ויראלי

סכום מכושף: הספר הראשון של הארי פוטר נמכר בסכום שיא בבריטניה

המהדורה הראשונה של ספר הפנטזיה "הארי פוטר ואבן החכמים" נמכרה בסכום של כ-300 אלף שקל בבריטניה. מוכרות הספר סיפרו כי הן רצו למכור אותו בסכום של 50 סנט בלבד, אך תכנית טלוויזיה אחת שינתה את גורלם
ארנולד נטייב | 
הארי פוטר (צילום עמוד האינסטגרם הרשמי)
המהדורה הראשונה של הספר הארי פוטר ואבן החכמים נמכרה במכירה פומבית בבריטניה בסכום של כ-300 אלף שקל. המוכרות שרלוט רומסי ואמה קארן מספרות על סיפור יוצא דופן. כאשר השניים פינו פריטים ישנים בביתם למכירה, הן נתקלו בספר הישן ששרלוט קיבלה בשנת 1999, הן רצו למכור אותו בסכום זעיר של 50 סנט בלבד אך לבסוף הן גילו כי יש בידם מציאה של ממש.
"זמן קצר לאחר מכן, בדיוק ראיתי בטלוויזיה את התכנית "אוצרות בעליית הגג", מישהו לקח כמה ספרים נדירים של הארי פוטר והמומחים אמרו שערכם של הספרים יכול לעמוד על כ-13 אלף פאונד", סיפרה שרלוט.
כאשר הדבר נודע להן הן יצאו לבדוק האם מדובר במהדורה הראשונה של הארי פוטר, כי אם כן הן מחזיקות בידן מכרה זהב לא קטן בכלל. הן יצרו קשר עם בית המכירות "הנסוס", אשר ידוע באיתור עותקים ראשונים של "אבן החכמים", וכך גם על ידם אושר כי מדובר בספר נדיר שיצאו ממנו 500 עותקים בלבד, בשנת 1997. הרבה לפני שספרו של הקוסם הצעיר "מהגוורטס" כבש את ליבם של חובבי הפנטזיות. 
מתוך 500 עותקים שירדו לדפוס בשנת 1997, 300 הלכו לבתי ספר וספריות. זאת אומרת שרק 200 ספרים נמכרו מהמהדורה הזאת, דבר שהופך אותם אפילו לנדירים יותר. שרלוט סיפרה כי בהתחלה היה לה קשה למכור את הספר, אך היא עומדת להתחתן וכל דבר קורה מסיבה מסוימת. 
באותו היום נמכר גיליון נוסף של הספר תמורת סכום של כ-215 אלף שקל ובחודש אוקטובר נמכר גם כן, בסכום של כ- 260 אלף שקל. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה