מדדים ומחקרים

לכבוד ה-4 ביולי: עד כמה האמריקאים גאים במדינתם?

מחקר חדש שנערך בארצות הברית בדק מה אחוז האמריקאים אשר גאים בזהותם הלאומית, הממצאים מראים כי האחוז יחסית גבוה, אך ממשיך לצנוח משנה לשנה
מערכת ice | 
דגל ארצות הברית (צילום gallup)
לכבוד יום העצמאות האמריקאי שנחגג אתמול (יום ג') ברחבי ארצות הברית פרסם מכון המחקר האמריקאי גאלופ (gallup) מחקר אודות מידת הגאווה הלאומית של האמריקאים. על פי הסקר שנערך בסוף יוני, פחות משני שלישים מהמבוגרים בארה"ב (65%) העידו על עצמם שהם גאים במדינתם.
מתוך אותם אלה שאמרו כי הם גאים בארצות הברית רק 38% העידו על עצמם שהם "מאוד גאים". יש לציים כי זהו הנתון הנמון ביותר מאז שנת 2001, השנה שבה התחיל הסקר.  לצורך העניין, בשנת 2003 70% מהאמריקאים אמרו שהם "גאים מאוד", בעוד שב- 2004 91%  דיווחו כך.
 
נתון מעניין נוסף שנבדק במחקר הוא מהי ההשלכת המגדר על הגאווה הלאומית. לפי המחקר גברים נוטים יותר להיות יותר "גאים" להיות אמריקאים (43%) מאשר נשים (34%). כמו כן בעוד שבוגרי מכללות (33%) נוטים פחות להיות "גאים מאוד" מאשר לא בוגרי מכללות (41%).
יש לציין כי הסקר שנערך במהלך יוני סקר יותר מאלף אמריקאים שפולחו לפי קבוצת מדגם מייצגת. כמו כן יש להניח שהקרבה בין מועד הסקר לאירועי הירי ההמוני שהכו באמריקאים לאחרונה (בפאלו, ניו יורק ובאוולדה, טקסס ועוד) יחד עם פסיקת בית המשפט העליון בנוגע להפלות שעוררה סערה גדולה ברחבי המדינה ועוד מספר פסיקות שנויות במחלוקות השפיעו על מידת הגאווה הלאומית ותוצאות הסקר.
 
כלכלת ארה"ב | ארכיון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה