עסקי ספורט

רוסיה ממשיכה לחטוף: עולם הכדורגל מחרים את המדינה

שתי הנבחרות לא מוכנות לשחק נגד הנבחרת הרוסית במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022, גם צ'כיה עשויה להצטרף למהלך ולהחרים את המשחק. בהתאחדות האנגלית הודיעו על חרם רבתי נגד כל נבחרת רוסית בכל הגילאים, פיפ"א בהחלטה דרמטית
מערכת ice | 
עולם הכדורגל מחרים את רוסיה
נבחרות הכדורגל של פולין ושבדיה לא מוכנות להתמודד מול נבחרת רוסיה במוקדמות הפלייאוף של מונדיאל 2022 במהלך חודש מרץ הקרוב, בגלל הפלישה של המדינה לאוקראינה. פיפ"א אף הודיעה כי היא לא תאפשר לנבחרת הרוסית להקרא כך והיא תשחק תחת הדגל של פיפ"א ולא רוסיה במשחקים הבאים והדחתה ממוקדמות המונדיאל נשקלת.
‏ההתאחדות האנגלית לכדורגל כתבה בהודעה חריפה: "נבחרות הכדורגל בכל הרמות לא ישחקו נגד רוסיה בעתיד הקרוב". שורה של מדינות מתייצבות לצד החרם והודיעו כי משחקים רשמיים שייערכו בקרוב מול רוסיה לא יתקיימו מבחינתן.
נשיא התאחדות הכדורגל של פולין, סזארי קולשה, אמר בציוץ ביום שבת שהגיע "הזמן לפעול! בשל הסלמה בתוקפנות של הפדרציה הרוסית כלפי אוקראינה, נבחרת פולין לא מתכוונת לשחק את משחק הפלייאוף מול רוסיה", כתב.
 
התאחדות הכדורגל של שבדיה הצטרפה מאוחר יותר לקריאתה של פולין, ואמרה בהצהרה שהם לא ישחקו נגד רוסיה "ללא קשר למקום שבו ייערך המשחק" ודחקה בפיפ"א לבטל את משחקי הפלייאוף שבהם רוסיה משתתפת, לפי CBS Sports.
התאחדות הכדורגל של צ'כיה טרם הגיבה על פעולותיהן של פולין ושבדיה, אך הצטרפה אליהן במכתב ביום חמישי להרחיק את המשחקים מרוסיה. רוסיה הייתה אמורה לשחק מול פולין ב-24 במרץ במשחק פלייאוף חצי הגמר במוסקבה, והמנצחת באותו משחק תתמודד מול המנצחת בין שוודיה לצ'כיה, שהיו אמורות לשחק באותו תאריך בשוודיה. המנצח הזה מגיע למונדיאל בקטאר מאוחר יותר השנה.
התגובה מגיעה ימים לאחר שנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו ביום חמישי לא הצליח לבטל את משחקי הפלייאוף או לגנות את מעשיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אותו שיבח אינפנטינו בעבר. פוטין, שאירח את גביע העולם ב-2018, העניק לאינפנטינו מדליית "ידידות" ב-2019.
רוברט לבנדובסקי, כוכב פולין ובאיירן מינכן, תמך בהחלטה לסגת ממשחק מול רוסיה. "זו ההחלטה הנכונה!" הוא אמר. "אני לא יכול לדמיין משחק עם נבחרת רוסיה במצב שבו תוקפנות חמושה באוקראינה נמשכת. כדורגלנים ואוהדים רוסים לא אחראים לזה, אבל אנחנו לא יכולים להעמיד פנים ששום דבר לא קורה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה