ויראלי

"הייתי סופג כדור בשביל פוטין": מנכ"ל F1 לשעבר מתוודה

הוא הפך לדיקטטור אכזר ושנוא, אבל עדיין יש לפוטין חברים: הבוס המיתולוגי לשעבר של סבב הפורמולה 1, ברני אקלסטון האנגלי, אומר שהוא "ייקח כדור" עבור ולדימיר פוטין, וכינה אותו "אדם ממדרגה ראשונה"
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום Hadas Parush/Flash90, freepik)
מנכ"ל הפורמולה 1 לשעבר, ברני אקלסטון, התארח היום (ה') בתוכנית הטלוויזיה הבריטית "בוקר טוב בריטניה". כשנשאל האנגלי בן ה-91 אם הנשיא פוטין עדיין חבר שלו, ענה: "עדיין הייתי לוקח בשבילו כדור. אני מעדיף שזה לא יכאב, אבל עדיין הייתי לוקח כדור".
"מה שהוא עושה זה משהו שהוא האמין שזה הדבר הנכון", אמר אקלסטון על המלחמה, הנמשכת מזה כמעט חמישה חודשים מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה. "למרבה הצער, הוא כמו הרבה אנשי עסקים, בטח כמוני, שאנחנו עושים טעויות מדי פעם וכשאתה עושה את הטעות, אתה צריך לעשות את הכי טוב שאתה יכול כדי לצאת מזה", המשיך אקלסטון, "הוא אדם ממדרגה ראשונה".
 
אקלסטון, שהוחלף כמנכ"ל F1 ב-2017 לאחר כמעט ארבעה עשורים בניהולו, המשיך גם למתוח ביקורת על טיפולו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפלישה: "האדם השני באוקראינה... את המקצוע שלו אני מבין, הוא היה פעם קומיקאי - ואני חושב שזה נראה שהוא רוצה להמשיך במקצוע הזה", אמר, "אני חושב שאם הוא היה חושב על דברים, הוא בהחלט היה עושה מאמץ מספיק גדול לדבר עם פוטין, שהוא אדם הגיוני, והיה מקשיב לו וכנראה יכול היה לעשות משהו בנידון".
כשנשאל על העובדה שהפלישה של רוסיה לאוקראינה גבתה את חייהם של אלפי אנשים חפים מפשע, השיב אקלסטון: "זה לא היה מכוון". כשנשאל האם זלנסקי יכול היה לעשות יותר כדי לעצור את המלחמה, אמר אקלסטון: "בהחלט".
בהצהרה שנשלחה ל-CNN נאמר בפורמולה 1: "ההערות שהשמיע ברני אקלסטון הן דעותיו האישיות ועומדות בניגוד מוחלט לעמדת הערכים המודרניים של הספורט שלנו".
המיליארדר הבריטי אינו זר למחלוקת. בשנת 2009, הוא שיבח את אדולף היטלר על כך שהוא "הצליח לעשות דברים" - הערות שעליהן התנצל מאוחר יותר - ואמר שנשים צריכות להתלבש בלבן "כמו כל מכשירי בית אחרים". בשנת 2020, לאחר הרצח של ג'ורג' פלויד, אקלסטון אמר ל-CNN כי "אנשים שחורים הם גזענים יותר ממה שהם לבנים".
בעקבות ההערות הללו, F1 פרסמה הצהרה באתר שלה לפיה היא "לא מסכימה לחלוטין" עם אקלסטון.
 
אקלסטון ופוטין הם כבר מזמן בעלי ברית. מערכת היחסים ביניהם הייתה מפתח בהקמת הגרנד פרי הרוסי, שערך את הופעת הבכורה שלו בסוצ'י ב-2014. באותה שנה, בעודו בראש ה-F1, אמר אקלסטון ל-CNN כי הוא "מסכים לחלוטין" עם חקיקה נגד הומואים שהציג פוטין, האוסרת הפצת מה שנקרא תעמולה הומו לקטינים, בטענה שהמבקרים הציגו את פוטין בצורה שגויה. ובראיון ששודר ב-25 בפברואר השנה, יממה בלבד אחרי שרוסיה פלשה לאוקראינה, אקלסטון תיאר את פוטין כ"מכובד" - "כאדם מצאתי אותו מאוד ישר ומכובד", אמר לרדיו טיימס. "הוא עשה בדיוק מה שהוא אמר שהוא הולך לעשות בלי שום ויכוחים", אמר.
אלפי חיים אבדו ומיליונים נעקרו מבתיהם במלחמה, על פי האו"ם. למרות שקייב צברה שורה של ניצחונות מוקדמים לאחר מכן, נראה שהגל מתהפך לטובת הקרמלין, במיוחד במזרח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להכות בצבא רוסיה כמה שיותר
    פו4מולה 1 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מילים כאלה צריך להיכנס לכלא הזקן המסריח הזה שאיבד את השכל שלו בגיל 91. פוטין רוצח אכזרי מאד חפים מפשע !
    סגור