מדדים ומחקרים

הריבית נכנסה לתוקף; השקל מראה התחזקות

הודעת בנק ישראל נכנסה לתוקף וחיזקה את המטבע המקומי. בינתיים, היורו לא צומח מהשפל ההיסטורי
מערכת ice | 
מסחר הדולר והשקל (צילום vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט)
לאחר ההתרסקות של היורו, וההתייצבות של הדולר, מגיע המטבע הישראלי ומציג התחזקות של כ-1.5% מאז בנק ישראל הודיע על העלאת הריבית בחצי אחוז, הכרזה שנכנסה הבוקר (חמישי) לתוקף.
שער הדולר עומד על 3.48 שקל, ולמעשה יורד בכ-0.9%, היורו עדיין מתקשה להתרומם ועומד על 3.56 שקל, ירידה של 0.7%.
 
בימים האחרונים בישראל נרשם היצע גדול של מטבע זר, שהגיע לארץ בין היתר מהפקות הגז. כזכור, בנק ישראל העלה את הריבית ביום שני בהתאם לתחזיות המוקדמות ב-0.5% לרמה של 1.25%. בנימוקי ההחלטה כותבת הוועדה המוניטרית כי הציפיות לאינפלציה עדיין גבוהות אולם הציפיות משוק ההון מדברות על חזרה לגבולות יעדי יציבות המחירים.
 
חטיבת המחקר עדכנה את תחזיתה ומעריכה שהתוצר יצמח בשנת 2022 בשיעור של 5% ובשנת 2023 בשיעור של 3.5%. שיעור האינפלציה צפוי להסתכם בשנת 2022 ב-4.5% ובשנת 2023 הוא צפוי לרדת ל-2.4%.
בעניין היורו, הבוקר הוא עומד על 1.02 דולר, הרמה הנמוכה ביותר מזה שני עשורים, כאשר החששות ממיתון בגוש היורו גברו, לאחר שמחירי הגז זינקו ומלחמת רוסיה-אוקראינה לא הראתה סימני דעיכה. לפני כן השבוע עמד על 1.028 דולר. האינפלציה בגוש היורו הגיעה לשיא של 8.6% בחודש יוני, מה שגרם לבנק המרכזי האירופי להודיע ​​לשווקים מראש על כוונתו להעלות את הריבית ביולי לראשונה מזה 11 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה