ויראלי

רענן שקד לבן חיים: למה אתה לא יכול להגיד שהפכת לאומני וגזעני?

ויכוח סוציולוגי-פילוסופי ניטש ברשת – מה גרם לנסיכי הליכוד לעבור מחנה. ההסבר של בן חיים, כמו תמיד, היא פוליטיקת הזהויות, אבל הוא לא מספק תשובות ברורות לטענות הקשות שעולות מנגד. בן כספית: "האיש שכח מדוד לוי, יצחק מרדכי, מאיר שטרית ועוד"
אילן שניג |  66
רענן שקד, אבישי בן חיים (צילום מתוך פייסבוק)
‏למה הנסיכים ממשפחות מרידור, ריבלין, לבני, אולמרט, לבנת וכו חצו את הקווים אידיאולוגית ו/או נפשית ועברו מחנה? השאלה הזו של ד"ר אבישי בן חיים מציתה שוב ויכוח ספק סוציולוגי-פילוסופי, ספק אידיאולוגי. התשובה של בן חיים, כמו תמיד, היא פוליטיקת הזהויות ש"ממקמת אותם סוציולוגית בישראל הראשונה וכחלק מפרויקט דיכוי ובלימת השנייה".
האבחנה הזאת עוררה תגובות רבות. בן כספית כתב: "האיש שכח מאנשים כדוד לוי, יצחק מרדכי, מאיר שטרית ועוד רבים נוספים. כל זה כדי להמשיך לפמפם תיאוריה הזויה שמטרתה היחידה היא לפרום את כל מה שאבותינו ואבותיהם הצליחו לבנות כאן". 

רענן שקד מידיעות אחרונות התבטא בחריפות: "למה דוקטורים כמו אבישי בן חיים וגדי טאוב לא יכולים פשוט להגיד 'חבר'ה, אולי זה הגיל או מה, אבל הפכתי לאומני וגזעני, אל תשאלו אותי כיצד', ומוכרחים להמציא תיאוריות מופלצות ולחלוטין חסרות תוקף כמו 'ישראל השנייה' או 'המעמדות הניידים'? כי הם דוקטורים, ולא נעים להם".

גם טל שורר, עמיתו לחדשות 13 של בן חיים, העלה כמה שאלות מעניינות: "1.איפה ממקמת פוליטיקת הזהויות את משפחת נתניהו? 2. למה לבנת עברה את הקווים? כי קראה לנתניהו 'ימין חלש'? אז מה הקו בעצם? 3. מי נחשב יותר 'חצה את הקווים' ריבלין שהתנגד להתנתקות או מי שהצביע בעדה?".
עקיבא נוביק, שדווקא מזוהה עם המחנה של בן חיים, כתב: "האם אלוקים יכול לברוא שאלה שהתשובה לה אינה בתאוריית ישראל השנייה (כמוקד השבר הישראלי בעידן הפוסט ימין ושמאל)?".
גם אוריאל מנוחין תהה: "ולמה הנסיך יריב לוין נשאר? ולמה אנשי ישראל הראשונה כמו דיכטר, שטייניץ וברקת הגיעו? ולמה מאיר שטרית, איש ישראל השניה, עבר לקדימה? ולמה סילבן שלום מישראל השניה עזב?" וסיים באמרה "די אבישי".
בן חיים ענה לו: "אני משתגע מהפער בין היידע הנפלא שלך לבין חוסר היכולת למחשבה פילוסופית כשמגיעים לסוגייה הזו (רק זו, כאילו משהו בולם אותך) ככה לא לומדים היסטוריה ולא פילוסופיה, אלא מתמטיקה ומדעים. השאלה היא איך אתה מסוגל למרות השאלות ששאלת לפספס את המגמה של נטישת נסיכים את הליכוד? פשוט פער תמוה". 
 


ניצן ויסברג תקף את בן חיים על האמירה הזאת: "חוסר יכולת למחשבה פילוסופית״?! סליחה אבל רק מי שמגיע למסקנה שלך הוא בעל *יכולת למחשבה פילוסופית*? איך אתה פוסל בטוטאליות כזו עמדה אחרת משלך?".

ובן חיים עונה לו: "אני פוסל את חוסר היכולת להבחין בתופעה כי יש פרטים שסותרים אותה, זו חשיבה מתמטית שלא מתאימה לאינטלקטואל כמו אוריאל. אני מצביע על מגמה ברורה: נסיכים שחוצים את הקווים. עכשיו אפשר להתחיל להתווכח למה. אבל אי אפשר למחוק את התופעה כי יש גם כאלה שאינם חלק ממנה".
אין ספק שבן חיים מצביע על תופעה קיימת, אבל לצידה יש גם תופעה בצד השני – של כאלה שעוברים לזהות 'ליכודניקית' או יותר נכון 'ביביסטית' ממקום נוח ו'אשכנזי'. אבל אין ספק שבן חיים יודע ללחוץ על הנקודות הנכונות כדי להוציא מכל סביבתו אמוציות חזקות.

תגובות לכתבה(66):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    איזה ישראל השניה ? תסתכלו על ראשי ערים, שרים, מנהלי חב
    שלמה 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו מירי כך גם אבישי, שהגיעו גבוה בזגות היגולת, הם המעידים על כך שמי שיכול , רוצה, מצליח. ההורים שלי הגיעו לארץ בלי כלום.נאת הפיצויים מגרמניה, שדדה המדינה, כדי לתת להורים של אבישי. אבל הםנלא בוכים. הם בונים. איזה ישראל השנייה. מה היה כאן בארץ כשהגיעה העליה ממרוקו? וקלטו ונקלטו. יש המון שהצליחו, ויש בכיינים, כמו אורלי לוי. אבא שלה היה שר בכיר בממשלת הימין, שנים. למה הוא לא קידם את בית שאן, שהבת שלו ברחה משם ? תפסיק לבכות, תפסיק לזרוע פרוד. יש לי נכדים שהם רבע מרוקאים, רבע תימנים, רבע פולנים. ושמינית רומנים ועירקים. איזה עדה הם שייכים. לפי השיטנה שלך הם צריכים לשנוא את עצמם. אבישי, אתה בושה וכלימה לעם ישראל.
    סגור
  • 50.
    בן כספית
    אכפתלי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה התכוון בן כספית בכותבו את המשפט:"... שמטרתה היחידה,היא לפרום את כל מה שאבותינו את ואבותיהם הצליחו לבנות כאן?" לאיזה אבות ואבותיהם התכוון כספית? לישראל הראשונה? בטח לא השנייה. מה אבותיכם בנו פה? בתים? פרדסים? הפשירו אדמות לחקלאות? מפעלים ועוד? בלי ישראל השנייה,אבותיך לא היו מצליחים להקים פה מדינה . לחוצפה שלך ושל אבותיך אין גבול.
    סגור
  • 49.
    שמלאנים לא תצליחו להחריב לנו את המדינה ישראל היא הבית ל (ל"ת)
    אייל 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 48.
    בן חיים אדם דוחה כל דבר שיוציע מפיו טמטום
    רוחה 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    2 4
    עם הוא דוקטור למה שיהיה אז על אחד יכול להיות סכסכן טיפש דבריו דברי שקר רעים
    סגור
  • 47.
    זה כמו להגיד שמרטין לוטר קינג הוא גיזען כי נלחם למען שח
    מזרחי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רענן שקד וחבריו האשכנזים יודעים שיבוא יום ונגיש נגדם כתב אישום על חטא שחטאתם בזדון בהונאה בגזל ואתם ראויים לשבעה מיתות בין דין
    סגור
  • טען עוד
  • 46.
    אבישי
    יוסי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האיש מחרחר ריב ומדון רץ לפוליטיקה והולך לכיוון הנמוך ביותר מבחינה הקהל אותו קהל של ביבי
    סגור
  • האיש הזה פשוט מפריע לכם ..
    טל 09/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפני שהוא אומר את האמת בפנים שלכם ..
    סגור
  • 45.
    סתומים אחד אחד
    השמאל החשוך 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אף שמאלני פה לא מגיב לגופו של עניין וכל שיש להם זה להשמיץ עם הטמטום שלהם את בן חיים שמאנים סתומים תמשיכו להשתולל על המקלדת זה כל מה שהנשאר לכם לעשות אוטוטו כל השלטון שהיה לכם יעלם כלט היה
    סגור
  • 44.
    וכל האנשים שמזדהים עם דבריו ומתמסכנים,
    רון 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה באמת מסכנים, עד היום הזה כל אחד בחירותיו על חייו. לטוב ולרע.
    סגור
  • 43.
    תעזבו את אבישי בן חיים, סתם חנטריש שמדבר שטויות
    יוסף 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחד הפלוסים של מדינה דמוקרטית, היכולת לדבר גם שטויות. אז מה רוצים מאבישי בן חיים, אינטלקטואל בעיני עצמו, וליצן בע"ח י שומעיו. הוא נהנה, שימשיך אבל לא בבית ספרינו, שיצטרף לערוצים החרדים, אה, לא יקבלו אותו, כי הוא גם ספרדי, לא משלהם, חסר דם כחול של הגזע הלבן הנכון
    סגור
  • שנאת חינם
    סיתון 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקד שונא מזרחים כששמע מזרחית בבית הוא נחרד כתבה שהיתה ב אחרונות בידיעות
    סגור
  • 42.
    א ב. חיים הוא לא עיתונאי,סתם מחפש פרנסה
    מאי 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שייך לחברה של ריקלין, מגל, ה.סגל ואחרים. לא להתרגש.
    סגור
  • 41.
    שקד , אתה מודה שאתה שמאלן, גזען ולא חכם ? (ל"ת)
    מאיר 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 40.
    התגובות מוכיחות צידקתו של ד''ר אבישי בן חיים
    ד 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל כך הרבה תגובות המטילות בספק את הדוקטורט של אבישי. לא ראיתי תגובות כאלו על פרופ' לס לדוגמא. ההתנשאות והיהירות של ישראל הראשונה במיטבה.
    סגור
  • 39.
    האמת מעצבנת
    יוסי 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מפלגת העבודה נמחקת מהמפה הפוליטית. האשכנזים לא יכולים לבחור במזרחי עמיר פרץ. אם מה לעשות ישראל הראשונה לא יכולה לראות את עצמה לא שולטת.
    סגור
  • 38.
    שקד
    קלייר 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 4
    גיסעני, לאומני? למה כי הוא התעורר ומצא שיש לו עסק עם גיזענים ששונאים מזרחים? עצם השאלה הצביכה שלך, מעידה כאלף עדים שאתה גיזעני. הוא מעולם לא כזה הוא אוהב אדם באשר הוא, אתה לא תוכל להבין את זה, כי אין לכם את הרגש הזה לאחר, אתם קרים ומנוכרים. אתם לעולם לא תבינו , ולכן אתם מעוררים אנטגוניזם. הצד האפל של השמאל נתגלה במלוא כיעורו.
    סגור
  • 37.
    אבישי בן חיים , "ארץ נהדרת" עשתה אותו נפלא
    ישראלי 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אפילו הוא לא מבין מה הוא אומר. מי נתן לו דוקטורט על המחקר הזה ? (איזה מחקר?). אז ישראל השניה: נתניהו ומשפחתו, שטייניץ, יצחק תשובה, מימון , מרים אדלסון, ועוד ועוד חובבי כסף, כוח, כבוד, בקיצור כל "המקופחים", המסכנים, אלה מהזהויות. בן חיים את נראה ונשמע בדיוק כמו שעשה אותך אחד מ"ישראל השניה" אתמול בארץ נהדרת. אתה לא מבין מה שאתה אומר וממציא מילים וזהויות. אז תהנה עם גדול הצדיקים של ישראל השניה, גדול המקפחים ולדבריך גם גדול המקופחים, מסכנצ'ק, אבישי את מחפש משרה בחו"ל ?
    סגור
  • 36.
    בן-חיים פשוט אוויל משריש!!
    מנאש 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ד"ר אבישי בן חיים הוא פשוט אוויל משריש שדוחף בכח כל תופעה - מחאה, שחיתויות, קורונה,נסיכים, מדיניות חוץ, יריבויות פוליטיות, אומנות, ואל נתפלא אם גם את מזג האוויר... לעולם החד מימדי, הצר והמופרך שלו. אגב טענתו שאנשים חכמים ממנו לא מבינים פילוסופיה, הדוקטורט שלו בכלל ביהדות.
    סגור
  • 35.
    אבישי בן חיים
    אליהו 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 9
    אבישי היקר,אל תתרגש מכל האנשים המרירים האלו שהזיזו להם את הגבינה הגיע הזמן שיציגו להם את האמת ,אשר הם מנסים להסתיר כבר עשרות שנים. כבר לא יעזור להם,הם לא יכולים יותר להרגיש כ גזע עליון.
    סגור
  • 34.
    אבישי בן חיים
    כהן אלברט 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בן חיים אתה עיתונאי מטומטם וגזען דחוף את כל ההשכלה שלך לתחת
    סגור
  • 33.
    רענן שקד
    אלי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אתה רענן אתה עורך טיפש פרצוף של גיזען חבית של שנאת המזרח איש קטן ועלוב חסר מוח ושדרה , איש רשע תתבייש
    סגור
  • 32.
    אני משתגע מחוסר יכולתו של אבישי בן חיים לראות את הפער
    אליעז 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    14 0
    בין תדמיתו העצמית המנופחת לתדמיתו הציבורית המגוחכת. הפומפה הפומפוזית אינו מבין איזו דוגמה מושלמת הוא מהווה, לאבחנתו של פרופסור ישעיהו ליבוביץ ז''ל (בעל שלושת הדוקטורטים: 2 במדעי הטבע, 1 במדעי הרוח: הגות): 'תואר אקדמי עוד לא מנע מאיש להיות חמור'. נכון גם לגבי הד''ר ג. טאוב, אבל בן חיים עושה את זה ביותר מצחיק. אי-אה אי-אה
    סגור
  • 31.
    עד מתי
    יעקב 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עד מתי תרכב על מה שקרה בשנות החמישים במדינה בחיתולים,אין ספק שהיו עוולות אבל מדינה קמה מכלום אם ביבי היה במקום בן גוריון לא היו דימונה ירוחם מעלות נתיבות שדרות ועוד עשרות ישובים פורחים ,אפילו בחריש הישוב ניחיד מתקופתו הוא נכשל , הוא רוכב על 2 נושאים ,השנאה לערבים באשר הם ומה שקרה בשנים הללו ,הוא למד שזה מביא את קולות עדות המזרח ובעיקר המרוקאים ללכת אחריו בעינים עצומות והם בעצם לא מעניינים אותו הוא מכנה כחץחץל מי שאינו משתחווה לו ,שמאלן -עץכלומר בוגד כך גם קצינים בכירים ביותר בצה"ל ואנשי מערכת הבטחון שנתנו את מיטב שנותיהם לבטחון המדינה אגב רבים מהמזרחיים אינם מצויים לצידו ומבינים עם מי יש להם עסק,מסית ומפלג לצרכיו וגחמותיו חבל שאנשים חכמים כמו אבישי הולכים אחריו בשל מחדלי שנות החמישים ולא מבינים שהמלך מקיסרי האשכנזי הוא עירום.
    סגור
  • אם אתה חושב שחריש זה מתקופת נתניהו
    . 09/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה רק מראה על ההצלחה שלו. לידיעתך חריש הוקמה עוד הרבה לפני נתניה רק שהוא התחיל להזיז שם משהו
    סגור
  • צודק בן חיים
    יום טוב 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בפעם האחרונה שבדקתי גיליתי שאנחנו בשנת 2020 והדבר הטוב ביותר להמחיש את אותן עוולות שאתה טוען שהיו בשנות החמישים זה הויכוח סביב נחל האסי, אי אפשר שלא לראות את ההתנשאות ויהירות של תושבי ניר דוד ותומכיהם. הזכרת את עיירות הפיתוח ואני רוצה לשאול האם את אותן עיירות לא יכלו לאכלס באוכלוסיה אשכנזית?לא נראה מוזר שרק המזרחיים איכלוס את עיירות הפיתוח?
    סגור
  • מסכימה עם הכל חוץ מהחוכמה שאתה מייחס לאבישי בן חיים (ל"ת)
    שמאלנית גאה 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 30.
    ביבי מסוכן לישראל יותר מאירן (ל"ת)
    יוסי ביבי סתם גנב וק 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • 29.
    אבישי
    גדי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ישראל הראשונה ישראל השנייה האליתה ההסתה חסר שצפון אפריקאים תרבות ערבית היו מקימים את המדינה היתה בלאד אל שלוכים
    סגור
  • 28.
    ביבי נולד במרוקו
    בן זכאי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    8 2
    החוקר בן חיים גילה במחקרו שביבי בכלל נולד בקזבלנקה ולמד שווק באוניברסיטת מרקש. כל הכבוד לחוקר המלומד. התברר גם במחקר שריבלין בכלל נולד במוסול ושטייניץ בבגדאד . לעומת זאת דרעי נולד בכלל בדזדן ובנס שרד את ההפצצות של בנות הברית במלחמה. יחי המחקר האקדמי פילוסופי לטובת נצח ישראל
    סגור
  • 27.
    מוזר
    רועי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הדבר היחיד שלמדתי בכתבה הזו הוא שפרופ' בן חיים לא מבין מתמטיקה...
    סגור
  • 26.
    אבישי הוא המסכסך הלאומי (ל"ת)
    הלוחש לעיתון 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 25.
    אבש
    בורקיטוס 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האדם הזה השתגע,למה הנסיכים נטשו??פשוט מאוד הליכוד הפך לכנופיית מרוקאים,ובגלל שהם לא מסוגלים לעשות לבד מאומה,לקחו ראש כנופיה אשכנזי,ולא צריך להתפלפל,במילים לועזיות,תמשיכו אתם על פי התהום!!!!
    סגור
  • 24.
    ואני מתפעל מהפער האדיר
    בנצי (ד"ר) 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המונח בין אזניו של ד"ר(?) בן-חיים.
    סגור
  • 23.
    עדתיות לשמה
    עוזרי מזרחי 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    העיתונאי כאילו מחייה את העדתיות מחדש הוא נבנה מזה אין לו מה למכור.אלק דוקטור. אולי למחול כלשון הגשש! אבישי אתה בושה אחת גדולה וזה אני אומר כמזרחי
    סגור
  • 22.
    שקד
    האמיתי 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 8
    רענן שקד לא יכול להתמודד עם התוכן של מה שאבישי בו חיים כותב אז הוא מדבר עליו ועל גדי טאוב ששניהם דוקטורים בתחום והוא אולי עתונאי קטן וגם זה אני לא בטוח אז רענן כולם יודעים שאת שמאל בו תחדש לנו משהו אם לא אז תסתום
    סגור
  • 21.
    הממורמרים וה מאוכזבים
    אבי 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    2 6
    זו הבעיה עם הנסיכים ברגע שלא קיבלו את המלוכה ונבחר מישהו אחר עשו את המהלך של עזיבה מתוך מרמור ואכזבה שהמלוכה נמסרה לאחר , נסיכים חסרי עמוד שידרה שבמקום ל לכם ולהיות שותפים להנהגה קיפלו את מרכולתם והתפוגגו
    סגור
  • 20.
    אגמוניה ובלה בלה
    רציו 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אוי אבישי היקר היית יותר נחמד שהיתעסקת במה שאתה מבין ולמה כול הזמן את מציף את השד העדתי מה עובר עליך מספיק עם ישראל הראשונה והשניה אתה משייך כל בעיה למצב העדתי אבל לא ראיתי אותך יוצא כנגד ישראל השניה לאחר גל הרציחות בסופי השבוע האחרון וגם לגבי מקרי האונס האחרונים. לאיזה אגמוניה הם שייכים
    סגור
  • 19.
    צודק בן חיים
    יעקב 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    3 9
    כל השאר אנשי שמאל מתוסכלים שלא יכולים להתמודד איתו ומנסים לתקוף וחושפים את טיפשותם
    סגור
  • 18.
    מכונת התעמולה השמאלית אנטי ביבי
    אברמוביץ' 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 10
    ימח שמכם
    סגור
  • סה מהמדיש לך להגיד?
    רובי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    משהו קצת יותר מורכב כבר קשה לך מדי? סיבה ומסובב, נגיד? נו, מעריץ של אב''ח. מה הפלא?
    סגור
  • 17.
    רואים לפי התספורת שלו שהוא תקוע
    איריס 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    באייטיז. תתקדם אבישי אתה פתטי
    סגור
  • וואלק, יש בזה משהו.
    ינון 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבחנה לפי התספורת. יפה. רק מה, משוייך לתקופה ולאנשים שבקשו פיס אנד לאב ושלום עולמי. לא בדיוק מתאים לסכסכן חבוש הכיפה מעל זנב הסוס.
    סגור
  • 16.
    מר אייל בן חיים
    חזי 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    7 1
    זה שעשיתה דוקטורט על כלום זה לא הופך אותך לצודק.הדוקטורט שלך מזכיר לי את הדוקטורט של אבו מאזן...
    סגור
  • 15.
    הכל טמון במשפט הפתיחה.
    דני 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    "אני משתגע..... "
    סגור
  • 14.
    מה הפלא שאבישי בן חיים מעורר "אמוציות עזות"?
    מירי 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    גזענות תמיד מעוררת אמוציות עזות. צריך רק ללחוץ על הכפתור הזה ומיד מקבלים התייחסות. בלי מאמץ רב.
    סגור
  • 13.
    די (ל"ת)
    שד 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    רענן
    יעקב 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 4
    רענן שקד לא עיתונאי הוא פוליטיקאי
    סגור
  • ואבישי, מהו?
    אליהו 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אה, שכחתי, ד''ר לפילוסופיה (אם שכחתי, הוא ידאג להזכיר לי זאת, עוד ועוד. אגב גם יובל שטייניץ הוא ד''ר לפילוסופיה. זוכרים על מה הייתה התיזה שלו?) ומשדר בטלוויזיה וכותב בעיתונים, תמיד יגן על ביבי ויטען שדפקו, דופקים וידפקו את המזרחים. אבל הוא לא פוליטי, חלילה וחס!.
    סגור
  • 11.
    הב הב הב
    סנדר סנדר 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איך אתייחס לילדי? ישראל הראשונה או השנייה? אימא שלהם מרוקאית ואבא שלהם רוסי? בן חיים מייצג אתה נחשלות המייבבת, מדוע אינו מדבר על הגזענות של ש"ס בה אין אפילו אחד אשר שייך לישראל הראשונה? האם הרמה שם גבוהה עד כדי שאף אחד אינו מסוגל להגיע? או שפשוט מטפחים את השנאה לאחר כדי לקבל קולות מהרובד אשר שר " אכלו לי שתו לי" אלה אשר אין בראשם מתמטיקה אנגלית ושאר הכלים הדרושים כדי להתמודד בעולם. התנך טוב בלבד לפילוסופיה בה מתהדר בן חיים , חחחחחח
    סגור
  • 10.
    נעשתה ד"ר הקצנת עם הדעות שלך היום אני פחות רוצה לשמוע א (ל"ת)
    רחל 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • די
    שד 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    1ביבי 2 ישראל כץ,3 גלנט4 שטייניץ 5 ברקת 6 חיים כץ אלה המובילים ברשימת ישראל ה2 כולם ממרוקו,תימן,אלג'יר אבל מר בן חיים הפילוסוף ממשיך בשלו.
    סגור
  • 9.
    א
    אורי 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    2 10
    אחי בן חיים אתה מלך.שאני קורא ושומע את התגובות נגדך מבינים מייד שאתה אומר אמת.ובסוף אתה תנצח כי זאת האמת והאמת תנצח.
    סגור
  • אכלו לי שתו לי, עד מתי?? (ל"ת)
    אני 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • א אני מבין שאתה מישראל השניה (ל"ת)
    ב 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ואני מבין שגם המליונר מקיסריה הוא מישראל השניה מסכן. (ל"ת)
    יעקב 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    נראה שאביחי בן חיים סובל עדיין מריגשי נחיתות עזים (ל"ת)
    חי 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    19 4
    סגור
  • זה לא רגשי נחיתות
    יואב 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    7 1
    רגשי נחיתות זה שאתה מרגיש נחות שלא בצדק, בן חיים פשוט נחות
    סגור
  • 7.
    שונא אשכנזים כי הם יותר איכותים ממנו. (ל"ת)
    שרה 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • גזענית קטנה (ל"ת)
    יעקב 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    ישראל 1
    אזולי 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    3 3
    קשה להם כי זה אומר שה2 לא שכחו לא סלחו ולא מחקו,את העבר השחורמשחור של ה1אנה ממך אל תדבר על זה כלכך מאמצים אנו עושים להשכיח ולהכניס לבקבוק את מעשינו בעבר ואתה מחזיר את זה אז אתה מפגר ולא ראוי אתה מושתל של הימין והליכוד יגידו עליך הכל כולנו יודעים את מה שכתבתה לא נעים לנסיכים שהתעשרו בזכות שלטון הליכוד בזכות הספרדיםלהיות בחבורת הספרדים ,הם שייכים ל1 כולל שיטרית ורוני,ובמיוחד המירידורים למנהם,
    סגור
  • מספיק לבכות ולדבר שטויות
    אני 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בקום המדינה כולם סבלו. משפחתי הגיעה מרומניה אחרי השואה, ישר למעברה עם המרוקאים , קיבלו אותו הדבר אבל מעולם לא באו בטענות ולא בכו. הלכו לעבודה כשהיתה עבודה וזה מה יש. מספיק להתקרבן. עבר זמנו בטל קורבנו. השכלה ועבודה קשה משנה מיקום כלכלי. שקרים ועוד תלונות במקום מעשים. בן חיים מחרחר ריב בתקופה שקל ללבות את האש. מבייש את הכיפה שעל ראשו. מפלג במקום לאחד כדי לצבור פירסום. מנצל את המצב הרגיש כדי לעשות רע. תתבייש!
    סגור
  • 5.
    אותו פאשיזם
    יוסי אוחיון 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    8 4
    רענן שקד. ראה איך אתה יוצא ערום ועריה, אותו גזען אותו חסר כל סובלנות לדיעה אחרת תוך טשטוש עובדות שהיו והוכחו ומוכחות גם היום. הרי בדיוק בגלל זה נעלמה מפלגת העבודה. לא יעזור לך, לא תוכל לעוות את ההסטוריה, מה שהיה הונצח בטעות או שלא במתכוון. הייתי מוכן לעבור ולסלוח ולומר יאללה בואו נתקדם. אבל להתכחש ?? ולומר שהיום התופעה המבישה והבזויה של האפליה והגזענות נעלמו לחלוטין ? אם רק היית לומד משהו מעובדות העבר ומסיק מסקנות נכונות. אלא לא, לא מוכנים גם היום להודות שאכן היה גם היה, לעוות את ההסטוריה כדי להשאיר מגזר מסויים יפה ונקי וחף מכל התנהגות מבישה. הרי בגלל זה בדיוק נעלמה מפלגת העבודה, אם כל חטאת. העם כבר לא רוצה לראות אותה בשלטון בגלל מעשיה ושלטונה שלקו בקלקולים ההתנשאות לא נעלמה. נכון הגיע זמן, זמן למה ? שהמגזר שקופח יפסיק לחוש את הקיפוח כשהמגזר השני ממשיך כבעבר? הרי המציאות מוכיחה זאת, רק פקחו את עיניכם המסומות מרוב שינאה לאחר ולדעותיו. אתם לא תקבלו אף פעם את דיעה שהיא לא שלכם ותקפו ותה וגם את בעל הדיעה, כי יצר ההתנשאות כנראה טבוע עמוק בכם, וקשה לכם להיפרד מההרגשה המשכרת והמשקרת הזו, כי
    סגור
  • 4.
    אבישי
    יוני 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    11 3
    כל הך הרבה טיפשות נקבצו בבן אדם אחד בהתחלה חשבתי טיפש ואז הבנתי כמה אני מעליב את הטיפשים. היצורהנל בא עם תיאוריה מהבית ומנסה להתאימה למצב הכל כך שונהבחברה שלנו אכול רגשי נחיתות -
    סגור
  • 3.
    עד מתי
    יד מכוונת 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    11 1
    עד מתי בן חיים תמשיך לטחון לאנשים את המוח אם הרגשי המרוקאי שלך יאלה , לדחף .
    סגור
  • 2.
    למה שקד לא אומר שהוא גזען ואנטישמי? (ל"ת)
    שקד הצבוע 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 1.
    נראה לי שלאבישי בן חיים יש רק מטרה אחת
    תמיר מלצר 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    17 1
    והיא: לקבל תשומת לב מעיתונאים ומובילי דעה אשכנזים. הוא מנסה להטריף אותם... והם נופלים בפח. אני מאמין שבכלל לא מעניין אותו מה המזרחים בישראל חושבים, אלא רק מי שהוא באמת מחשיב את דעתם.
    סגור