ויראלי

האם טראמפ בדרך חזרה לפייסבוק?

חשבון הפייסבוק של נשיא ארצות הברית לשעבר דולנד טראמפ הושעה מפייסבוק בעקבות פוסטים קשים עקב המהומות הקשות על גבעת הקפיטול בחודש ינואר האחרון. בינתיים בפייסבוק ההכרעה מתעכבת בגלל "עניין ציבורי רחב"
בן רז | 
מארק צוקרברג, דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, pixabay, unsplash)
דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארצות הברית נחסם והושעה מפייסבוק בינואר האחרון מפייסבוק. כזכור, במהלך מסע הבחירות בארצות הברית הנשיא לשעבר טראמפ עלה עם פוסטים שנוגדים את כללי הקהילה בעקבות המהומות הקשות על גבעות הקפיטול.
תיק ההשעיה של טראמפ מפייסבוק הועבר לשולחנה של המועצה המפקחת כשבועיים לאחר המהומות בקפיטול וההשעיה בפועל. למועצה יש בדרך כלל תקופה של 90 יום לשקול יקים המגיעים לשולחנה ולפרסם החלטה בעניינם, אך במקרה של טראמפ הודיעה המועצה כי בעקבות העניין הציבורי הרחב בהשעיית חשבונו היא נאלצת לדחות את ההכרעה בשבועות אחדים.
מי שבעלת סמכות ההחלטות היא המועצה המפקחת של פייסבוק שמוכבת ממומחים בתחומי המשפט, זכויות האדם, העיתונות והטכנולוגיה וכוללת גם נציגות ישראלית- אמי פלמור מנכל"ית משרד המשפטים לשעבר. עם פרסום הרכב המועצה המפקחת של פייסבוק, טראמפ לא היה מרוצה מההרכב, ובמיוחד ממינויה של פמלה קרלן, פרופסור למשפטים באוניברסיטת סטנפורד ומי שהעידה נגדו במשפט ההדחה ב-2019. לפי דיווח של הניו-יורקר, טראמפ פנה בשיחת טלפון ישירות אל מארק צוקרברג וביקש להדיח את קרלן מתפקידה במועצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה