מדדים ומחקרים

הראל ברבעון חזק: זה הרווח הנקי שרשמה

הקבוצה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2022 עם עלייה של 28% ברווח הכולל, שהסתכם בסך של 327 מיליון שקל, הפרמיות שהורווחו ברוטו, דמי גמולים ותקבולים בגין חוזי השקעה ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכמו לכ-9.8 מיליארד שקל, גידול של כ-32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
מערכת ice | 
הראל ביטוח (צילום Magma Images)
הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים בע"מ פרסמה היום (שני) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2022: הרווח הכולל ברבעון הראשון של שנת 2022, הסתכם בכ-327 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-255 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-28%.
הרווח הכולל ברבעון הראשון של שנת 2022 משקף תשואה על ההון של כ-15% (במונחים שנתיים). תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022 הושפעו, בין היתר, מעלייה בעקום הריבית אשר הביאה לקיטון בהתחייבויות הביטוחיות, מירידות בשוקי ההון, ומאי גבית דמי ניהול משתנים בשל תשואות ריאליות שליליות של הנכסים העומדים כנגד התחייבויות תלויות תשואה.
 
סך הפרמיות שהורווחו ברוטו, דמי הגמולים ותקבולים בגין חוזי השקעה ברבעון הראשון של שנת 2022 הסתכמו לכ-9.8 מיליארד ש"ח, לעומת כ-7.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-32%. ההון המיוחס לבעלי המניות של החברה, נכון ליום 31 במרץ 2021, הסתכם בכ-8.9 מיליארד שקל לעומת כ-7.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-16%. חרף הירידות בשוקי ההון, היקף הנכסים המנוהלים של החברה, ליום 31 במרץ 2022, נותר על סך של כ-362 מיליארד שקל, בדומה לסוף שנת 2021.
מישל סיבוני, יו"ר הראל ביטוח ומנכ"ל קבוצת הראל: "תוצאות הרבעון הראשון מעידות כי תנופת העשייה בקבוצת הראל נמשכת ביתר שאת. במהלך הרבעון קבוצת הראל רשמה צמיחה ניכרת בפעילותה העסקית והציגה עלייה נאה של כ-28% בשורת הרווח וגידול חד של כ-32% בפרמיות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאות הושגו, בין היתר, כתוצאה מעליית הריבית ובזכות אימוץ בלתי פוסק של טכנולוגיות חדשות ותנופה שיווקית מתמשכת. כל אלה מאפשרים לקבוצה לצמוח גם בסביבת שוק מאתגרת, לפתח את פעילותה העסקית ולהציג חיזוק מתמשך באיתנות ובגמישות הפיננסית שלה. מגמה זו משתקפת היטב ביחס כושר הפירעון הכלכלי של הראל, בחישוב מלא, שנכון לסוף 2021 צמח ל-116% ומייצג עודף הון בסך של כ-2 מיליארד ש"ח. עליית עקום הריבית חסרת הסיכון מתחילת שנת 2022 ועד 30 באפריל 2022 צפויה להגדיל את עודף ההון של הראל ביטוח בחישוב מלא בכ-1.8 מיליארד ש"ח נוספים".
ניר כהן, מנכ״ל הראל ביטוח: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2022 עם צמיחה גבוהה מאוד ושיפור ברווחיות על אף סביבת השוק המאתגרת. צמיחה זו משקפת את המשך השיפור של הראל בתחומי העשייה השונים, בהשקעות, בשירות, בהטמעת הכלים הדיגיטליים, בשיווק ובמכירות. אנחנו ממשיכים לקדם את יישום המיקוד האסטרטגי שלנו שכולל שיפור המצוינות התפעולית בפעילויות השונות וחיזוק הזיקה ללקוחות החברה. ההתקדמות של הראל נשענת על התרומה של עובדות ועובדי הראל לצד שיתוף הפעולה עם סוכני הראל שמאפשר לייצר ערכים מוספים ללקוחות גם בתקופות של חוסר יציבות בשווקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה