מדדים ומחקרים

מפתיע: הסיבה האמיתית שאנשים מצלמים סלפי נחשפת

חוקרים מאוניברסיטת אוהיו טוענים שהדחף לצלם "תמונות מגוף שלישי", שמתעדות רגע עם האדם בפריים, נובע מרגשות מורכבים יותר מאשר "תעופה עצמית"
מערכת ice | 
צילום סלפי (צילום freepik)
צילום סלפי הוא לא רק אקט של "תעופה עצמית", אלא גם דרך ללכוד את המשמעות העמוקה יותר של אירוע עבור אנשים, על פי מחקר חדש. חוקרים מאוניברסיטת אוהיו טוענים שהדחף לצלם "תמונות מגוף שלישי", שמתעדות רגע עם האדם בפריים, נובע מרגשות מורכבים יותר מאשר יהירות.
"מצאנו שלאנשים יש אינטואיציה טבעית לגבי איזו פרספקטיבה להציג כדי ללכוד את מה שהם רוצים מהתמונה", אומר המחבר הראשי של המחקר, זקרי ניס, בוגר דוקטורט ממדינת אוהיו וכיום פוסט-דוקטורנט באוניברסיטת טובינגן בגרמניה.
הממצאים מבוססים על סדרה של שישה ניסויים עם 2,113 משתתפים, שחקרו את השפעת הפרספקטיבה בצילום סלפי. "התמונות האלה שאתם בתוכן יכולות לתעד את המשמעות הגדולה יותר של רגע. זה לא חייב לנבוע מיהירות", מוסיפה חוקרת נוספת במחקר, פרופסור ליסה ליבי.
התוצאות מאתגרות את הרעיון שאנשים מפרסמים סלפי בפלטפורמות כמו אינסטגרם אך ורק לקידום עצמי. תמונות מגוף ראשון, הלוכדות את הסצנה מנקודת מבטו של הפרט, מייצגות רק את החוויה הפיזית, לפי המחקר.
במבחן אחד, המתנדבים קראו תרחיש שבו הם עשויים לרצות לצלם, כמו לבלות יום בחוף הים עם חבר קרוב. היה עליהם לדרג את חשיבות החוויה עצמה ואת המשמעות הרחבה יותר של האירוע. ככל שהסיבה משמעותית יותר, כך גדל הסיכוי שהם יצטלמו עם עצמם בתוכה.
מבחן אחר הוכיח את האינטואיציה של אנשים לגבי האם כל פרספקטיבה תופסת טוב יותר את החוויה או המשמעות של אירועים. החוקרים ביקשו מהמשתתפים לבחון את התמונות האחרונות שפרסמו בחשבונות האינסטגרם שלהם ולהשיב, "על מה התמונה הזו גורמת לך לחשוב יותר?".
אם האדם הוצג בצילום, סביר יותר שהם יאמרו שהתמונה גרמה לו לחשוב על המשמעות הגדולה יותר של הרגע. תמונות המציגות את הסצנה מנקודת מבטם גרמו להם לחשוב על החוויה הפיזית.
עם זאת, לפעמים אנשים עשויים שלא לצלם את התמונה המותאמת למטרה שלהם, וכתוצאה מכך חוסר שביעות רצון מהתמונה. באתגר אחר, המשתתפים התבקשו לדרג את תמונות האינסטגרם שלהם בסולם של אחד (בכלל לא חיובי) עד חמש (חיובי במיוחד).
"גילינו שאנשים לא כל כך אהבו את התמונה שלהם אם יש חוסר התאמה בין נקודת המבט של התמונה לבין המטרה שלהם בצילום", מסבירה פרופסור ליבי.
לדוגמה, אם המטרה שלהם הייתה ללכוד את המשמעות של הרגע, הם העדיפו את התמונה אם זה היה סלפי. המחקר מצביע על כך שלאנשים יש אינטואיציה לגבי נקודת המבט שהם צריכים להשתמש בתמונות כדי להשיג את התוצאה הרצויה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה