מדדים ומחקרים

הסקר קבע: רוב הסטודנטים חושבים שהפסיכומטרי מיותר

לדברי עידו רוזנר, מנכ"ל אתר לימודים בישראל STUDY: "הסטודנטים רואים בחסמי הכניסה לאוניברסיטאות כדבר מיותר ומכביד שבינו ובין רמת הלימודים אין קשר וכי הם פוגעים בשוויון ההזדמנויות"
מערכת ice | 
סטודנטים (צילום freepik)
לרגל פתיחת שנת הלימודים, ערך אתר לימודים בישראל STUDY סקר אינטרנטי בקרב הסטודנטים שגולשים באתר וממנו עולים כמה נתונים מעניינים. כ- 40% מהסטודנטים מגלים עצמאות וממנים את הלימודים בעצמם, כאשר עוד 10% מהסטודנטים לוקחים הלוואה מהבנק. רק 29.4% מהסטודנטים נעזרים בהורים למימון הלימודים. מבחינת גובה ההלוואה, מסתבר שהסטודנטים לא לוקחים סיכונים ולמעלה מ 3/4 מהם לוקחים הלוואות צנועות של עד 20 אלף שקלים, רובם לתקופה קצרה של בין שנה לשלוש שנים בלבד. אם בעבר יכלו סטודנטים להרשות לעצמם לרבוץ על הדשא, הרי שהיום רוב הסטודנטים (למעלה מ- 84%) מתכננים לעבוד במסגרת הלימודים.
חלק שני של הסקר עוסק בתחומי הלימוד. שני שליש מהנשאלים בחרו בתחום הלימודים בגלל עניין ואתגר ורק חמישית מהם בגלל פוטנציאל השכר. ומה ההורים חושבים? מסתבר שלמרות העצמאות שמגלים הסטודנטים של 2022, דעתם של ההורים עדיין חשובה לשני שלישים מהם. החלק השלישי של הסקר נגע לחסמי הכניסה לאוניברסיטאות וממנו עולה תמונה מעניינת: כמחצית מהסטודנטים חושבים שביטול תנאי הקבלה יעודד הזדמנויות לכולם. אולם כרבע מהסטודנטים חושב שהדבר יוריד את רמת הלימודים. 70% חושבים שהמבחן הפסיכומטרי מיותר. למעלה ממחצית הסטוונטים חושבים שאין על למידה פרונטלית.
 
לדברי עידו רוזנר, מנכ"ל אתר לימודים בישראל STUDY: "במסגרת הסקר ניתנה לסטודנטים אפשרות גם לכתוב תגובות וניתוח שלהן מעלה כי הסטודנטים של היום מחושבים כלכלית ומעוניינים להסתמך פחות על ההורים, בין היתר בגלל העליה ביוקר המחיה שגורמת להם להבין שהם חייבים לגלות אחריות ולא להפוך לנטל על ההורים. הסקר דווקא מחזק את הדימוי של דור ה- Z, שלכאורה לא דואג ליום המחר, במובן הזה שרוב הסטודנטים בחרו בתחום הלימוד בגלל העניין ולא בגלל השכר הפוטנציאלי. בעיניי, המשמעות של התוצאה הזו היא שמימוש עצמי עדיין חשוב לצעירים של היום גם במחיר של משכורת נמוכה יותר".
"לבסוף אנו למדים שהסטודנטים רואים בחסמי הכניסה לאוניברסיטאות כדבר מיותר ומכביד שבינו ובין רמת הלימודים אין קשר וכי הם פוגעים בשוויון ההזדמנויות. לטעמי דווקא במקצועות הנחשבים יותר כגון רפואה, אילו היו מורידים את חסמי הכניסה היינו מוצאים הרבה יותר קופצים על ה פקולטות האלה במקום שיכלו ללמוד בחו"ל. את הסינון ניתן יהיה לעשות בשלבים הרבה יותר מאוחרים של הלימודים", הוסיף רוזנר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה