מדדים ומחקרים

טסלה מסכנת את הנהגים: זה הכשל שמאסק ניסה להסתיר

נתונים חדשים של המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארצות הברית חושפים את מספר התאונות בהן היו מעורבים רכבי טסלה תוך שימוש במערכות עזר לנהיגה, זה המספר המדאיג  
מערכת ice |  4
טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ tesla)
רכבי טסלה היוו כמעט 70% מהתאונות המדווחות בארצות הברית בהן היו מעורבות מערכות סיוע מתקדמות לנהג מאז יוני האחרון, לפי נתונים שפורסמו אתמול (רביעי) ב-CNBC. גורמים רשמיים הזהירו שהנתונים אינם שלמים ואינם נועדו לציין איזו מערכות של יצרנית רכב עשויות להיות הבטוחות ביותר.
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב אמר כי לנתונים הראשונים מסוגו אין עדיין הקשר מתאים והם נועדו רק להוות מדריך לזיהוי מהיר של מגמות פגמים פוטנציאליות ולעזור לקבוע אם המערכות משפרות את בטיחות כלי הרכב.
על פי הנתונים, מכוניות טסלה ייצגו 273 תאונות בהן היו מעורבות מערכות הסיוע המתקדמות שלה לנהג מאז שחברות נדרשו להתחיל לדווח על התקריות לפני כשנה. זה מתוך 392 תאונות שדווחו בסך הכל על ידי 11 יצרניות רכב וספק אחד מיוני 2021 עד 15 במאי.
הונדה במקום השני עם 90 תאונות שדווחו, אחריה סובארו ב-10 ופורד מוטור ב-5. כל החברות האחרות דיווחו על ארבע תאונות או פחות, כולל טויוטה בארבע, ב.מ.וו בשלוש וג'נרל מוטורס בשתיים.
 
בעוד שלמכוניות טסלה עם טכנולוגיית הטייס האוטומטי של החברה היו הכי הרבה תאונות, מאמינים שליצרנית הרכב יש גם את המספר הרב ביותר של כלי רכב עם מערכות כאלה על הכביש. המערכות שלה גם נוטות להציע יכולות גדולות יותר והן מורשות לפעול ביותר תחומים ממערכות אחרות.
לפי סוכנות הידיעות AP, לטסלה יש יותר רכבים עם מערכות אוטומטיות חלקית הפועלות על כבישי ארה"ב מאשר לרוב יצרניות הרכב האחרות - בערך 830,000, המתוארכים לשנת הדגם 2014. והוא אוסף נתונים בזמן אמת באינטרנט מכלי רכב, כך שיש לו מערכת דיווח מהירה בהרבה. זאת בהשוואה ל-GM, שלפי הדיווחים מכרה יותר מ-34,000 כלי רכב מאז הופעת הבכורה של מערכת הסופר קרוז שלה ב-2017.
ה-NHTSA הגבירה את המיקוד והחקירות שלה על טסלה בגלל ההתרחבות האגרסיבית של החברה של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג, כולל תוכנת אב טיפוס לבעלי טסלה.
 
בפברואר, טסלה הודיעה שהיא תחזיר תוכנה מ-53,822 מכלי רכב מדגם S, X, 3 ו-Y שלה בארה"ב כדי לבטל תכונה המאפשרת למכוניות לעבור אוטומטית על פני תמרורי עצור. המכוניות כללו גרסה חדשה יחסית של תוכנת Full Self Driving Beta של החברה.
תוכנית זו מעניקה לנהגים של טסלה גישה מוקדמת לתכונות חדשות שעדיין לא נוגו לחלוטין באגים, כולל "היגוי אוטומטי ברחובות העיר", המאפשרת לנהגים לנווט אוטומטית סביב סביבות עירוניות מורכבות וצפופות מבלי להזיז את גלגל ההגה במו ידיהם. למרות השם, בטא נהיגה עצמית מלאה לא הופכת את רכבי טסלה לאוטונומיים.
פרסום הנתונים מגיע כמעט שנה לאחר שה-NHTSA הוציא צו המחייב יצרני רכב ומפעילי כלי רכב המצוידים בסיוע מתקדמות לנהג או במערכות נהיגה אוטומטיות לדווח מיד על תאונות.
 
ה-NHTSA גם פרסמה דוח נפרד על מערכות ברמה גבוהה יותר, הידועות כמערכות נהיגה אוטומטיות, שיכולות לכלול את כלי הרכב שנוהגים ברובם בעצמם. רוב המערכות הללו עדיין נבדקות ואינן זמינות לציבור, אך חברות מסוימות כמו Waymo של Alphabet והקרוז שבבעלות רוב GM פתחו פעילות לציבור.
ה-NHTSA אומר שדווחו על 130 תאונות מערכות נהיגה אוטומטיות מיוני 2021 עד 15 במאי. Waymo, בן 62, היה הכי הרבה. אחריו הגיעו Transdev Alternative Services עם 34, וקרוז ב-23 (לא כולל 16 תאונות שדווחו בנפרד על ידי GM). 25 חברות דיווחו על קריסות. הם נעו בין יצרניות רכב מסורתיות לתאונה אחת כל אחת של טסלה ואפל, שלפי הדיווחים עובדת על רכב כזה כבר שנים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כן, אבל רק בטסלה יש את המערכות
    אריה 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז הגיוני שרוב התעונות עם מערכות כאלו עו עם טסלה... זה סתם משחק על סטטיסטיקה... צריך להסתכל בכללי, תאונות ברכבים באותה השנתון למול תאונות עם טסלה...
    סגור
  • 3.
    גם אחוז התאונות ביחס לכמות המכוניות במותג חסר
    אילי 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושה רושם של כתבה מגמתית עם ריח שיווקי. כמות תאונות ל-x רכבים לפי כל מותג היה נותן תמונה אמיתית ואת זה משום מה לא פירטו.
    סגור
  • 2.
    כנראה מאסר מפריע למישהו מאוד. מתי יעשו בדיקות
    אלכס 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתי יעשו בדיקות בטיחות לרעל של פייזר? מלא אנשים מתים לאחרונה מדום לב. עליה מטורפת כמו שהקונספירטורים ניבאו
    סגור
  • 1.
    הנתון החשוב ביותר לא מופיע
    יואל 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כל כמה קילומטרים מערכת נהיגה אוטומטית גורמת לתאונה, בהשוואה למכונית מסורתית עם נהג אנושי. יש לי הרגשה שכבר היום המערכות האלה טובות יותר מנהגים אנושיים, וזה רק יילך וישתפר.
    סגור