עסקי ספורט

עונש פחדני? זו החלטת בית הדין המשמעתי בעניין סכנין

ההערכות גרסו שהקבוצה שגרמה לביטול משחק ההכתרה של מכבי חיפה בשל מחדל אבטחה, תספוג הפחתת נקודות משמעותית שתשפיע על העונה הבאה, אך היא ספגה בבית הדין של ההתאחדות קנס של 100 אלף שקל, הפסד טכני והפחתת 2 נקודות על תנאי. ומה הנימוקים של הדיין?
אור בוקר | 
בני סכנין (צילום האינסטגרם של בני סכנין)
כל מי שעסק בשבוע החולף בסאגה המרתיחה הנוגעת לבני סכנין, שכזכור שלחה אלפי אוהדים מאוכזבים הביתה כשגרמה לביטול משחק ההכתרה של מכבי חיפה בשל מחדל אבטחה חמור, היה משוכנע שהקבוצה צפויה לעונש משמעותי במיוחד שיכלול הפחתת נקודות משמעותית שאף ישפיעו על גורלה של הקבוצה ועתידה בליגת העל בעונה הבאה.
אלא שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל חשב אחרת. בהחלטה הסופית שניתנה היום (ראשון) שאפשר לכנות לכל הפחות 'מפתיעה', נקבע כי סכנין תספוג קנס בסך 100 אלף שקל וכן הפחתת 2 נקודות על תנאי עד תום העונה הבאה בכל מקרה של הרשעה בכל עבירה אשר בעטייה לא יקוים משחקה של הנאשמת. בנוסף, נקבע פורמלית כי המשחק שבוטל לא יתקיים, וחיפה זכתה בניצחון טכני בשיעור 0:3. יש לציין כי העונשים האמורים מצטרפים לעונש שספגה הקבוצה ממינהלת הליגות – קנס בסך רבע מיליון שקל.
 
"כתב האישום נפתח במילים: 'כזה דבר טרם קרה בהיסטוריה של הכדורגל המקצועני במדינת ישראל' ואכן כזה טרם קרה. כלו המילים לתאר את אשר אירע. במצבו הנוכחי של הכדורגל הישראלי, בשנה רוויית אלימות שלא נראתה כמוה ביציעים ומחוצה להם, הרי שאין באירוע זה יותר התנהלות מבישה וחובבנית לכל דבר ועניין של המועדון וקברניטיו", נכתב בין השאר בהחלטתו של הדיין, עו"ד נעם ליובין.
"אין לי כל ספק כי המחשבה של הנאשמת כי גם הפעם 'יהיה בסדר', אולם התוצאה המעשית ההפוכה שהתקבלה לבסוף, הולידה את גישת הנאשמת במהלך הדיון ומחוצה לו, לפיה מעבר ללקיחת אחריות מינורית – אם בכלל – תקפה את כל הגורמים הסובבים אשר ניסו לסייע בידה לקיים את המשחק עד הדקה האחרונה – משטרה, מינהלת, התאחדות וכו', ועל כן יש לגנות גישה זו מכל וכל ולשלול אותה כמתואר לעיל", נכתב.
 
בסיום ההחלטה, המתפרשת על פני 7 עמודים, חתם הדיין: "אדגיש כי יש בעונשים אלו על מנת לשקף את מורת הרוח, בלשון המעטה, מהתנהלותה החובבנית של הנאשמת ומתוצאות התנהלות זו. למזלה של הנאשמת, הרי שזוהי הרשעתה הראשונה העונה בעבירה מסוג זה, אחרת היה עונשה כבד הרבה יותר. בשולי הדברים אדגיש כי יהיו תוצאות דיון זה כתמרור אזהרה לנאשמת לסור מן הדרך החובבנית בה התנהלו הדברים, ומגישת 'יהיה בסדר' בה לקתה, וקריאת כיוון למען תחזור לדרך התנהלות של קבוצה מקצוענית בליגה מקצוענית".
בבני סכנין הגיבו להחלטת בית הדין: "החלטת בית הדין לא נתנה ביטוי לקשיים האובייקטיביים שעמדו בפני בני סכנין להשיג מאבטחים למשחק, וזאת למרות כל ניסיונות הגורמים שמסביב לעזור בכך. היא גם טעתה שלא נתנה ביטוי לחלוקת האחריות גם על גורמים שמסביב לניהול הנושא, כמו מינהלת הליגה למשל". 
עוד הוסיפו בסכנין כי "המסע התקשורתי של המינהלת כנגד בני סכנין, השפיע על ההחלטה ועל העונש שהוטל במסגרתה. מצערת מאוד התנהלותו של יו"ר מינהלת הליגה בניהול משברים. התנהלותו ותגובתו המיידית, המתגוננת והמאשימה נחשפה במובהק בעת קבלתו את החלטת המשטרה על סגירת אצטדיון המושבה. הנהלת המועדון תערער על ההחלטה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה