם הבוקר את דירוג המיליארדרים השנתי שלו.

בפסגה אפשר למצוא ששבעה מתוך עשרת העשירים בעולם הם ׳Tech billionaires׳ המחזיקים בהון של כמעט טריליון דולר. אילון מאסק צבר בשנה האחרונה סכום שיא של 68 מיליארד דולר. מאסק הוא המייסד, המנכ"ל ומנהל הטכנולוגיות הראשי והמעצב הראשי של SpaceX, המנכ"ל וארכיטקט המוצר של טסלה.
 


ברשימת הישראלים המככבים ברשימה היוקרתית נמצאת מרים אדלסון, אלמנתו של שלדון אדלסון ז"ל, המצויה בראש הרשימה. שוויה הכולל מוערך בדירוג בכ-27.5 מיליארד דולר וממוקמת במקום ה-50 בדירוג הכללי.

במקום השני אפשר למצוא את איש העסקים אייל עופר. עופר מדורג השנה במקום השני מבין הישראלים העשירים בעולם עם שווי כולל של כ-15.4 מיליארד דולר. איל הספנות, הבנקאות והנדל״ן נהנה משנה רווחית במיוחד. במקום הרביעי נמצא עידן עופר שנהנה מעליית הערך חסרת התקדים של ענף התובלה. 
 


ברשימת הדירוג העולמי המספרים מדברים על 30 מיליארדרים ישראלים - הכי הרבה שהיה אי פעם. בראשם אייל עופר המדורג במקום ה-117 הכללי עם הון מוערך של 15.4 מיליארד דולר, אחריו מדורג עידן עופר במקום ה-188 עם 10.5 מיליארד דולר ודמיטרי ואיגור בוכמן עם הון של 8.1 מיליארד דולר כל אחד מתעשיית הגיימינג.

יורי מילנר הוא הישראלי החמישי העשיר ביותר עם הון של 7.2 מיליארד דולר שהעניקו לו את המקום ה-324 בדירוג הכללי. ישראלים נוספים ברשימה כוללים גם את סטף ורטהיימר עם 6.2 מיליארד דולר (מקום 411), טדי שגיא עם 5.6 מיליארד דולר (מקום 471), שרי אריסון עם 5 מיליארד דולר (מקום 552).
 


יצחק תשובה עם 3.8 מיליארד דולר (מקום 778), ארנון מילצ'ן עם 3.5 מיליארד דולר (מקום  851), גיל שוויד עם 3.5 מיליארד דולר (מקום 851), דנה עזריאלי עם 1.5 מיליארד דולר (מקום 1929), אדם נוימן עם 1.4 מיליארד דולר (מקום 2076) ודוד פתאל עם 1.3 מיליארד דולר (מקום 2324). 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם עשו לרוב דברים נכונים
    Mtlk 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נם עשו בחירות טובות לאורך השנים.אבל מצד אחד של הפירמידה יש בודדים ומצד השני של הפירמידה יש מליונים ענים שלא עומדים בחשבונות ובלי ביטוח לאומי.היינו מסתובבים ברחוב היינו מרגישים כמו בהודו.ותודה לדוד סאם.
    סגור