מדדים ומחקרים

אל על חוגגת את העומסים בנתב"ג: זינוק ענק בהכנסות

חברת התעופה הישראלית עם רווח של 100 מיליון דולר ברבעון וגידול משמעותי בהכנסות שמקרב את אל-על למספרים של לפני משבר הקורונה. המהלך של המנכ"לית החדשה לסגור את הסכסוך עם הטייסים ממשיך להוכיח את עצמו
מערכת ice |  2
דינה בן טל אל על (צילום רונן דבש יוטיוב)
חברת התעופה הישראלית, אל-על, ממשיכה את המגמה החיובית ברבעונים האחרונים ויוצאת סופית ממשבר הקורונה שריסק את החברה: אל-על מציגה המשך צמיחה בהכנסות זה הרבעון השביעי ברציפות וזינוק שהוביל להכנסות של 516 מילון דולר.
התקופה הטובה של המנכ"לית דינה בן טל ממשיכה: אל-על חוגגת את העומסים בנתב"ג, פתיחת השמיים לאחר הקורונה, ותקופת הקיץ מרובת החופשות - והדו"חות מגיבים בהתאם. המנכ"לית שהשכילה לסגור את הסכסוך עם ועד הטייסים רגע לפני עונת החופשות, מדווחת על רבעון שלראשונה מאז משבר הקורונה חזר לפעילות מלאה וגידול במכירות וקצב הכנסות של 2 מיליארד דולר - כמעט כמו לפני משבר הקורונה לפני שלוש שנים.
 
הביקושים החזקים לטיסות והתאוששות שוק התעופה באים לידי ביטוי בהמשך צמיחה עקבית בהכנסות אל על מרבעון לרבעון, זה הרבעון השביעי ברציפות. המשך מגמת העלייה בהכנסות הינה בהלימה לגידול בהיקף כושר הייצור. ברבעון השני של 2022 הפעילה החברה 35 מטוסים, בהשוואה להפעלתם של 45 מטוסים בשנת 2019. החל מחודש אוגוסט 2022 צפויים להיכנס בהדרגה לפעילות 4 מטוסי 777 נוספים וכבר במחצית הראשונה של 2023 צפויה החברה לקבל את מטוס הדרימליינר ה-16.
במקביל, החברה ממשיכה לשפר בעקביות את המדדים התפעוליים, ומדווחת ברבעון השני על EBITDAR חיובי של 64 מיליון דולר, ורווח נקי של כ- 100 מיליון דולר שהושפע בעיקר מרווח מס חד פעמי מעסקת הפניקס. בנטרול השפעה חד פעמית זו נרשם שיפור בהפסד הנקי שהסתכם ברבעון השני של 2022 ב-15מיליון דולר.
אל על עברה ברבעון השני של 2022 לרווח גולמי ולרווח תפעולי, לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה. תהליכי ההתייעלות שעוברת החברה, ושמירה מוקפדת על ההוצאות, לצד חתימת ההסכם עם הטייסים, מובילים להמשך גידול ברווחיות החברה, חרף עלייה עולמית במחיר הדלק. המשקיעים מחממים את הגזרה, ומניית אל על עלתה מתחילת השנה ב-71%.
 
דינה בן-טל, מנכ״לית אל על:" פירות תוכנית ההתנעה מחדש (RESTART) שהפעלנו עם החזרה לשגרה משתקפים היטב בתוצאות הרבעון בכל מדדי הליבה, דבר שמאפשר לנו לעבור שלב מניהול הוצאות לניהול צמיחה ופיתוח עסקי; אנו ממשיכים להתמקד בשיפור השירות, בהחזרה מדורגת של הצי שלנו לפעילות מלאה ולמימוש הפוטנציאל של טיסה מעל סעודיה ופיתוח נתיבים חדשים; פוטנציאל הצמיחה והשיפור ברווחיות עדיין גדול, בהינתן העובדה שאנו פועלים בהיקף של כ-70% מהצי שלנו בהשוואה ל-2019; חשוב לי להודות לעובדים המסורים שלנו, ללקוחות הנאמנים שלנו, לבעלי המניות והמשקיעים וכן לשותפים החדשים שלנו הפניקס, על האמון החזק בנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אל על מושחתת
    תמים 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל על מכונת שחיתות משומנת היטב. רק מאפיה ושחיתות בכל מקום. הוועדים המושחתים והמנהלים המושחתים גונבים הכסף מהמדינה ומקני רוזנברג.
    סגור
  • 1.
    יותר משישראל שמרו את השבת השבת שמרה על ישראל (ל"ת)
    חרדי 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור