מדדים ומחקרים

מחלימים מקורונה? כדאי שתימנעו מלעשות את הדבר הבא

במחקר שפורסם בבריטניה, החוקרים עקבו אחר 500 אנשים שסובלים ממה שכיום ידוע כקוביד ארוך (Long Covid). מממצאי המחקר עולה כי 75% מהמשתתפים דיווחו על החמרה בתסמינים לאחר שביצעו פעילות גופנית
מערכת ice | 
קורונה (צילום freepik)
בדרך כלל, רופאים ממליצים לאנשים לבצע פעילות גופנית כדי להימנע ממחלות כלשהן. אבל במחקר שפורסם בבריטניה, החוקרים עקבו אחר 500 אנשים שסובלים ממה שכיום ידוע כקוביד ארוך (Long Covid). מממצאי המחקר עולה כי 75% מהמשתתפים דיווחו על החמרה בתסמינים לאחר שביצעו פעילות גופנית.
ד"ר מאנאג' סיואן, רופא וחוקר באוניברסיטת לידס, שהוביל את המחקר, הסביר כי לנגיף הקורונה יש מערכת יחסית "לא שגרתית" עם פעילות גופנית, בהשוואה למצבים רפואיים אחרים. הוא טוען כי אצל מחלימים מקורונה הפעילות עלולה להוביל לקוצר נשימה חמור ואף לסיבוכים רפואיים משמעותיים.
 
הסיבוך השכיח ביותר שעלול להופיע אצל מחלימים מקורונה הוא דלקת בשריר הלב, תופעה שנחשבת נפוצה גם אצל חולי קורונה פעילים, בעקבות השפעת הנגיף על הרקמה החיונית הזאת. לכן, המלצת המומחים כיום היא "לחזור להתעמלות לפחות שבעה ימים לאחר היעלמות התסמינים - ולהתחיל בלפחות שבועיים של אימונים בעצימות מינימלית".
 
בכל מקרה, ההשפעה השלילית הפוטנציאלית של האימונים על ההחלמה מקורונה לא צריכה לגרום לכם לזנוח את ההרגל הזה, אלא לעשות זאת במינונים נכונים. גם אם לא הייתם פעילים לפני המחלה וגם אם כן, פעילות גופנית במינון שמתאים לכם, עשויה לסייע לחזור לעניינים מהר יותר ולהתגבר על עייפות, דכדוך או חרדה שאולי התעצמו בתקופה הזאת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה