מדדים ומחקרים

לקראת עונת הרחצה: זו העיר עם החופים המלוכלכים ביותר

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום את הנתונים המעודכנים למדד חוף נקי: חיפה, תל אביב ונתניה דורגו "נקיות מאוד". אלו החופים הכי מלוכלכים
מערכת ice | 
זפת בחוף הים (צילום משרד להגנה לאיכות הסביבה)

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום (חמישי) נתונים מעודכנים של מדד "חוף נקי" למחצית השנייה של חודש מאי. מן התוצאות עולה כי 78.4% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", עלייה קלה לעומת 76.9% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 75.4% מהחופים נקיים עד נקיים מאוד.
 


הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון ממוצע "נקי מאוד") הן: מטה אשר, עכו, חיפה, טירת הכרמל, נתניה, חוף השרון, בת ים, תל אביב-יפו, גן רווה, אשדוד. רשויות חופיות בעלות ציון  ממוצע "מלוכלך": חוף אשקלון, אשקלון.


מאז תחילת השנה, ממוצע ניקיון החופים עומד על 71.2%. התקציב לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לשנת 2022 הוא הגדול ביותר מאז התחלת התוכנית, ועומד על 16 מיליון שקל, זאת כאשר השנה היא ה- 17 במספר, לתוכנית חוף נקי, הפועלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.
 


חודש מאי התחיל עם ירידה בניקיון החופים הפתוחים, אך במדד האחרון ניכר שיפור קל. כשאתם מבלים בים, יש להמשיך לשמור על הניקיון בחופים להגיע לים עם כלים רב פעמיים ולקחת את הפסולת איתכם", מסר סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה