ויראלי

רישיון הטיס נשלל – בגלל סרטון יוטיוב

יוטיובר שתיעד טיסה במהלכה הוא נאלץ לצנוח מהמטוס לאחר שהמנוע שלו חדל לעבוד הסתבך עם הרשויות, שלא מאמינות לטענה שלו שהמנוע נכבה עקב תקלה
יאיר מור | 
מטוס חלל (צילום צילום מסך)
מנהל התעופה הפדרלי (FAA) שלל את רישיון הטיס של טרבור ג'ייקוב, יוטיובר המחזיק ביותר מ-100,000 מנויים בערוץ שלו, העוסק בספורט אקסטרים, מוטיבציה אישית וקליקבייטים (כן, אנחנו יודעים. האירוניה). זאת לאחר שחקירה של צוות מומחים לטיס קבעה כי לפני חמישה חודשים הוא ריסק מטוס בכוונה תחילה בשמורת טבע כדי לצלם את ההתרסקות ולהעלות אותה ליוטיוב.
בסרטון, שהועלה בערב חג המולד, מתועדת טיסתו של ג'ייקוב חודש בדיוק לפני כן, שלטענתו נועדה לפזר את אפרו של חברו שנהרג בתאונה כאשר ניסה לבצע צניחה בקפיצה מצוק. באמצע הטיסה ניתן לראות איך המדחף של המטוס העתיק (מ-1940) חדל לפתע להסתובב – ותוך שניות פותח ג'ייקוב את הדלת וצונח מתוך המטוס, בלי לשכוח להחזיק בכוח במקל הסלפי שלו, שמתעד את כל האירוע לצד מספר מצלמות נוספות, שרובן הותקנו על המטוס וחלקן על גופו של ג'ייקוב.

בהסבר לסרטון טען ג'ייקוב כי אירעה תקלה במטוס – אך מסריקה אקראית של עשרות מתוך 6,000 התגובות שצבר הסרטון, לצד כרבע מיליארד צפיות, מראה שאין כמעט אדם שצפה בו והאמין שמדובר בתקלה. הלך הרוח המוסכם הוא שג'ייקוב תכנן את ה"תקלה" מראש במטרה לתעד את התרסקות המטוס והצניחה שלו ביער הלאומי לוֹס פַּאדְרֶס ("האבות") בדרום קליפורניה.
 
כעת, מדווח הניו-יורק טיימס כי לאחר חקירה שהחלה בינואר, בתחילת החודש שלח מנהל התעופה הפדרלי לג'ייקוב מכתב, בו הוא מודיע לאלוף העולם בסנובורדינג לשעבר כי את הפעלולים הבאים שלו הוא יצטרך לעשות ממטוסים של אחרים, מפני שאת רישיון הטיס שלו הוא נדרש להחזיר מייד. לפי המכתב, בסרטון נראה בבירור שג'ייקוב פותח את הדלת עוד לפני שהמנוע נכבה, לא מנסה ליצור קשר עם הפיקוח האווירי, לא מנסה להתניע מחדש ולא מחפש מקום לנחיתת חירום. במקום זאת, הוא קופץ מהמטוס שניות בודדות לאחר כיבוי המנוע ומשאיר את המטוס לרחף קילומטרים רבים באוויר לפני ההתרסקות הבלתי נמנעת. לאחר מכן הוא אף הלך להריסות המטוס, אסף את המצלמות שלו שהיו מחוברות אליו ומאוחר יותר אף פינה את השאריות, כך שלא ניתן היה לנתח את מצבו של המטוס.
המנהל כתב כי ג'ייקוב הפעיל את המטוס "באופן רשלני או פזיז, המסכן את חייהם או רכושם של אחרים. הפגנת חוסר איכפתיות, יכולת שיפוט ואחריות על ידי הבחירה לקפוץ מתוך מטוס רק כדי שתוכל להקליט את תיעוד ההתרסקות. פעולותיך הבוטות והמכוונות בתאריכים אלו מצביעות על כך שאין לך את רמת האיכפתיות, השיפוט או האחריות הנדרשות ממחזיק רישיון". המנהל לא יכול להטיל עונשים פליליים, אך הוא יכול לגבות קנס של 1,644 דולר על כל יום בו ג'ייקוב לא מוסר את הרישיון שלו.
ג'ייקוב, מצידו, פרסם בשבוע שעבר סרטון בו הוא מזכיר את התקרית וטוען כי "אני לא יכול לדבר על זה, לפי עורך הדין שלי – אך האמת על המצב הזה תצא לאור בסופו של דבר. וזה כל מה שאגיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה