עסקי ספורט

חלון ההעברות האירופי נסגר. מי הקבוצה שבזבזה הכי הרבה?

יובנטוס וברצלונה השקיעו סכומי עתק, אבל מי המועדון האנגלי שהפתיע את כולם? אלו הקבוצות שהתחמשו לקראת הישורת האחרונה של העונה. כל המספרים בפנים
אור בוקר | 
נבחרת אנגליה בכדורגל חוגגת (צילום אינסטגרם הארי קיין)
התקופה הרותחת בכדורגל האירופי מדי עונה מתרחשת בסוף ינואר, עם סגירת חלון ההעברות האירופי. לא מעט קבוצות בכירות ביבשת השקיעו סכומים נכבדים על מנת להתחזק, והיו גם כמה וכמה העברות מפתיעות. כדי לסבר את האוזן באשר לכספים הנשפכים במהלך החלון, די אם נציין שקבוצות הפרמייר ליג האנגלית הוציאו לבדן סכום דמיוני של כ-300 מיליון ליש"ט.
אז מי קטפה את תואר הקבוצה המשקיענית, או אם תרצו "הבזבזנית" של תחילת השנה האזרחית? מדובר בניוקאסל יונייטד, שנמצאת תחת שליטה של בית המלוכה הסעודי, ובשל כך האפשרויות שלה הפכו כמעט לבלתי מוגבלות והיא הוציאה במהלך חלון ההעברות לא פחות מ-102 מיליון יורו. בין השמות הבולטים שהצטרפו לקבוצה נמצאים המגן הימני של נבחרת אנגליה, קיראן טריפייר, שעבר מאתלטיקו מדריד, חלוץ ברנלי כריס ווד וקשר נבחרת ברזיל, ברונו גימראייש, שהגיע מליון הצרפתית.
 
את העסקה הבולטת מכולן ביצעה יובנטוס האיטלקית, שרכשה את החלוץ הסרבי של פיורנטינה, דושאן ולאחוביץ', תמורת כ-81.5 מיליון יורו. הגברת הזקנה, שהתחזקה גם בקשר השוויצרי דניס זקאריה מבורוסיה מנשנגלאדבך הגרמנית, ניצבת במקום השני בטבלת ההשקעות עם 97 מיליון יורו בסך הכל.
ברצלונה, שאיבדה גובה בליגה הספרדית מאז עזיבתו של לאו מסי לפריס סן ז'רמן, מדורגת שלישית עם השקעה של 65 מיליון יורו. ההעברה הבולטת לשורותיה הייתה דווקא בהשאלה, כשאדאמה טראורה, שחקן נבחרת ספרד, עבר לשורותיה מוולבס האנגלית.
ליברפול, שמדורגת רביעית והשקיעה בחודש החולף 45 מיליון יורו, צירפה לשורותיה את הקיצוני לואיס דיאס מפורטו, כאשר שחקן נבחרת קולומביה צפוי להוסיף טאצ' דרום אמריקאי לאדומים מאנפילד.
עוד בעשירייה הפותחת אסטון וילה, שהוציאה 30 מיליון יורו וצירפה את פליפה קוטיניו מברצלונה והמגן הצרפתי הבינלאומי לוקא דין, שהגיע מאברטון. קצת אחריה ממוקמת טוטנהאם, אף היא מאנגליה, שהשקיעה 29 מיליון יורו ברכש, בכלל זה קשר נבחרת אורוגוואי, רודריגו בנטאנקור. אגב, פיורנטינה המדורגת שמינית (28 מיליון יורו), צירפה כמחליף לוולאחוביץ' את מלך שערי הליגה השוויצרית, ארתור קברל, שכבש 29 שערים ב-41 הופעות במדי פ.צ באזל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה