מדדים ומחקרים

אסטרואיד בגודל של מגדל פיזה מאיים על כדור הארץ

אסטרואיד ברוחב של 190 רגל, יתקרב  לכדור הארץ, כך על פי נאס"א. האסטרואיד העצום הזה עלול להוות איום קטלני על בני אדם. אבל האם יש סיכוי לפגיעת האסטרואיד בכדור הארץ?
מערכת ice |  1
אסטרואיד מתקרב לכדור הארץ (צילום pixabay)
אסטרואיד ברוחב של 190 רגל, יתקרב מחר (חמישי) לכדור הארץ, כך על פי נאס"א. האסטרואיד העצום הזה עלול להוות איום קטלני על בני אדם. אבל האם יש סיכוי לפגיעת האסטרואיד בכדור הארץ?
המספר הגדול של אסטרואידים שעוברים קרוב מאוד לכוכב הלכת שלנו השבוע מעורר דאגה רבה, וסוכנויות כמו נאס"א צופים בהם כדי לדעת לכל המוקדם אם אחד מהם ישנה מסלול ויסטה לכיוון כדור הארץ או לא.
 
לצורך דוגמה, ישנם שני אסטרואידים שמתקרבים לכדור הארץ, אך הם ממש לא מאיימים כמו האסטרואיד הזה, שגודלה דומה לגודל של מגדל פיזה המפורסם. אם אסטרואיד יפגע בכוכב הלכת שלנו, אנחנו נהיה בצרות גדולות. האסטרואיד הזה עלול לגרום להרס עצום לחיים ולתשתיות שייקח הרבה זמן להתאושש.
נאס"א אוספת נתונים על האסטרואיד מאז התגלה לראשונה ביולי 2022. האסטרואיד הזה נקרא 2022 PC והוא יתקרב לכדור הארץ עד 6.3 מיליון ק"מ. כשהוא נוסע במהירות של 14,580 קילומטרים לשעה. האסטרואיד הזה הוא ייחודי. מסלולו של האסטרואיד גורם לו להקיף קרוב למסלולי כדור הארץ ונוגה. למרות שהמסלול אליפטי, הוא עגול יותר מרוב האסטרואידים. לטענתם ועל פי מסלולי הבליסטיקה שנבדקו, הוא יתקרב הכי הרבה לכדור שלנו ב-2026, אך עד 2043 הוא עשוי להפסיק להוות איום על האנושות.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התלוננות (ל"ת)
    אוריה עפר 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור