ויראלי

מנכ"ל פייזר נדבק בקורונה: "קיבלתי ארבע מנות של החיסון"

מנכ"ל ענקית התרופות פייזר נדבק לראשונה בקורונה ושוהה כעת בבידוד: "מרגיש טוב בעודי חווה תסמינים קלים מאוד"
מערכת ice | 
אלברט בורלא מנכ"ל פייזר (צילום Magma Images, ויקיפדיה, טוויטר/ אלברט בורלא)

אלברט בורלא, מנכ"ל חברת התרופות "פייזר", הודיע היום (שני) כי הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. "אני רוצה להודיע לכם שאובחנתי כחיובי לקוביד-19. אני אסיר תודה שקיבלתי ארבע מנות של החיסון פייזר-ביונטק, ואני מרגיש טוב בעודי חווה תסמינים קלים מאוד", כתב בורלא בחשבון הטוויטר שלו, תוך שהוא מציין כי הוא שוהה בבידוד.


עוד הוסיף: "הגענו כל כך רחוק במאמצים שלנו להילחם במחלה הזו, שאני בטוח שאחלים מהר. אני אסיר תודה על המאמצים הבלתי נלאים של הקולגות שלי בפייזר שעבדו כדי להפוך חיסונים וטיפולים לזמינים עבורי ועבור אנשים ברחבי העולם".



פייזר הנחשבת לאחת מחברות התרופות הגדולות בעולם, הצטרפה בשנת 2020 למירוץ אחר חיסון יעיל לנגיף, והייתה בין החברות הראשונות שהצליחו להציג חיסון יעיל ותקף, אשר אושר עלי ידי ה-FDA במסלול מזורז, והופץ למדינות רבות ברחבי העולם.


החיסון של פייזר הפועל בטכנולוגיית RNA,  מכיל "הוראות ההפעלה" לגוף ליצור חלבון מסוג spikes המאפיינים את נגיף הקורונה, ורק אותו. בהתאם, הגוף מייצר נוגדנים נגד החלבון הספציפי הזה. ברגע שמערכת החיסון תוקפת את ה־spikes היא למעשה מנטרלת את הנגיף. בכך, שיטת החיסון אינה משתמשת בנגיף חי, כך שאין שום סיכון שבעקבות החיסון יתחיל הנגיף להתפשט בגופו של המחוסן.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה