ויראלי

"זו בעיה שלי": גברים יוצאים בקמפיין למאבק באלימות כלפי נשים

פרשת האונס באילת והביקורת על שתיקת הגברים, הולידה קמפיין חדש שיצא לרשתות החברתיות ומשמיע קול גברי ברור: "אלימות כלפי נשים זו לא בעיה של נשים, היא בעיה שלי, והיא באחריות כולנו"

ניר קומם |  4
יוסי מרשק, קמפיין נגד אלימות כלפי נשים (צילום מסך)
פרשת האונס באילת שהתפרסמה בחודש שעבר עוררה שיח ציבורי ער סביב אלימות כלפי נשים וכנגד תרבות האונס. הזעקה נשמעה בעיקרה בקרב ציבור הנשים, שיצאו להפגין ברחובות והתבטאו ברשתות החברתיות בנושא. אחד הקולות החזקים שנשמעו ביקר את השתיקה הגברית – כיצד ייתכן שאחת מתוך אחת חוותה הטרדה מינית, אך אף אחד לא מכיר גבר שהטריד מינית?
על רקע השיח הציבורי בסוגיה, התפרסם היום (שני) קמפיין תקשורתי בהשתתפות בלעדית של גברים המגנה אלימות כלפי נשים וקורא לתיקון השיח הגברי ולמיגור תרבות האונס. בקמפיין, משתתפים גברים מכל החברה הישראלית – צעירים ומבוגרים כאחד, ביניהם השחקנים יוסי מרשק ויוסי צברי והמוזיקאים רביד פלוטניק (נצ'י נצ') וחמי רודנר.

(יוסי מרשק בקמפיין; צילום מסך)
הקמפיין נוצר על ידי נדב סלור, מרדכי ברנשטיין ויעל רפופורט ובוצע בהתנדבות מלאה של כלל המעורבים בדבר. בתהליך היצירה לקח חלק גם יותם קונסטנטיני, יו"ר אסל"י, ארגון 'סרט לבן ישראלי', השלוחה הישראלית של התנועה הגדולה בעולם של גברים ונערים הפועלים לשים קץ לאלימות נגד נשים ונערות, וכן לקדם שוויון מגדרי, יחסים בריאים בין המינים וחזון חדש של גבריות.
"גבר, בוא נדבר שניה עלינו", נאמר בסרטון. "על אלימות כלפי נשים – אבל עלינו. תחשוב שאחת מכל חמש נשים תעבור אונס. שאחת מתוך שלוש נשים תחווה תקיפה מינית. אחת מתוך אחת תוטרד מינית לפחות פעם אחת בחייה. אז איפה אנחנו? אנחנו יכולים לשנות את המציאות הזאת. זה לא חייב להיות ככה. אלימות כלפי נשים זו לא בעיה של נשים, היא בעיה שלי, והיא באחריות כולנו."

(רביד פלוטניק בקמפיין; צילום מסך)
.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדהים
    אורטל 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוזמה מבורכת, כמה חשוב שיש התעוררות בנושא המדינה חייבת להתעורר!! יש כל כך הרבה לאן להתקדם, אנחנו במצב לא טוב והעובדות מדברות בעד עצמן. הלוואי שקמפיין כזה היה יכול לפתור דברים, כנראה שלא אבל אולי קצת לקדם
    סגור
  • 2.
    בואו נתפרסם בהתנדבות
    אמת 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האמנים והיוצרים ברעיונם משכמם ומעלה.!
    סגור
  • 1.
    אפס תגובות??????
    רחל 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזבו נשים, איפה הגברים גיבורי החיל על המין החלש?! קיבלתם כוח פיזי גדול ורב משלנו הנשים ומה אתם עושים איתו?! קבלו משפט מכונן מבראשית " לפתח חטאת רובץ ואתה תמשול". כן כן. גבר הוא המושל ביצרו. סמרטוט מנצל את יתרונו הפיזי להשפיל ולפגוע בחלש/ה . כוחכם הוא חולשתכם. אז התחזקו, רסנו את היצר ותזכו ביושר בתואר "המין החזק"!
    סגור
  • כבר מזמן הגבר לא מושל, ואישה בעלת הכוח
    ישראלי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נשים היום עם כוח כמו שלא היה מעולם, גבר שקצת לא מוצא חן בעינהן ישר איום בתקיפה מינית, ולך תוכיח שהיא משקרת, שלא נדבר על תלונות שווא של נשים נגד גברים ואפילו נגד בעלים במטרה לזכות במשמורת או כסף ורכוש, כבר ראינו מה יצא מהכוח שנתנו לנשים...ונראה משהו שיעז להגיד מילה נגד אישה...!!!
    סגור